Teraźniejsza Prawda nr 205 – 1962 – str. 141

Dokąd się udał brat Russell i pozafiguralny Jonatan? Jak to jest zaznaczone w figurze? Jaka cecha charakteryzowała figuralne i pozafiguralne rozstanie? Jak możemy wejść w te doświadczenia? Jak czyniliśmy na podobieństwo brata Russella w stosunku do pozafiguralnego Jonatana, gdy tamci byli pokonani przez modernistów? Jaką myślą możemy się pocieszyć co do tych drogich osób, które pozostawiliśmy w Babilonie?

kol. 1

OSTATNIE DNI DAWIDA — FIGURA I POZAFIGURA

(E. tom 14, roz. 6; 1Kron. 22:2–29:30; 1Król. 1:1–2:11)
(Ciąg dalszy z T. P. 1962, 83)

      Tutaj następuje porządek oddziałów podległych sług Prawdy przemawiających publicznie, tj. pozafiguralnych Lewitów (należy zwrócić uwagę na różnice pomiędzy tymi pozafiguralnymi Lewitami a pozafiguralnymi Lewitami z Pięcioksięgu Mojżesza), którzy nie mieli służyć razem, podobnie jak i oddziały dwudziestu czterech Kapłanów nie służyły razem (straż przeciwko straży) i którzy obejmowali zarówno najmniej zdolnych, jak i najzdolniejszych (tak mały jak i wielki) — takich, którzy uczyli drugich oraz takich, którzy byli nauczani (tak mistrz jako i uczeń). Pierwszy oddział był oddziałem brata Rice (Józefa; 25:9) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem brata Russella. Drugi to oddział brata Shulla (Godolijasza; 25:9) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem J. Trzecim był oddział br. Barkera (Zachura; 25:10) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem Rutherforda. Czwartym był oddział br. Driscolla (Isre, albo Zery; 25:11) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. MacMillana. Piątym był oddział br. Yates (Natanijasz; 25:12) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Sturgeona. Szóstym był oddział br. Burgessa (Bukkijasz; 25:13) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Rockwella. Siódmym był oddział br. Grahama (Jesarel, albo Asarel; 25:14) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Sextona. Ósmym oddziałem był oddział br. Wise (Jesajasza; 25:15) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. (Geo.) Drapera. Dziewiątym był oddział br. Detwejlera (Matanijasz; 25:16) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Toole. Dziesiątym był oddział br. Bridgesa (Symejasz, albo Symej; 25:17) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Hersee. Jedenastym był oddział br. Emersona (Husyjela, lub Asarela; 25:18) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Herra. Dwunastym był oddział br. Martina z Dayton (Ohio) (Hasabijasza; 25:19) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. McPhersona. Trzynastym był oddział br. Hirsha (Subajel, albo Zebuel; 25:20) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Wisdoma. Czternastym był oddział br. Jonesa (Matytyjasz; 25:21) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Zinka. Piętnastym był oddział br. Hoskinsa (Jerymot; 25:22) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Thorntona. Szesnastym był oddział br. Hudgingsa (Chananijasza; 25:23) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Thorna. Siedemnastym był oddział br. Van Amburgha (Jasbekass; 25:24) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Barbera.

kol. 2

      Osiemnastym był oddział br. Kuehna (Chanani; 25:2o) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Riemera. Dziewiętnastym był oddział br. Wrighta (Malloty; 25:26) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Robie. Dwudziestym był oddział br. Martina z Betel (Elijata; 25:27) jednego z dwunastu, w zestawieniu z oddziałem br. Battersona. Dwudziestym pierwszym był oddział br. Wakefielda (Hotyr; 25:28) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Palmera. Dwudziestym drugim był oddział br. Ritchie (Gieddalty: 25:29) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Meggisona. Dwudziestym trzecim był oddział br. Sheerera (Machazyjot; 25:30) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Crista. Dwudziestym czwartym był oddział br. Stevensona (Romantyjesera; 25:31) jednego z dwunastu w zestawieniu z oddziałem br. Gillespie.

      (19) Następną grupę sług Prawdy na którą zwrócimy uwagę, stanowią ci, którzy specjalnie pomagają obcym wejść na dziedziniec Boskiej świątyni epifanicznej — popozafiguralni odźwierni (podziały odźwiernych; 1Kron. 26:1). Pierwszą ich klasą jako pozafiguralnych Korejczyków byli pracownicy Fotodramy Stworzenia (Meselemijasz). Istniało siedem kompanii tych, którzy podróżowali z miejsca na miejsce (Zacharyjasz pierworodny… Elienaj siódmy; w. 2, 3). Co więcej, istniało jedenaście kompanii takich braci, którzy pracowali lokalnie, co widać np. w trwających przez wiele lat pokazach Fotodramy Stworzenia w Nowym Jorku, Pittsburgu, Philadeiphii itd. oraz regularne jej pokazy w wielu miejscowościach przy pomocy Eureki (jest to nazwa amerykańskiej firmy wyrabiającej małe przenośne aparaty do wyświetlania ruchomych obrazów, a zatem nazwa tych aparatów — przyp. tłum.) (synowie i bracia… osiemnastu; w. 9). Drugą klasą pozafiguralnych odźwiernych, prowadzących obcych do Prawdy, jako pozafiguralni Korejczycy byli pracownicy w pracy pasterskiej (obszerne określenie pracy pasterskiej znajduje się w artykule brata Russella pt. „World Wide Pastoral Work” w ang. Przedrukach Strażnicy str. 5984; to samo w polskim tłumaczeniu pt. „Powszechna Praca Pasterska” w Strażnicy ze stycznia 1917) (Obededom; w. 4). Najważniejsi z nich znajdowali się w Nowym Jorku (Semajasz pierworodny). Z Nowego Jorku była zorganizowana praca pasterska w Philadelphii (Otni; w. 7), Baltimore (Rafael), Bostonie (Obed), Pittsburgu (Elzabed), Newark, N. J. (Elichu), a także w Waszyngtonie, D. C. (Semachyjasz). Praca pasterska była następnie zorganizowana przez siostrę

poprzednia stronanastępna strona