Teraźniejsza Prawda nr 203 – 1962 – str. 83
(5) Jones z Chicago (Matytyjasz) i (6) Bridges z Bostonu (Symej). Trzecia grupa składała się z niedzielnych pielgrzymów, członków rodziny Betel, która pracowała w Betel albo przy Przybytku w zwykłe dni tygodnia, a wypełniała obowiązki kaznodziejskie w niedziele (synowie Hemana; w. 4). Jak wykazują wykazy pielgrzymów Strażnicy na lato 1916, byli to następujący bracia: (1) Burgess (Bukkijasz), (2) Detwejler (Matanijasz), (3) Emerson (Husyjel). (4) Hirsh (Zebuel), (5) Hoskins (Jerymot), (6) Hudgings (Chananijasz). (7) Kuehn (Chanani). (8) Martin (Eliata), (9) Ritchie (Gieddalty), (10) Stevenson (Romantyjeser), (11) Van Amburgh (Jasbekassa), (12) Wright (Malloty), a dwaj pozostali nie byli umieszczeni w wykazach Strażnicy z powodu braku miejsca; (13) Wakefield (Hotyr) i (14) Scheerer (Machazyjot).
(17) Wymienionych czternastu braci pielgrzymów niedzielnych, ujrzało sprawy Planu Bożego przez oczy brata R. (widzący królewski; 1Kron. 25:5) i pełnili oni służbę przez przedstawienia nauk Boskich przy pomocy kazań (w słowach Bożych, ku wywyższeniu rogu [róg znaczy tu to samo co koronet, czyli korona w herbie hrabiowskim – przyp. tłum.]). Pan błogosławił pielgrzymom niedzielnym rozmnażając ich do liczby 14 członków Betel (14 synów). Byli także trzej inni niedzielni pielgrzymi wykazani na ostatniej stronie Strażnicy, ci jednak nie byli członkami rodziny Betel, lecz zamieszkiwali w swych domach, a dwóch z nich zajmowało się pracą świecką w zwykłych dniach tygodnia. Są to mianowicie (1) Jolly, (2) Stevens oraz (3) Wbodworth (trzy córki). Wymienionych 27 braci należało do trzech grup zaznaczonych powyżej (pod sprawą ojca swego; w. 6), mających polecenie nauczania Prawdy dla świątyni Epifanii (przy śpiewaniu w domu Pańskim). Trzecia z tych grup dawała ogólne kazania (na cymbałach), druga mowy i lekcje bereańskie oparte na tomach (psałteriony), a pierwsza wykłady oparte na tekstach Biblii (na harfach); to było czynione ku usłudze świątyni epifanicznej (ku służbie w domu Bożym). Wszystko to czyniono według Bożego rozporządzenia pokazanego przez zarządzenia brata R. (jako rozkazał król) dla tych trzech grup przemawiających sług (Asaf, Jedytun, Heman). Należy zwrócić uwagę (w. 9-31), że każdy z tych 24 symbolicznych synów miał jedenastu pomocników tak, iż razem było ich wszystkich 288 (wszystkich mistrzów dwieście osiemdziesiąt i osiem; w. 7). Oni wszyscy byli wyćwiczeni w głoszeniu Słowa Bożego będąc dobrze wyuczeni jak głosić Prawdy doktrynalne (ćwiczonymi w pieśniach Pańskich). Dwadzieścia cztery oddziały podległych sług Prawdy tj. pozafiguralnych Lewitów, każdy w porządkowym oddziale, z innymi jedenastoma danego oddziału, odpowiadały i uzupełniały dwadzieścia cztery oddziały wybitnych sług Prawdy tj. Kapłanów, jak np. oddział pozafiguralnego Jehojaryba (br. R.; 24:7) miał za swój odpowiednik i uzupełnienie oddział pozafiguralnego Józefa (br. Rice itd.;25:9), zaś oddział pozafiguralnego Jedajasza (J.; 24:7) miał jako swój odpowiednik i uzupełnienie oddział pozafiguralnego Godolijasza
kol. 2
(br. Shull itd.; 25:9). Należy również zauważyć, że porządek synów pozafiguralnego Asafa, Jedytuna i Hemana podany w 25:2-4 nie jest podany tak samo w 25:9-31, lecz jest zupełnie innym porządkiem, w którym ci symboliczni synowie wchodzili do swych porządkowych oddziałów.
PYTANIA BEREAŃSKIE
(1) Gdzie są opisane ostatnie dni brata R? Z jakiego punktu widzenia one są widziane? Czym głównie były wypełnione jego ostatnie dni? Czego on jeszcze nie widział jasno? Dzięki czemu możemy jasno widzieć znaczenie tych jego zarządzeń? W czym one się wyrażały? W czym jeszcze te przygotowania były widoczne? Co jest pierwszym znaczeniem tych przygotowań? Drugim? Trzecim? Jakiemu celowi były poświęcone te prace naszego Pastora? Czym one były w istocie? O czym w związku z tymi sprawami nie wiemy na pewno? Co wiemy o jego wiedzy na ten temat? Dlaczego nie opowiedział nam on wiążących się z tym szczegółów? Co Pan mógł czynić w każdym razie? Co przypuszczamy na ten temat?
(2) Co on w związku z tym rozumiał? Dlaczego? Jak to jest dowiedzione? Co on najpierw w rezultacie uczynił? Jak to jest figurowane? Przez co? Jak on zaczął rozwijać pokolenie Judy z Obozu Epifanii? Jak to jest przedstawione? Z kogo ono się składało? Jak on przygotował odciosywanie dokonywane przez pozafiguralnych budowniczych? Co było tym odciosywaniem? Jak to jest przedstawione? Co on uczynił dla pozafiguralnych drzwi? Jak to jest przedstawione? O czym on wiele nauczał? Jak to jest przedstawione? Pomiędzy czym on dokonał rozróżnienia? Jak to jest przedstawione? Kto ich dostarczył? Jak to jest przedstawione? Podaj przykład! Jak to jest przedstawione? Co jego działania mówiły o J.? Jak to jest przedstawione? W jaki sposób on to uważał? Jak to jest przedstawione ogólnie i w szczegółach? Co on uczynił w rezultacie tego?
(3) W jaki sposób było dokonane wezwanie i polecenie w stosunku do J. Jak to jest przedstawione? Jakie zdarzenie miało miejsce w maju 1916? Jaki był pierwszy czyn związany z tym poleceniem? Drugi? Trzeci z przykładami? Czwarty? Piąty? Szósty ze szczegółami? Siódmy z jego skutkami?
(4) Jak J. nie zapatrywał się w owym czasie na punkt 6? Jakie trzy sprawy pozwoliły mu później dojrzeć specjalne znaczenie w tym? Jakie było znaczenie każdego z pięciu? Jakie były tematy innych mówców? Ich porządek? Jak to jest figurowane jeśli chodzi o J. i grupy Lewitów? Jeśli chodzi o temat J.? Jaka szczególna cecha oznaczała trzech wodzów Lewitów w każdym wypadku później? Co należy przede wszystkim zauważyć, jeśli chodzi o siedem aktów, o których była mowa? Według jakiego przykładu? Co po drugie?
(5) Co przez swe akty brat R. powiedział J.? Jak to jest przedstawione? Dla jakich trzech powodów Bóg zabronił tego? Jak to jest przedstawione? Kto to miał zrobić? Jak to jest