Teraźniejsza Prawda nr 233 – 1967 – str. 64
Boga rzeczy odnoszące się do Małego Stadka, Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych (1Król. 9:14; T.P. wyd. we Francji ’59, 68, szp. l u góry).
(67) Podczas gdy zarysy wykonawcze urzędu obecnego wodza ludu Bożego są szczególniej pokazane w królu Hiramie, to zaś jego obecne urzędowe funkcje jako generalnego pastora i nauczyciela ludu Bożego w ogólności są szczególniej przedstawione przez urzędowy zakres służby i funkcje Hirama rzemieślnika. Pozafiguralny Hiram rzemieślnik jest „mistrzem w sprawach odnoszących się do rzeczy Bożych (który umiał robić złotem, 2Kron. 2:14), Prawdy (srebrem), Usprawiedliwienia (miedzią), silnych związków (żelazem), nowych stworzeń (kamieniem), skazitelnej ludzkiej natury (drzewem), królewskości (szarłatem), wierności (hijacyntem), sprawiedliwości świętych (lnu subtelnego), Okupu i ofiar za grzech (jedwabiu karmazynowego); jest on także zręczny w rozwijaniu rożnych owoców i łask Ducha (który umie rzezać wszelkie rzezanie) oraz w planowaniu i wykonaniu jakiegokolwiek przedsięwzięcia jakie mogły mu być wyznaczone (wymyślić rozmaitą misterną robotę, którą mu zadadzą) (T.P. wyd. we Francji ’56, 14, 15). Co do dalszych szczegółów zob. T.P. wyd. we Francji ’56, 11-15, 24-27; P ’53, 91, 92; P ’54, 42 44; ’55, 84; ’56, 80-84; ’58, 31, 32. Oba te urzędy – Hirama króla i Hirama rzemieślnika były (w zastosowaniu na Epifanię) wyraźnie przecistawione przez Posłannika Epifanii jako należące jedynie do obecnego wodza Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych.
Wobec posiadania pożytecznego, dobrze wyćwiczonego i doświadczonego dobrego Lewity, tego, który był mianowany jako generalny starszy przez brata Russella (pierwszego członka gwiezdnego Laodycji) i który lojalnie służył pod nim; tego, który podobnie służył przez wiele lat pod opieką i w ścisłym stowarzyszeniu z bratem Johnsonem (drugim członkiem gwiezdnym Laodycji) jako jego specjalny pomocnik; tego, który został zaszczycony ważną służbą i który okazał się godzien jej polecenia jako pozafiguralny Fara, Nikodem, pomocnik Samsona itd., a szczególnie jako pozafiguralny król Hiram i rzemieślnik Hiram, który zgodnie z Pismem Św. i faktami pomagał pozafiguralnemu Salomonowi w budowaniu Świątyni Epifanicznej i który w sposób budujący udziela pokarmu na czasie (E. tom 14, 171 na dole; E. tom 10, 667; T.P. ’46, 40, par. 1) więc wobec tych i innych rozważań, Pan niewątpliwie nie pominąłby go i nie pogwałciłby
kol. 2
własnego zarządzenia oraz podstawowej zasady z listu do Żyd. 7:7, aby miał umieścić Młodocianego Godnego celem służenia całemu Wielkiemu Gronu, Młodocianym Godnym i pozostałemu Jego ludowi w przedstawianiu, ogłaszaniu i służeniu Prawdą postępującą i w przewodzeniu, prowadzeniu i kierowaniu Jego ludem w całym świecie!
(68) To, że od czasu przejścia poza zasłonę ostatniego członka Malutkiego Stadka specjalny urząd nauczania był powierzony Wielkiemu Gronu w osobie wodza dobrych Lewitów, jest pokazane przez fakt, iż pozafiguralne robienie naczyń itd. do Świątyni Epifanicznej Bóg powierzył przez pozafiguralnego Salomona jedynie pozafiguralnemu Hiramowi rzemieślnikowi (1 Król. 7:13-51; 2Kron. 2:7,13,14; 4:11-22: T.P. ’56, 13–15, 24-27; P ’55. 84; ’56, 83, 84). Jako specjalny pomocnik brata Johnsona w dokończeniu pracy nad Świątynią Epifaniczną. szczególnie co się tyczy pracy wewnętrznego i zewnętrznego Dziedzińca, to pozafiguralny Hiram jest naznaczony do wykonania wielu rzeczy, aż do ich skończenia (a tak dokończył Hiram roboty, którą uczynił Salomonowi królowi do domu Bożego, 1Król. 7:40; 2Kron. 4.12). Wśród innych rzeczy, ma on przedstawić w sposób budujący i obronny nauki Posłanników Parusji i Epifanii (reprezentowanych przez dwa słupy, Jachin i Boaz) odnoszące się do nich – jest to jeden z powodów, dla których Teraźniejsza Prawda starała się lojalnie ponownie potwierdzić, przedstawić, wyjaśnić obszerniej i bronić nauk Pisma Św., jakie Pan dał przez brata Russella i brata Johnsona i zdecydowana jest nadal to czynić (a tak dokonana, jest robota onych słupów, 1Król. 7:22).
Również zgodnie z 1Król. 7:40,45; 2Kron 4:11, 16, pozafiguralny Hiram ma przedstawić niektóre doktryny (wanny), nauki zbijające (łopaty), nauki o ofiarach za grzech (miednice) nauki naprawiające złe postępowanie (haki) z ich dodatkowymi naukami (i wszystko naczynie), oczyszczone i pięknie wykonane dla służby tych, którzy służą na Dziedzińcu (z miedzi polerowanej). W dodatku, oprócz pomocników pozafiguralnego Hirama, którzy pomagają mu pod tymi względami (por. E. tom 9, 393, 394). „każdy poświęcony, który służy ku poświęceniu i następnie ku rozwojowi poświęconych, pracuje w budowaniu pozafiguralnego Przybytku, lecz nie robi ani nie pomaga w wyrabianiu naczyń, ponieważ on nie przedstawia „nowych rzeczy” zawartych w robieniu naczyń (E. tom 11, 478).
(Ciąg dalszy nastąpi)