Teraźniejsza Prawda nr. 228-229 – 1966 – str. 85
– Abednego, imię to znaczy sługa proroka wskazując w ten sposób, że klasa ta będzie podrzędna i szczególnie oddana w służbie mówczych narzędzi Bożych (Dan. 3; T.P.’30, 56; T.P. 28, 91, pyt. 9), najpierw mówczyni narzędziom z Małego Stadka, a następnie mówczyni narzędziom z Wielkiego Grona.
(42) Członkowie Wielkiego Grona, jak już to było wykazane, są przedstawieni przez córkę i jej matkę w 3Moj. 12. W dodatku przyniesienie przez matkę ofiary przy końcu 80 dni jako poświadczenie, że jej oczyszczenie zostało wypełnione przedstawia Wielkie Grono wchodzące od jesieni 1954 roku w specjalną pracę publiczną względem Żydów i pogan dla celów Obozu Epifanii jako poświadczenie, że ich oczyszczenie zostało wypełnione, podczas gdy Młodociani Godni nie są w ten sposób reprezentowani, chociaż są specjalnymi pomocnikami oczyszczonego Wielkiego Grona w tej pracy i mogą idąc za wskazówkami Wielkiego Grona wykonać większą część tej pracy, włączając szczególnie jej ostatnie fazy po opuszczeniu przez Wielkie Grono ziemi. Jest to „poświadczającą służbą Wielkiego Grona” (T.P. ’62, 85-93; P ’56, 90-94). W E. tomie 4, 31 br. Johnson wykazuje z niektórych ustępów Pisma Świętego, że Wielkie Grono „będzie miało bardzo owocną służbę, gdy jako przedstawiciele Jezusa zgromadzą lud do stanu Obozu Epifanii (4Moj. 8:9)” i że to będzie wykonane przez „poselstwo Wielkiego Grona”.
(43) Podobnie, zgodnie z Pieśń 5:8-16,17 Wielkiemu Gronu jest dany przywilej głoszenia poselstwa cielesnemu Izraelowi, którego wynikiem we właściwym czasie będzie nawrócenie Izraela. Brat Johnson oświadcza, że „ich głoszenie do Izraela jest opisane w wierszach 10-16; a nawrócenie Izraela jest pokazane w wiersza 17 … W nawróceniu Izraela przez głoszenie Słowa Bożego do niego, Wielkie Grono będzie przynosić śniedną ofiarę Panu w sprawiedliwości”, (T.P. 31, 10, par. 26). Zauważ, iż br. Johnson tu nie zalicza Młodocianych Godnych, ponieważ Pieśni 5:8-16,17 pokazuje, że jest to praca Wielkiego Grona; jednak Młodociani Godni są w tej pracy głównymi pomocnikami oczyszczonego Wielkiego Grona.
(44) Ponadto członkowie Wielkiego Grona wykonując ich czystą pracę do publiczności są przedstawieni przez Marię w jej podróżowaniu z ludem (4Moj. 12:15), podczas gdy Młodociani Godni nie są w ten sposób przedstawieni. Brat Johnson pisze: „To, że Maria połączyła się z ludem w podróżowaniu jest figurą na to, że Wielkie Grono, zwłaszcza w swych wodzach, będzie wykonywało czystą pracę po swym oczyszczeniu. Ta praca będzie składała się najpierw z budowania Epifanicznego Obozu spomiędzy wyznawców nominalnego kościoła po jego zniszczeniu i drugie spomiędzy cielesnego Izraela oraz tych, którzy będą opłakiwali Tego, którego przebodli i będą płakać nad tym (Zach. 12:10)… Z tego rozumiemy, że pozafiguralna Maria będzie miała udział w pozafiguralnej podróży i między innymi, będzie gromadziła wierzących spomiędzy pogan i Żydów do Obozu Epifanicznego” (T.P wyd. we Francji 52, 25, par. 62, 63; 54, 79 szpal. 2). W ten sposób praca ta jest „ich misją” (E. tom. 11, 713, linia 6), chociaż Młodociani Godni jako ich specjalni pomocnicy mogą wypełnić największą część tej pracy, zwłaszcza jej ostatnie fazy, gdy Wielkie Grono opuści ziemię.
DANIE SZAFARSTWA PRAWDY WIELKIEMU GRONU
(45) Wielkie Grono otrzymuje niektóre specjalne przywileje jako pozafiguralny Jafet. Brat Johnson oświadcza (P’44, 29, szpal. l na dole): „Posłannicy Parusii i Epifanii nauczali ponadto, że Bóg wielce powiększy Wielkie Grono w liczbie, pracy i wpływie (rozszerzy Jafeta, 1Moj. 9:27), da mu urząd publicznego mówczego narzędzia, który poprzednio posiadało Małe Stadko i da mu jego Prawdę (niech mieszka w namiotach Semowych)”. Lecz klasa Młodocianych Godnych nie jest tu wcale wymieniona ani w urzędzie publicznego mówczego narzędzia, ani w urzędzie szafarza Prawdy. Od czasu zabrania całego Małego Stadka z ziemi, wyroki Boże zostały powierzone opiece Wielkiego Grona (por. Rzym 3:2). Dlatego, podczas gdy skład znajomości w czasie Parousii był powierzony pod opiekę br. Russellowi, temu „wiernemu i roztropnemu słudze” (Mat. 24:45-47; Łuk. 12:42 -44), a w czasie Epifanii był on powierzony pod opiekę br. Johnsonowi, temu który w pozafigurze posiadał mądrość Salomona (E. tom 10, 667; (T.P. wyd. we Francji 56, 9, 10; 54, 49-51), to od zabrania z ziemi ostatniego członka gwiezdnego i ostatniego członka „Małego Stadka (T.P. ’50, 27, szp. 1; E. tom 10, 610, 665) skład znajomości logicznie powinien być powierzony pod opiekę następnej najwyższej klasie poświęconego ludu Bożego, tj. Wielkiemu Gronu.
(46) Wielkie Grono (w grupie dobrych Lewitów) jako pozafiguralny Beniamin otrzymuje 300 pozafiguralnych srebrników, „zupełność Prawdy w sprawach Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych” (1Moj. 45:22; E. tom 10, 651; por. P ’56, 29, 66, par. 2) podczas gdy – jak już to było wykazane – Młodociani Godni nie są zaliczeni do pozafiguralnego Beniamina. Młodociani Godni więc powinni wiedzieć, gdzie szukać „zupełności Prawdy” – oni tylko otrzymają ją od klasy pozafiguralnego Beniamina, a nie od jakiegoś rzekomego „małego Jezusa” lub od jakiegokolwiek innego rzekomego wodza Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych, który by mógł powstać spośród nich. Ponieważ zupełność Prawdy jest dana Wielkiemu Gronu, pozafiguralnemu Beniaminowi, na przedmioty odnoszące się do Wielkiego Grona i na przedmioty dotyczące Młodocianych Godnych, więc nie ma żadnego powodu dla Młodocianego Godnego do wiarygodnego głoszenia, iż posiada urząd nad Prawdą daną od Boga, aby ją udzielać Wielkiemu Gronu lub twierdzić (podczas gdy Wielkie Grono jest jaszcze w ciele), że ma on poruczoną pieczę nad Prawdą daną od Boga, by ją udzielać Młodocianym Godnym.
(47) Ponadto Wielkie Grono (w dobrej grupie lewickiej) jako pozafiguralny Beniamin otrzymuje pięcioro pozafiguralnych szat odmiennych, czyli „pięć rodzajów władz wraz z ich przynależnymi zaletami” (1Moj. 45:22; E. tom 10, 651). Te pięć rodzajów władz, które