Teraźniejsza Prawda nr. 228-229 – 1966 – str. 83

drugorzędną służbę Młodocianym Godnym [Manasesowi]”; „Młodociani Godni [Manases] staną się wielką wybraną klasą w Tysiącleciu i po Tysiącleciu, jednak członkowie Wielkiego Grona [Efraim] będą ich przewyższać w liczbie i stanowisku [a wszakże brat jego młodszy urośnie nadeń] (w. 19)”; „W ten sposób Maluczkie Stadko wywyższy Wielkie Grono nad Młodocianych Godnych (w. 20)”. Powyżej wymienieni kandydaci na Młodocianych Godnych (chodzi tu o J.J. Hoefla i J. Krewsona), jako uzurpatorzy władzy, którzy starają się w sposób lucyferowy wywyższyć ponad tych, co są obecnie przygotowywani do duchowej fazy Królestwa (Izaj. 14:13) i którzy starają się przywłaszczyć sobie stanowisko kierownictwa nad Wielkim. Gronem, powinni również zastanowić się nad tymi ostatnimi oświadczeniami Posłannika Epifanii, jako nad (niedojrzałymi) potrzebującymi poprawki. One jednak są oparte na Słowie Bożym i wytrzymają wszelkie ataki, jakie Przeciwnik w swych aniołach „światłości” (2 Kor. 11:13—15) mógłby skierować na nie.

      (21) Wielkie Grono jest wyobrażone w 2Tym. 2:20 w naczyniach srebrnych w -wielkim domu pozafiguralnego Aarona, podczas gdy Młodociani Godni, „niższego rzędu pozafiguralni Lewici” są przedstawieni w naczyniach glinianych — znacznie niższy gatunek naczyń (T.P. '33,86, par. 6). Starożytni Godni, przedstawieni w naczyniach drewnianych, będą również niższymi od Wielkiego Grona w Tysiącleciu (chociaż nie po Tysiącleciu).

DOWODY Z PSALMU 72, IZAJ. 60:13 I INNE

      (22) To, że Wielkie Grono jest wyższą klasą w Boskiej ocenie niż klasa Młodocianych Godnych, jest pokazane przez pagórek Akra przedstawiający Wielkie Grono, który był wyższy z obu „pagórków” Jerozolimy (Ps. 72:3; T.P. '33,87, par.7), podczas gdy Młodociani Godni są przedstawieni przez niższy pagórek Bezeta.

      (23) To jest również pokazane przez fakt, że pagórek Akra przedstawiający Wielkie Grono był bliżej góry Syon przedstawiającej Małe Stadko, podczas gdy pagórek Bezeta przedstawiający Młodocianych Godnych był więcej oddalony, ponieważ między nim a górą Syon znajdował się pagórek Akra.

      (24) Jest to także pokazane przez fakt, że pagórek Akra był stosunkowo ważniejszą częścią Jerozolimy, niż pagórek Bezeta.

      (25) Wielkie Grono jest wyobrażone wśród zawsze zielonych drzew, które stanowiły „sławę Libanu” przez sosnę, podczas gdy Młodociani Godni są wyobrażeni przez bukszpan, drzewo niższego gatunku (Izaj. 60:13; T.P. '33,88, par. 11).

      (26) Grupy Wielkiego Grona są przedstawione w 60 żonach królewskich Salomona wymienionych w Pieśni 6:7, 8 (E. tom 11,708), podczas gdy grupy Młodocianych Godnych są przedstawione przez jego 80 założnic (E. tom 10, 274), które zajmowały niższe stanowisko od stanowiska królowych.

      (27) Wielkie Grono w jego trzech grupach jest wyobrażone w trzech synach Anny (1Sam. 2:21; E. tom 13, 8, 30, 31), podczas gdy Młodociani Godni w ich dwu grupach są wyobrażeni w jej dwóch córkach. W czasach starożytnych synowie byli uważani za wyższych od córek.

      (28) Podobnie w 1Moj. 37:35 (E. tom 10, 618, linia 23) Wielkie Grono jest przedstawione przez synów, podczas gdy Młodociani Godni są przedstawieni przez córki.

DOWODY Z RODZINY NOEGO, ARKI I INNE

      (29) Wielkie Grono jest przedstawione w Ja-fecie i jego żonie, podczas gdy Młodociani Godni są (reprezentowani przez Chama i jego żonę. Cham był najmniejszym synem Noego (E. tom 5, 62; T.P. '57,85). Mówiąc nawiasem, niektórzy wodzowie spośród Młodocianych Godnych postępowali i postępują mniej lub więcej tą samą złą drogą jaką postępowali członkowie Wtórej Śmierci (1Moj. 9:20—22; P’44,29 szpal. l, par. 1) w dopatrywaniu się niektórych błędów w członkach gwiezdnych i w następstwie tego obmawiają i wyszydzają ich.

      (30) W zastosowaniu na wiek Ewangelii członkowie Wielkiego Grona są przedstawieni przez drugie piętro Arki Noego, podczas gdy Młodociani Godni są reprezentowani przez najniższe z trzech pięter (1Moj. 6:16; 1Piotra 3:20, 21; P ’44, 28, linie 16-22).

      (31) Podobnie są oni przedstawieni przez średni ganek (6 łokci szeroki) zbudowany wokół Świątyni Salomona, podczas gdy Młodociani Godni są reprezentowani przez spodni, czyli najniższy ganek (5 łokci szerokości; 1Król. 6:5, 6; T.P. wyd. we Francji 56, 21, par. 1).

      (32) Analogicznie są oni reprezentowani w Świątyni Zorobabela w środkowym rzędzie z „trzech rzędów kamienia wielkiego, odpowiadającego Gersonitom, Merarytom i Kaatytom” (Ezdr. 6:4; E. tom 10, 234) podczas gdy Młodociani Godni są wyobrażeni przez najniższy rząd, .ponieważ w obrazie na Tysiąclecie Kaatyci wyobrażają Starożytnych Godnych, Meraryci Wielkie Grono, a Gersonici (najniższa klasa Lewitów) Młodocianych Godnych (T.P. '33,87, par. 10; T.P. 28,93 pytanie 19).

      (33) To samo jest prawdą co się tyczy „trzech rzędów kamienia ciosanego… dla przysionku domu tego” — Świątyni Salomona (1 Król 7:12; T.P. wyd. we Francji 56, 23, koi. 1, par. 2).

      (34) To samo jest prawdą co się tyczy trzech rzędów kamienia wokoło wewnętrznego Dziedzińca w zastosowaniu po Tysiącleciu (P’56,79).

      (35) Również jest to prawdą co się tyczy trzech rzędów kamienia wokoło zewnętrznego Dziedzińca (P’56,79).

      Jest godne uwagi w związku z tym, że w zastosowaniu na po Tysiącleciu br. Johnson oświadcza, iż „dziedziniec przedstawia stan Starożytnych Godnych, Wielkiego Grona i Młodocianych Godnych (wszystkie te trzy klasy będą wówczas istotami duchowymi), zdolnych do służenia pod Chrystusem światu i innym istotom, które będą stworzone w przyszłych Wiekach chwały” (P '40,14, T.P. wyd. we Francji '59,88). On nie umieszcza Młodocianych Godnych przed Wielkim Gronem. Nie czyni On tego także,