Teraźniejsza Prawda nr 219-220 – 1965 – str. 44
przybycia Pana w ciele. Albowiem przychodzi On nie jakim był przed Swą śmiercią, lecz jakim jest teraz, od czasu zmartwychwstania, o którym Św. Jan, który widział kilka z Jego pojawień po zmartwychwstaniu a przed wniebowstąpieniem, powiedział 60 lat później: „Jeszcze się nie objawiło czem będziemy [wybrany Kościół], lecz wiemy iż gdy się On objawi, podobni Mu będziemy; albowiem ujrzymy Go tak, jako jest” (1Jana 3:2) a nie jakim był.
Teraz podaliśmy dziesiąty podstawowy dowód niewidzialności naszego Pana przy Jego powrocie, oraz że od Swego zmartwychwstania nie jest On już więcej człowiekiem, lecz istotą duchową najwyższego porządku – Boskiej natury. Ten podstawowy dowód zademonstrowaliśmy właśnie jako biblijny, z dwunastu punktów widzenia. Aby uchronić się od licznych pomyłek i być przygotowanym do dobrego odegrania naszych ról w Boskim Planie Wieków znajdującym się teraz w najważniejszym stadium, jest obecnie rzeczą jak najbardziej konieczną, by jasno ujrzeć umysł Pana w tym przedmiocie, tak jak jest on wyżej podany z Biblii; albowiem w naszym czasie sposób Wtórego Przyjścia Pana jest „kamieniem obrażenia” a ofiara okupu „opoką odtrącenia”, tak jak było podczas pierwszego przyjścia Jezusa (Izaj. 8:14). A „kto ma uszy niechaj słucha!”
Ktoś może zapytać, jak z nauką o niewidzialnym powrocie naszego Pana da się pogodzić ustępy:
1Tes. 4:16 i 2Tes. 1:7,8, które mówią o Jego zstąpieniu z nieba z okrzykiem, z głosem archanielskim i z trąbą Bożą oraz o Jego objawieniu się z nieba z aniołami mocy Jego, w ogniu płomienistym oddawając pomstę?
Z OKRZYKIEM
Odpowiadamy, wykazując zgodność niewidzialnego powrotu naszego Pana z 1Tes. 4:16, gdzie jest podane że Pan zstąpi z nieba z okrzykiem (literalnie, w okrzyku lub podczas okrzyku), głosem archanielskim i trąbą Bożą. Wpierw chcielibyśmy zaznaczyć, że okrzyk, głos archanielski i trąba Boża z towarzyszącymi zdarzeniami w tym wierszu, oznaczają te same rzeczy co głos siódmej trąby i głosy wielkie z towarzyszącymi im zjawiskami w Obj. 11:15-19. U Dan. 12:1, 2 mamy opis o tych samych ogólnych zdarzeniach co w 1Tes. 4:16, 17 i Obj. 11:15-19; to samo znajdujemy również w 1Kor. 15:52-57. Odnośniki te wykazują, że zdarzenia o których mowa łącza się z czasem i faktem powrotu Chrystusa, że On obejmie sprawy ludzkie wśród gniewu narodów i nieporównanego ucisku, na skutek gniewu Bożego z powodu grzechu oraz zbudzenie przez Niego oraz sądzenie umarłych. Trąba z Obj. 11:15 jest siódmą trąba w serii siedmiu trąb. Wszyscy godni tej nazwy komentatorzy Objawienia uznają, że pierwsze sześć trąb nie są dosłownie trąbami wydającymi dosłowne dźwięki, lecz są symbolami pewnych posłannictw z towarzyszącymi im
kol. 2
zdarzeniami od czasu wkrótce po pierwszej obecności Chrystusa na ziemi, aż do ich dokonania. Jeśli tak, to w takim razie siódma trąba musi być symboliczną. W naszym zrozumieniu przedstawia ona posłannictwa i towarzyszące im zdarzenia Wtórej Obecności Chrystusa na ziemi, która będzie trwać tysiąc lat, a w czasie której nastąpią zdarzenia z 1Tes. 4:16, 17; Obj. 11:15-19; Dan. 12:1-3; 1Kor. 15:52-57.
W naszym zrozumieniu okrzyk i głos archanielski znaczą to samo co głosy wielkie z Obj. 11:15. Rozumiemy, że okrzyk odnosi się do pewnych ludzkich agitacji, dyskusji itd., przy Wtórym Przyjściu Pana, a głos archanielski przedstawia pewne proklamacje, rozkazy, nauki itd., jakie On daje przez Swe czynniki z własnego wyboru w czasie powrotu. Słyszymy teraz ten okrzyk w agitacjach i dyskusjach na temat socjologii, ekonomii politycznej, kapitału, pracy, praw obywatelskich itd. oraz ich stosunku do praw człowieka, ponieważ są one związane z zasadami sprawiedliwości między człowiekiem a człowiekiem. Takie przedmioty ze stanowiska sprawiedliwości między człowiekiem a człowiekiem wszędzie się studiuje, dyskutuje i wyciąga wnioski między różnymi klasami społeczeństwa. Wzajemna zachęta do brania udziału w takich dyskusjach itd., a także ich prawdziwe lub przypuszczalne logiczne czynności tworzą niemałą część tego okrzyku. Dyskutowany ustęp wskazuje, że Chrystus powraca w czasie takich agitacji, dyskusji itd., lecz nie mówi, że będzie on widzialny w czasie zstąpienia z nieba.
Głos archanielski odnosi się do proklamacji, rozkazów i poselstw, które Chrystus jako Główny Zwiastun Jehowy (Archanioł znaczy Główny Zwiastun) powróciwszy spowoduje aby zostały dane przez takie czynniki, jakie On wybierze. Oznaczają one ujęcie przez Niego w ręce spraw ziemi; Jego proklamacja, rozkazy i czynności wskażą na Niego jako działającego w tym czasie w odniesieniu do tych spraw. Te proklamacje, czynności i rozkazy, poruszą świat do obalenia królestwa Szatana przez wielki ucisk opisany u Dan. 12:1 i w Obj. 11:15-18 oraz do ustanowienia Królestwa Bożego, do którego odnoszą się te same ustępy. To jest także przedstawione przez Pańskie powstanie (Dan. 12:1), by strasznie potrząść (w ang.) ziemią (Izaj. 2:19, 21) i wydać głos Swój wśród wzburzonych narodów i rozpływającej się ziemi (Psalm 46:7). Jak wykażemy później, znajdujemy się w czasie powrotu Chrystusa, w czasie tego okrzyku, głosu archanielskiego i siódmej trąby. Są One teraz wszystkie we wszechświatowej czynności i jako takie wskazują, że żyjemy w czasie powrotu Chrystusa, lecz jeszcze przed objawieniem się wszystkim. Można jednak zauważyć, że ani w 1Tes. 4:16, 17, ani też w żadnym z równoległych ustępów, które właśnie przytoczyliśmy w wyjaśnieniu tego wiersza, nie ma jakiejkolwiek wzmianki jakoby nasz Pan miał być widzialny dla naturalnych oczu ludzkich zstępując z nieba