Teraźniejsza Prawda nr 215 – 1964 – str. 55

„Należy przypomnieć, że podczas pierwszego tysiąca lat po upadku nie tylko życie było dłuższe aniżeli obecnie, ale także porody były o wiele rzadsze niż obecnie. Przypuszczamy więc, że podczas Tysiąclecia krzewienie gatunku stopniowo będzie zmniejszać się aż przy jego końcu ostatecznie ustanie, ludzkość stopniowo straci funkcje płciowe. Płeć nie będzie więcej potrzebna; albowiem człowiek nie będzie już sam, tak jak był na początku, potrzebując towarzysza, ponieważ cała ziemia będzie wtedy napełniona doskonałymi istotami, a wszyscy niepoprawni grzesznicy będą zniszczeni. Rozumiemy, że .nasz Pan odnosił się do tego stanu, gdy powiedział: „Albowiem umierać więcej nie będą mogli, bo będą równi Aniołom, będąc synami Bożymi, gdyż są synami zmartwychwstania”. Tak jak aniołowie nie umierają, tak podobnie nie będą umierać doskonałe ludzkie istoty”. (P ’64, 28)

CZY CZŁOWIEK JEZUS CHRYSTUS BYŁ BEZ PŁCI?

      Pytanie: Jak mógł Jezus być doskonałym człowiekiem, takim jakim był Adam, nie będąc bezpłciowym?

      Odpowiedź: To pytanie także znajduje się w Księdze Pytań, str. 195, gdzie podana jest następująca odpowiedź: „Jest to pytanie, na które nikt w świecie nie może odpowiedzieć, albowiem nie ma informacji o tym przedmiocie. Biblia przedstawia nam fakt, że Adam był stworzony pierwotnie, coś na podobieństwo aniołów; to jest bez przywileju rozmnażania się. Następnie, aby przywieść do egzystencji rodzaj ludzki, Bóg rozdzielił Adama na dwie osoby: wyjął Matkę Ewę z jego boku. Tym sposobem Adam stał się dwoma osobami i napełnił ziemię mieszkańcami, aby wszyscy mogli pochodzić od jednego człowieka. Czy Jezus był jak Adam zanim Ewa była wzięta z jego boku, czy też takim jak był Adam po stworzeniu Ewy, nikt nie może dziś odpowiedzieć ani też nie jest potrzebne aby na to odpowiadać, gdyż wszyscy jesteśmy zadowoleni, bez względu jak sprawa ta się miała”.

      Niektóre ustępy Pisma Świętego były cytowane jako odnoszące się do tej sprawy, jak np. obrzezanie Jezusa ósmego dnia (Łuk. 2:21), mowa Jezusa o życiu rodzinnym lisów i ptaków w przeciwieństwie do Jego własnego życia (Mat. 8:20; Łuk. 9:58) i jego „wycięcie z ziemi żyjących” – „przeto rodzaj jego któż wypowie?” (Izaj. 53:8). Chociaż Adam był bezpłciowym synem Bożym przed odłączeniem od niego Ewy, to bez względu na to czy „człowiek Chrystus Jezus” był bezpłciowy lub nie, był on jednak zadowalającą ceną okupu za „wszystkich” z ludzkiej rodziny (Żyd. 2:9; 1Tym. 2:5,6). Mamy to bardzo pięknie wyjaśnione w T 114: „Zbawiciel nasz, jako „człowiek Chrystus Jezus”, prawdopodobnie nie był ani rubasznym siłaczem, ani też zniewieściałym. Bez wątpienia, że moc umysłowa i męskość były w nim połączone ze szlachetną czystością, delikatnością i wdziękami idealnej kobiety. Czy nie był On doskonałym człowiekiem, który umarł za rodzaj ludzki i wybawił obie płci? Nie zapominajmy tego, że jako człowiek nie miał On towarzyszki życia; czy przez to nie miał On być w samym sobie zupełnym, aby zapłacić okup za Adama (tak mężczyznę jak i kobietę)? Przeto Ewa była reprezentowana w tym wielkim dziele odkupienia przez swego męża, jako jej „głowę” – inaczej Ewa nie byłaby wcale odkupioną, a myśl ta stałaby w sprzeczności z innymi częściami Pisma Świętego. (P ’64, 29)

STAROŻYTNI I MŁODOCIANI GODNI
ZMARTWYCHWSTANĄ BEZ PŁCI

Pytanie: Czy jest Jakiś dowód z Pisma Świętego, że Starożytni i Młodociani Godni zmartwychwstaną bez płci?

Odpowiedź: Stosownym pod tym względem ustępem jest Łukasz 20:35-37; albowiem dowodzi on, że wszyscy, którzy doznają zmartwychwstania – pierwotnego stanowiska, doskonałości – będą podobnie jak aniołowie wolni od grzechu i płci: „Ci, którzy godni są [zwycięzcy], aby dostąpili onego wieku [by odziedziczyć życie i panowanie, które ten Wiek przysporzy zwycięzcom; niektórzy – ci, którzy są wierni ,w obecnym życiu – dostąpią owego Wieku na jego początku: Małe Stadko i Wielkie Grono na poziomach duchowych a Starożytni i Młodociani Godni na poziomie ludzkim, a następnie otrzymają oni życie i panowanie na poziomie lub poziomach duchowych; inni zaś dostąpią owego Wieku – błogosławieństw, które im ten Wiek zaofiaruje – przy jego końcu: klasa restytucji], i powstaną od umarłych [godność jest także wymagana w celu dostąpienia zmartwychwstania, które w konsekwencji oznacza więcej aniżeli zwykłe powstanie od umarłych; jest to powrót do pierwotnego stanu, do doskonałości], ani się żenić ani za mąż dawać będą. Albowiem umierać więcej nie będą mogli; bo będą równi [podobni] Aniołom [którzy jako istoty bezpłciowe ani się żenią, ani za mąż wydają; wynika więc z tego, że zmartwychwstanie doprowadzi wszystkich jego uczestników do bezpłciowości]. Gdyż są synami Bożymi [bezgrzeszni w ostatecznym rozwoju], będąc synami zmartwychwstania [zmartwychwstanie jest więc procesem doskonalenia, który gdy jest ukończony, pozostawia podległe jego działaniu osoby bez grzechu i płci]”. A zatem według tego ustępu na początku Tysiąclecia Starożytni Godni i Młodociani Godni – wszyscy którzy w tym życiu byli płci męskiej lub płci żeńskiej, staną się w „lepszym zmartwychwstaniu” (Żyd. 11:35) bezpłciowymi.
(P ’64, 29)

„ALBOWIEM UMIERAĆ
WIĘCEJ NIE BĘDĄ MOGLI”

      Pytanie: Co należy rozumieć przez oświadczenie Jezusa odnoszące się do „synów” zmartwychwstania: „Albowiem umierać więcej nie będą mogli?” Czy oznacza to, że wszyscy synowie będą posiadali nieśmiertelność?

poprzednia stronanastępna strona