Teraźniejsza Prawda nr 202 – 1962 – str. 56

Co czynili? W jaki sposób posługiwali się oni swą szafarską doktryną? Czyim pozaobrazem byli na początku? W kontynuacji? W zakończeniu? Czego oni przez to dokonali? Gdzie znajdują się bliższe szczegóły na ten przedmiot?

      (56) O czym mówi wiersz 27? Kto był księciem tego pokolenia? Co oznaczają słowa: Neftali, Ahira, Enan? Co jest pozaobrazem Neftaliego? Jaka była ich szafarska doktryna? Jakie prawdy oni głosili przeciwko czterem największym błędom nominalnych kościołów? Jaka zależność w typie tłumaczy fakt, że pozaobrazowy Neftali miał tak dużo Prawdy? Co trzeba powiedzieć o jego późniejszej pozycji doktrynalnej? Jakie cztery wielkie błędy oni teraz głoszą? Jakiego rodzaju złą sławę zyskali oni obecnie jako wyznanie? Który członek Małego Stadka trąbił na alarm, gdy chodzi o wzmiankowaną wyżej szafarską doktrynę? Jakie były najważniejsze wydarzenia z jego życia zanim stał się on członkiem gwiazdy? Dlaczego on musiał zachować milczenie w związku ze swą szafarską doktryną? Co on zrobił w roku 1531? W roku 1532? Jakiego przyjęcia doznała Jego książka? Co on w związku z tym uczynił? Jakie były najważniejsze wydarzenia z jego życia we Francji? Jaką postawę musiał on przyjąć? Kiedy odnowił on swą kontrowersję z Kalwinem? Co uczynił w stosunku do Kalwina w roku 1553? Do czego to ostatecznie doprowadziło? Co można powiedzieć o użytku jaki zrobił Servetus ze swej szafarskiej doktryny?

      (57) Kto był jego towarzyszem i pomocnikiem? Na czym polegała jego pomoc i stosunek względem Servetusa, oraz podobieństwo tego stosunku do stosunku Tomasza Campbella i Bartona Stone a także J.Wolfa i Williama Millera? Gdzie zaczął on trąbić na alarm? Co zmusiło go do przeniesienia pola swej pracy do Szwajcarii? Jak on tam pracował? Czym było w pozaobrazie ciężkie życie Servetusa i jego towarzyszy Kapłanów? Jaki rodzaj ruchu kapłańskiego był tego rezultatem? Kim był Faustus Socinus? Jakie były jego najważniejsze działania? Gdzie? Kto współczesny przyłączył się do niego? Jacy byli najwięksi z tych przywódców w ostatnich dwóch stuleciach? Co to wszystko sprawiło? Co oni wyobrażali przez czynienie tego? Kogo oni pociągnęli jako zwolenników? W czym oni łączyli się? Co czynili potem? Jak byli oni przedstawieni w figurze przez rozpoczęcie swej działalności? Przez jej kontynuację? Zakończenie? Czego oni dokonali, jeśli chodzi o Bożą Miłość? Gdzie można znaleźć więcej szczegółów o tym? Czym jest wiersz 28 w stosunku do wierszy 11-27? Gdzie zachodzi podobne streszczenie?

      (58) Kiedy miał miejsce epizod opisany w wierszach 29-32? Jakie cztery powody wskazują, że takie umieszczenie tego epizodu w czasie jest słuszne? Kiedy nastąpiło wyruszenie z pozaobrazowego Synaju? Co jest przedstawione przez wyruszenie z Synaju? Kiedy zgodnie z tym musiała mieć miejsce pozafigura epizodu z w. 29-32? Co się zgadza z takim poglądem? Co znaczy słowo Hobab? Co ono reprezentuje? Jakie było jego pokrewieństwo z Mojżeszem? Jak na to wskazują cytowane teksty? W jaki sposób nieakuratność tłumaczenia przyczyniła się do nieporozumienia na ten temat? W jaki sposób Jetro, Reuel i Raguel są zidentyfikowani? Jaką uwagę w związku z tym należy uczynić? Co wyobraża Mojżesz przez proszenie Hobaba, by towarzyszył Izraelowi? Jakimi dwoma sposobami została uczyniona pozafiguralna prośba? W jaki sposób pozafiguralny Izrael jest szwagrem naszego Pana? W jaki sposób Kościół jako córka Jehowy (klasa) ma udział w tej figurze? Gdzie to jest częściowo powiedziane? Czego pragnął dokonać w stosunku do Izraela nasz Pan gdy był jeszcze w ciele, poprzez swą pracę i naukę? W jakich słowach odpowiednio streścił On swą naukę i pracę? Jak tego dowodzą cytowane teksty? Przez co starał się On o nawrócenie Żydów? Dlaczego On ograniczył Swą pracę do Izraela? Jakie dobro ukazał im wprost? Jak cytowane teksty tego dowodzą? W jaki jeszcze inny sposób starał się On o nawrócenie Izraela? Jak tego dowodzą cytowane teksty Pisma Świętego? Co wyobraża przedstawienie przez Niego i przez nich Wysokiego Powołania Izraelowi?

      (59) Co wyobraża odmowa Hobaba? Jakimi dwoma sposobami pozaobrazowa odmowa wyraziła się? Jak ta odmowa przejawiła się w czynie? Jak w słowie? Gdzie są podane szczegóły na ten temat przez Apostoła Pawła? W jakim stosunku są te fakty do typu? Co jest przedstawione przez powiedzenie Hobaba, że chce on odejść do swej ziemi i do rodziny swojej? Jakie fakty dowodzą, że tak właśnie się stało? Czego Żydzi doświadczali w czasie takiego postępowania?

      (60) Bez czego nie było dozwolone Żydom postępowanie po niekorzystnej drodze? Jakimi dwoma sposobami były czynione te napomnienia i nawoływania? W jakich dwóch okresach? Gdzie są one wyrażone w typie? Jak były one najpierw wyrażone w typie? Jakie słowa przypominają nam to typowe wyrażenie? Jakie specjalnie? Jakie inne? Gdzie były one wyrażone? Dlaczego Mojżesz zaofiarował Hobabowi zaszczytną rolę przewodnika? Co to wyobraża? Co przedstawia Hobab przez swą znajomość puszczy? Do jakich pomocy dla Kościoła były podobne pomoce, które Izrael mógł ofiarować Duchowemu Izraelowi? Dlaczego tego rodzaju zaproszenie zostało ofiarowane? Czego dowodzi odpowiedź? Gdzie jest typowy sugestywny apel? Po czym można poznać intensywność tego apelu? Co to wyobraża? Dlaczego Jezus i głosiciele Jego Prawdy czynili takie apele? Co jest przedstawione przez ofiarowanie Hobabowi tego samego traktowania, jakie otrzyma Izrael, po odmowie Hobaba? Co jest z wszelką pewnością pozaobrazem obietnicy z wiersza 32? Co jest wyobrażone przez smutek Mojżesza spowodowany odmową Hobaba? Z czego powinniśmy się cieszyć pomimo upadku? Czego jeszcze potwierdzeniem jest epizod z Hobabem?

      (61) Co zrobiliśmy już w związku z wierszem 33? Pod jakimi względami? Czego to jest gwarancją? W jaki sposób uwagi te odnoszą się do w. 34? Czego dowodzi fakt, że nie słup ognisty ale obłok był nad Izraelem w momencie wyruszenia z puszczy Synaj? Jakie inne

poprzednia stronanastępna strona