Teraźniejsza Prawda nr 204 – 1962 – str. 112
ich złe czyny, szczególnie za pośrednictwem czterech publikacji użytych przez większość dyrektorów, F. H. McGee, autora i pewnej liczby członków Arcykapłana przy poparciu finansowym i innym niektórych z, tych ostatnich. Aby bronić się przed objawieniem przywłaszczania sobie przez nich władzy, bracia uzurpatorzy i ich poplecznicy, starali się odwrócić od tego uwagę uciekając się do „wielkiego ruchu”, przez co ich błędne interpretacje zaprowadziły ich do rąk człowieka na to obranego. Człowiekiem do tego celu obranym były: po pierwsze nieprzyjazne okoliczności i warunki wojenne a po drugie śledztwo, prześladowanie, urzędnicy służby sądowej i karnej a w punkcie kulminacyjnym surowe kary. Podobne postępowanie w zasadzie, jeśli niepodobne do niego zewnętrznie, było lub będzie zastosowane przeciwko innym członkom tej klasy, aż Wielkie Grono będzie odciągnięte od drzwi Przybytku do Bramy Dziedzińca i oddane w ręce człowieka na to obranego. Dowody zdają się wskazywać, że praca ta potrwa kilka lat. Rozpoczęła się ona jesienią 1916 r. w Anglii w związku z naszą w tym kraju pracą. Całe dzieło prowadzenia Kozła Azazela jest dokonywane przez Arcykapłana Świata w jego ostatnich członkach w ciele odpierających rewolucjonizm Wielkiego Grona. Praca ta jest pokazana w Kapłanie ciągnącym Kozła a wysiłki Wielkiego Grona zmierzające do uwolnienia się są pokazane w szarpaniu się Kozła, które zakończyły się oddaniem Kozła Azazela w ręce wybranego człowieka. Powtórzmy to zdanie: Praca ciągnienia tego Kozła jest długotrwała! Różne grupy Kozła Azazela są sukcesywnie tak traktowane. Potrwa prawdopodobnie kilka lat zanim cała praca Arcykapłana zostanie zakończona przez jego członków w ciele. Cała ta czynność zdaje się wskazywać, że istnieje pewien okres czasu między rozdzieleniem pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza a opuszczeniem ziemi przez ostatniego, w którym to czasie wypełniają się czyny zobrazowane przez czyny Elizeusza w 2Księdze Królewskiej.
PYTANIA BEREAŃSKIE
(59) Przez jakie wyrażenie takie uznanie jest również okazane? Co jest pozaobrazem takiego uznania? Podaj i wytłumacz pewne przykłady ilustrujące to! Jaka jest różnica w czasie między obrazowym a pozaobrazowym rozdzieleniem?
(60) Co jest wyobrażone przez wołanie Elizeusza: „Ojcze mój, ojcze mój”? Jak to się wypełniło w pozafigurze?
(61) Co jest wyobrażone przez wołanie Elizeusza: „Wozie Izraelski”? Jak się to wypełniło w pozafigurze?
(62) Co jest wyobrażone przez wołanie Elizeusza: „I jezdni jego”? Jak się to wypełniło w pozafigurze?
(63) W jaki sposób i dlaczego Elizeusz „nie widział” więcej Eliasza?
(64) Wyjaśnij pozaobraz tego i daj przykłady innych osób i zborów!
(65) Co wyobrażają szaty w symbolach biblijnych? Co wyobraża rozdarcie szat? Co jest pierwszym pozaobrazem rozdarcia szat przez Elizeusza na dwie części? Jaki jest drugi pozaobraz?
(66) Wyjaśnij figurę i pozafigurę przeniesienia płaszcza i pokrewieństwo Boga do tego!
(67) Objaśnij drugie uderzenie Jordanu!
(68) Wyjaśnij figurę i pozafigurę przejścia Elizeusza przez Jordan! Podaj i zbij błędny pogląd utrzymujący, że pierwsze uderzenie Jordanu zaczęło się 17 lipca 1917 r.! Jak był ten pogląd użyty do zbicia prawdziwego poglądu?
(69) Podaj i opisz trzy fakty dowodzące, że „Wielki Ruch” był drugim uderzeniem Jordanu!
(70) Pokaż jak właściwe tłumaczenie pytania Elizeusza z 2Król. 2:14 dowodzi, że podczas drugiego uderzenia Jordanu przypuszczano, że uderza Maluczkie Stadko!
(71) Co dowodzi, a co nie dowodzi o przynależności do pozaobrazowego Eliasza lub Elizeusza?
(72) Zharmonizuj fakt, że pozaobrazowy Eliasz i Elizeusz są zupełnie rozdzieleni z myślą, że Maluczkie Stadko i Wielkie Grono nie są zupełnie rozdzielone!
(73) Jakie inne obrazy uczą o rozdzieleniu tych klas?
(74) Podaj i określ przykłady dozwolonego i zakazanego sądzenia!
(75) Jakie sądzenie jest dozwolone a jakie zakazane w Epifanii? Daj przykłady i porównaj je!
(76) Co jest jednym z dzieł Pana w Epifanii? Jak ono postępowało? Jakie z tego wynikają obowiązki sądzenia?
(77) Co było podane, zilustrowane a nie dowiedzione?
(78) Fakty jakiego doświadczenia miały miejsce w międzyczasie?
(79) Jak i dlaczego Psalm 46:1-4; 1Król. 19:11, 12; Obj. 16:18-20; 18:9 udowadniają, że jest pewien okres czasu między rozdzieleniem Eliasza i Elizeusza a zabraniem Eliasza do nieba?
(80) Jak 2Król. 9; 10 udowadnia, że istnieje taki okres czasu?
(81) Jak Obj. 16:17, 18-20 w związku z VII Tomem i ogłoszeniem dokonanym przez wodzów Towarzystwa około Wielkanocy 1918 r. udowadnia ten okres czasu?
(82) Jak Obj. 19:1, 2 potwierdza istnienie tego okresu czasu? Jakie przepowiednie w związku z Obj. 19:1-3 były czynione?
(83) Podaj i zbij zarzut uczyniony przeciwko użyciu Obj. 19:1, 2 na udowodnienie tego okresu czasu!
(84) Podaj i zbij opinię, że całe Małe Stadko musi być poza zasłoną przed daniem poselstwa z Obj. 19:1, 2!
(85) Jak wydarzenia z 2Król. 8, 9 i 1Król. 19:15-18 dowodzą o istnieniu tego okresu czasu?
(86) Jak istnienie tego okresu czasu udowadniają 1Król. 19:18 i Rzym. 11:4?
(87) Wykaż podobieństwo czynów z 3Moj. 16:20-22 i 2Król. 2:8, 11-14 w pozaobrazie! Udowodnij, że bierze w nich udział ostatni członek Arcykapłana Świata i pozaobrazowego Eliasza w ciele!
(Ciąg dalszy nastąpi)