Teraźniejsza Prawda nr 237-238 1968 – str. 37
nie był winny, i że my jego źle przedstawialiśmy i oczernialiśmy przez tyle lat. Zdaje się, że nawet i teraz nie widać w nim skruchy i nie ma chęci oddać pieniędzy, chyba że drudzy oddadzą je za niego.
Chcę z naciskiem oświadczyć, że jeżeli członkowie zboru, w którym znajduje się Kasprzykowski chcą oddać pieniądze (odpowiadające $ 360,00 według obecnej waluty polskiej), to przyjm je i użyj na pracę Pańską; lecz pod żadnym warunkiem nie daj im wrażenia, że oddanie tych pieniędzy czyni zadość za jego działalność przesiewawczą pomiędzy ludem Bożym. Przywódcy, którzy stają się przesiewaczami a są Nowymi Stworzeniami, pokazują przez swą działalność przesiewawczą, że są z klasy Wtórej Śmierci (wyobrażeni przez Nadaba i Abiu, Jannesa i Jambresa oraz przez Mojżesza i Aarona w tym, że uderzyli skałę po raz wtóry — 3Moj. 10:1—11; 2Moj. 7:11,12; 2Tym. 3:1—9; 4Moj. 20:7—13).
Śląc Tobie moją serdeczną miłość chrześcijańską, z zapewnieniem modlitw moich, pozostaję
Twój brat i sługa,
(podpisane) Paul S.L. Johnson
PS. Proszę zająć się tym, aby Polskie Stowarzyszenie Badaczy Pisma Św., ul. Ogrodowa 29—78, Skr. poczt, nr 288, w Warszawie, otrzymało odpis powyższego listu”.
Oddanie pieniędzy nie znaczy, że ktoś jest przywrócony do łaski Bożej. Zauważmy na przykład sprawę Judasza Iszkarjoty. Brat Johnson nikogo nie mógł posłać na Wtóra Śmierć. Tylko Pan mógł to uczynić. Wszyscy przesiewacze spomiędzy Nowych Stworzeń plugawią Świątynię Bożą; oni przyczyniają się do zniweczenia niektórych członków Kościoła, jako takich przez swe błędy i działalność przesiewawczą (Dz. 20:30). Jest to Bóg, który śle ich na Wtóra Śmierć, ponieważ Pismo mówi: „Kto gwałci Kościół Boży, tego Bóg skazi” (1Kor. 3:17; Psalm 145:20).
Papiestwo i hierarchia protestancka używali dawniej i używają teraz szatańskiej metody „nastraszenia”, aby tym sposobem pozyskać
kol. 2
uczni i przezwyciężyć oponentów. A więc przez groźby czyśćca i wiecznych mąk oni nawracają (straszą) wielu i bronią się od razów, które inaczej sprawiedliwie spadałyby im na głowy. Przykro jest widzieć, że przy, końcu artykułu w ŚWICIE ukazuje się podobny szatański „strach”. Szatan ma zamiłowanie do stłumienia prawdy, a zazwyczaj używa niebiblijnych i światowych metod do wykonania tego.
Przy końcu artykułu redaktorzy ŚWITU ukazują się z taką groźbą: „Od 1 lipca 1967 roku, ktokolwiek będzie opowiadał, że nieżyjący brat Cz. Kasprzykowski był złodziejem i będzie na to świadek, do takiej osoby będziemy wyciągać odpowiednie konsekwencje, a także uczyni to jego żona” (ta sama niewiasta, która wymyślała bratu Johnsonowi, wyzywając go od „świętych kłamców” i używając innych przezwisk, a nawet grożąc mu sprawą sądową). Lecz „gniew Boży objawia się z nieba przeciwko wszelakiej niepobożności i niesprawiedliwości tych ludzi, którzy zatrzymują [w greckim przytrzymują] prawdę Bożą w niesprawiedliwości” (Rzym. 1:18).
Byłoby dobrą rzeczą, aby redaktorzy ŚWITU zastanowili się nad tą sprawą z modlitwą i wycofali tę groźbę. Niech prawda ma wolny kurs i niech będzie chwalona. Zwrócono nam uwagę na to, że autor powyższego oszczerczego artykułu niedawno przyjechał do Ameryki i przemawiał na pewnej konwencji około tych samych linii, przez to samo podniecając wielu braci przeciw sobie i sprawie, którą przedstawia. Czasopismo ŚWIT miałoby lepszy wpływ ku zbudowaniu braci w najświętszej wierze (Judy 20), gdyby złożyło na bok wszystkie błędy i wszystkie działalności ciała i Szatana, a postępowało za Prawdą i jej Duchem. Największą pomocą ku temu byłoby zawieszenie służby jadowitego oszczercy, który napisał ten zniesławiający artykuł w ich lipcowym – sierpniowym numerze czasopisma. Oczyśćmy się z kwasu i starajmy się o utrzymanie jedności ducha w związkach pokoju; wyrażajmy Prawdę w miłości i rośnijmy w łasce i znajomości Pana naszego Jezusa Chrystusa (1Kor. 5:7; Efez. 4:3, 15; 2Piotra 3:17, 18).
DWA DOMY ZBUDOWANE I PRÓBOWANE
– PYTANIA BEREAŃSKIE
(Dokończenie z T. P. ’68, 16)
(19) Jak utracjusze koron nie toczą wojny? Jak oni na chwilę z początku wojują? Co się wtedy staje? Jak w porównaniu co się tyczy czasu? Jak oni spoglądają na stan tej wojny? Jaki jest skutek tego? Według jakiego wierszyka oni czasem chcą postąpić?
(20) Jaki jest często wynik postępowania według tego wiersza w ziemskiej wojnie? W niebiańskiej wojnie? Do czego doprowadza poddawanie się i ucieczka w tej wojnie? Na co one wystawiają tych, co to czynią? Dlaczego? Jak może ktoś dowieść, że jest niemożliwe zranić go w tej wojnie? Co za dwa zła wynikają z poddawania się i uciekania? Jaki to wywiera skutek na drugich i żołnierzach? Jakie są skutki tego postępowania stopniowo i ostatecznie? Co za negatywna i co za pozytywna rzecz staje się takim żołnierzom? Czym taki żołnierz się nie staje będąc ostatecznie wybawiony z niewoli? Jak on buduje w wybawieniu?
(21) Nad czym zastanowiliśmy się odnośnie budowania? Odnośnie czterech procesów zbawienia? Klas budowniczych? Jakie dwie rzeczy widzieliśmy w tym całym badaniu? Przez co Wierni budowali na Opoce? Przez nieczynienie czego częściowo wierni budowali na Piasku? Co robi różnicę w tym fundamencie? Czym czynienie nauk Chrystusowych przez