Teraźniejsza Prawda nr 210-211 – 1963 – str. 86

Ducha Świętego obecne przesiewanie głównie zaznacza się rozdziałem kapłanów od lewitów, dwóch klas zatrzymujących Ducha Świętego. Tego właśnie powinniśmy spodziewać się w okresie Epifanii (Mal. 3:2,3; Mat. 7:24-27; 1Kor. 3:12-15; 2Tym. 4:1). Nie przypuszczajmy jednak, że obecne przesiewanie skończy się za kilka lat, ono potrwa trochę dłużej, do momentu, w którym Wielka Kompania rozpozna się jako taka.

      (62) Jak cudowna jest harmonia naszych tekstów! Zazębiając się wzajemnie w sposób godny uwagi pokazują jak Jehowa przewidział nasze cudowne czasy! Jak te teksty upominają nas, abyśmy czuwali, modlili się, utrzymywali samych siebie w miłości Bożej i oczekiwali na miłosierdzie Chrystusowe objawione w żywocie wiecznym, abyśmy byli pokorni, ufali Panu, wolni od wszystkich bożków samolubstwa, światowości, błędu i grzechu! Jak zważaliśmy na te ostrzeżenia w przeszłości? Jaką zwracamy teraz na nie uwagę? Czy jesteśmy rewolucjonistami lub ich sympatykami albo przeciwnikami – którymi? Zbadajmy samych siebie w odniesieniu do naszego stanowiska w szóstym przesiewaniu doświadczającego nas dotąd! „Kto się ostoi, gdy się on okaże” (gdy objawi wszystek Swój lud w Epifanii, Mal. 3:2)? Kto? „Człowiek niewinnych rąk i czystego serca” – a nikt inny! „Przetoż, najmilsi moi! uciekajcie przed bałwochwalstwem” (1Kor. 10:14).

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (19) Podaj wydarzenia z 4Moj. 11:4-36 i udowodnij ich typowy charakter.

      (20) Podaj pozaobrazy głównego zarysu tej historii oraz jej wypełnienie wśród ludu Prawdy „rychło rano”.

      (21) Wskaż na jej pozaobrazy na pozafiguralnych dziedzińcach i w pozafiguralnym obozie.

      (22) Wytłumacz symbol i rzeczywistość pierwszej broni ku zabijaniu, władającego nią oraz jego czynności w świątyni.

      (23) Wytłumacz symbol i rzeczywistość pierwszej broni ku zabijaniu, władającego nią oraz jego czynności na dziedzińcach i w mieście. Wykaż różnicę między zabijającymi w świątyni, na dziedzińcach i w mieście.

      (24) Podaj dowód, że stokrotna nagroda a nie VII tom był tym groszem.

      (25) Podaj fakty, czynniki, środki i wyniki zbijające pogląd broszurki o groszu oraz podtrzymujące pogląd naszego Pastora dotyczący wezwania o trzeciej godzinie.

      (26) Ustal fakty z 2Moj. 30:1-31. Udowodnij ich typowy charakter i wskaż pozafigury wśród ludu Prawdy podczas trzeciej godziny.

      (27) Wskaż ich pozaobrazy w nominalnym kościele.

      (28) Wskaż ich pozafigury w świecie, wytłumacz figurę i pozafigurę zabijania bałwochwalców przez synów Lewiego (Mal. 3:3), oraz plagę.

      (29) Wytłumacz symbol i rzeczywistość drugiej broni ku zabijaniu, władającego nią oraz jego czynności w świątyni, na dziedzińcach i w mieście.

      (30) Zbij fałszywą chronologię dotyczącą wezwania o szóstej godzinie.

      (31) Podaj właściwą chronologię, czynniki, środki i wyniki odnośnie wezwania szóstej godziny.

      (32) Podaj historyczne fakty przesiewania szóstej godziny wśród ludu w Prawdzie.

      (33) Ustal fakty z 4Moj. 25:1-18; udowodnij ich typowy charakter i wypełnienie wśród ludu Prawdy.

      (34) Wskaż na ich pozaobrazy wśród nominalnego ludu Bożego. Wytłumacz figurę i pozafigurę Zamrego, Kozby i Finesa.

      (35) Wytłumacz pozafigurę Finesa wypełniającą się w naszym Pastorze jako „onym Słudze”.

      (36) Wykaż czynności kombinacjonizmu w świecie.

      (37) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość trzeciej broni ku zabijaniu, władającego nią oraz jego czynności w świątyni, na dziedzińcach i w mieście.

      (38) Zbij fałszywą chronologię dziewiątej godziny i ustal jej prawdziwą chronologię.

      (39) Podaj fakty, czynniki, środki i wyniki wezwania dotyczącego dziewiątej godziny.

      (40) Ustal historię 4Moj. 21:4-6; wykaż jej typowy charakter; udowodnij jej pozafigurę wśród ludu Prawdy podczas dziewiątej godziny.

      (41) Wskaż na jej pozaobraz wśród nominalnego ludu Bożego podczas dziewiątej godziny.

      (42) Wskaż na jej pozaobraz w świecie.

      (43) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość czwartej broni ku zabijaniu, władającego nią oraz jego czynności w świątyni, na dziedzińcach i w mieście.

      (44) Zbij fałszywą chronologię na temat jedenastej godziny i podaj prawdziwą.

      (45) Podaj fakty, czynniki, środki i wyniki wezwania w zakresie jedenastej godziny.

      (46) Podaj historię z 4Moj. 15:37-16:50; wykaż jej typowy charakter oraz pozaobrazy występujących w niej osób, wydarzeń, dni i rzeczy.

      (47) Opisz symbol i rzeczywistość piątej broni ku zabijaniu, władającego nią oraz jego czynności w świątyni, na dziedzińcach i w mieście.

      (48) Opisz pozaobrazy Korego i jego synów oraz ich obecne i przyszłe stanowisko.

      (49) Jakie dwa fakty dowodzą, że szóste przesiewanie miało nastąpić po żęciu i jaki jest stosunek tych faktów do prawdziwej i fałszywej chronologii opartej na Przypowieści?

      (50) Opisz grosz i tych, którzy go pierwsi otrzymali oraz jak i kiedy wpierw rozdał go prawdziwy szafarz. Dlaczego niektórzy nie otrzymali a inni otrzymali grosz przy pierwszym rozdaniu?

      (51) W jaki sposób wypełniają się zwykle paraboliczne i obrazowe rozmowy? Jak w obu rozdaniach grosz był tą samą rzeczą? Jak i kiedy prawdziwy szafarz rozdał grosz po raz drugi?

      (52) Co spowodowało (Mat. 20:10) szemranie? Jak szemrali przywłaszczyciele władzy i ich zwolennicy?

      (53) Czym było to szemranie? Kto jest prawdziwym a kto fałszywym szafarzem? Dlaczego? W jaki sposób czas fałszywego szafarza rozdajacego fałszywy grosz, sprzeciwia się chronologii fałszywego dnia?

      (54) Wykaż dysharmonię faktów w poglądzie C.J. Woodwortha na grosz, porządek rozdania i tych co go otrzymali. Jak możemy scharakteryzować dwa poglądy na temat Przypowieści? Co dowodzi Mat. 20:12 przeciwko szemrzącym?

      (55) Kogo wyobraża „przyjaciel”? Kiedy on otrzymał swój grosz? Przez kogo i w jaki sposób został strofowany? Jaki wówczas obrał sposób postępowania?

poprzednia strona – następna strona