Teraźniejsza Prawda nr 242 – 1969 – str. 9

okazuje brak gorliwej działalności lub na skutek naturalnego ubytku takiej energii i mocy; ponieważ jesteśmy naczyniami przeciekającymi w naszym Nowym Stworzeniu. Tak samo sprawa przedstawia się z Młodocianymi Godnymi, a to z powodu słabości ciała: Drugim powodem jest to, że pokarm naturalny jest niezbędny celem dostarczenia komórek dla obecnej budowy naszego ciała, albowiem z tego pokarmu L nowe komórki są dostarczone dla wzrostu; tak podobnie nasze Nowe Stworzenia czerpią duchowe składniki z pokarmił duchowego dla wzrostu w łasce, znajomości i służbie: Trzecim powodem, dla którego musimy jeść, jest uzupełnienie braków komórek, które to braki są główną przyczyną choroby fizycznej; ponieważ pierwszą przyczyną choroby jest brak soli komórkowych (czyli soli mineralnych); żadne wyleczenie choroby w ten sposób spowodowanej nie jest możliwe bez uzupełnienia takich brakujących soli komórkowych. Podobnie powstają w Nowym Stworzeniu braki w znajomości, łasce i służbie, wytworzone chorobami duchowymi, które nie mogą być uleczone bez uzupełnienia tych braków, ale które mogą być wyleczone przez spożywanie brakujących składników duchowych. Te fakty stanowią trzecią konieczność dla spożywania pokarmu naturalnego i duchowego. Jest także czwarta przyczyna, dla której musimy jeść pokarm naturalny i duchowy: zaopatrzenie się w zapasy dla przyszłych potrzeb. Jest to bardzo widoczne z doświadczenia, np. żołnierza, boksera, zapaśnika, biegacza, ciężko pracującego robotnika itd. Wszyscy oni pokazują tę zasadę działającą w odniesieniu do pokarmu naturalnego. Tak podobnie duchowy żołnierz, bokser, zapaśnik, podróżny, biegacz, ciężko pracujący robotnik itd., pokazują tę zasadę w odniesieniu do pokarmu duchowego. Następnie te stosowne rodzaje pokarmu są niezbędne celem zapobieżenia naturalnym i duchowym chorobom. Naturalne i duchowe zdrowie i siły są odpowiednio podtrzymywane przez pokarm naturalny i duchowy.; I wreszcie naturalne i duchowe życie jest odpowiednio zachowywane przez pokarm naturalny i duchowy. A zatem oba rodzaje pokarmu są niezbędne.

      Powyżej opisaliśmy siedem składników pokarmu naturalnego i siedem składników pokarmu duchowego. Obecnie zamierzamy wykazać działanie każdego z tych odpowiednich siedmiu składników i zauważymy, że te składniki mają każdy z nich stosowną działalność; a to znowu dowodzi, że prawo naturalne ma swój odpowiednik w świecie duchowym. Funkcją związków azotowych jest budowanie mięśni i w ten sposób dostarczanie ciału siły. Odpowiednikiem naturalnego azotu w dziedzinie duchowej jest prawdziwa doktryna, która niewątpliwie buduje mięśnie duchowe i tym sposobem udziela siły umysłowi, sercu i woli. Tłuszcze służą do oliwienia maszynerii ciała, dostarczając naoliwienia każdej jej części i tym sposobem umożliwiają komórkom, włoskowatym naczyniom krwionośnym, żyłom,
kol. 2
arteriom, mięśniom, organom i stawom gładkie i bez tarcia działanie. Stosownie do tego działają symboliczne tłuszcze, czyli przykazania Słowa Bożego, które streszczają się w słowie miłości zarówno obowiązkowej jak i bezinteresownej — symboliczne tłuszcze Biblii niewątpliwie sprawiają, iż nasze łaski działają sprawnie i bez tarcia. Cukier dostarcza ciału energii; a w duchowej dziedzinie tę rolę odgrywają obietnice biblijne, dając nadzieję, symboliczny miód i udzielając umysłowi, sercu i woli energii, y Krochmal dostarcza ciału ciepła; odpowiednio do tego napominania Pisma Św. udzielają umysłowi, sercu i woli zapału, gorliwości. Woda dostarcza ciału płynności w jego komórkach, krwi i żywotnych organach. Podobnie to czyni proroctwo, które udziela niezbędnej płynności naszej każdej władzy i zalecie umysłowej, moralnej i religijne j. [Sole komórkowe (czyli sole mineralne albo minerały) są budowniczymi ciała tzn., że one zatrzymują pozostałe sześć składników pokarmu i budują z nich komórki ciała. Podobnie to czynią historie biblijne, które rozporządzają pozostałymi sześciu składnikami Biblii w budowaniu umysłu, serca i woli w ich władzach i zaletach, l wreszcie witaminy są łącznikami ciała utrzymującymi jego równowagę. Podobną funkcję na serce, umysł i wolę mają typy: albowiem typy streszczają, łączą i równoważą dla naszych umysłowych, moralnych i religijnych władz i zalet pozostałe sześć składników Biblii. Ta seria odpowiedników jest innym przykładem prawa naturalnego zachodzącego w świecie duchowym. Będzie tu na miejscu przedstawić myśl o różnorodności pokarmów; albowiem istnieje wielka różnorodność tak pokarmu naturalnego jak i pokarmu duchowego. Nie tylko mamy produkty z życia roślin takie jak: ziarna, orzechy, jarzyny i owoce, ale również pod każda tą nazwą mamy wielką różnorodność. Na przykład jeżeli chodzi o ziarna, to mamy: pszenicę, ryż, owies, kukurydzę, żyto, jęczmień, proso itd.; jeżeli chodzi o orzechy, to mamy: orzechy włoskie, migdały, orzechy laskowe, orzechy tureckie, orzechy brazylijskie, orzechy kokosowe, kasztany, pekany itd.; natomiast z jarzyn mamy: soczewicę, pory, ogórki, seler, kalafior, marchew, kapustę, buraki, szparagi, fasolę włączając soję, karczochy, groszek, rzepę, sałatę, pasternak, cebulę, czosnek, grzyby, rzodkiewkę, ziemniaki, szpinak, rabarbar, kalarepę, jarmuż itd.; z owoców zaś mamy: figi, daktyle, mango, guava, papaja (owoc w rodzaju melonu), jabłka, pomidory, gruszki, winogrona, morele, porzeczki, pomarańcze, cytryny, grejpfruty, jeżyny, borówki, ananasy, banany, arbuzy, wiśnie, śliwki świeże i suszone, truskawki, maliny itd. Oczywiście po daliśmy powyżej z życia roślin tylko małą różnorodność jego produktów. Bóg dla naszej potrzeby dostarczył obfitą różnorodność pokarmu naturalnego. Tak samo istnieje dla człowieka wielka różnorodność pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Pomijając wymienienie tych pokarmów z ryb, drobiu, zwierząt, gadów,

poprzednia stronanastępna strona