Teraźniejsza Prawda nr 200 – 1962 – str. 20

obydwóch proroków? Dlaczego nie było to wyraźniej pokazane? Dlaczego pozaobrazowi jezdni są odrębni od Elijasza i Elizeusza?

      (55) O jakich wzmiankach powinniśmy pamiętać w związku z rozdzieleniem Elijasza i Elizeusza? Dlaczego?

      (56) Co nastąpiło zaraz po pozaobrazowym rozdzieleniu? Co to wyobrażało? Jaka różnica zachodzi w porządku czasu między 2Król. 2:1-14 a pozafigurą? Dlaczego Pan zarządził różnicę w porządku czasu między obrazem a pozaobrazem?

      (57) Podaj i wyjaśnij trzy przykłady z Pisma Św. mówiące o takich wyjątkach!

      (58) Dlaczego mamy badać siedem czynności Elizeusza przed zastanowieniem się nad „międzyczasem”? Wyjaśnij i podaj dowód na wyrazy „co” i „widząc”! Jakie wyrazy powinny być dołączone do 2Król. 2:10? Dlaczego? Dlaczego jest napisane, że Elizeusz uznał Elijasza w czasie rozdzielenia?

      (59) Jakie wyrażenie wskazuje również na takie uznanie? Co jest pozaobrazem takiego uznania. Daj przykłady dla zilustrowania tego? Jaka jest różnica w czasie między obrazowym a pozaobrazowym rozdzieleniem?

(Ciąg dalszy nastąpi)

TP ’62, 15-20.

DATA WIECZERZY PAŃSKIEJ W 1962 ROKU

      Pamiątka 'Wieczerzy Pańskiej przypada w 1962 r. dnia 18 marca po godzinie 18 – tej. Sposób obliczenia tej daty jest następujący: Tegoroczne wiosenne porównanie dnia z nocą przypada w Jerozolimie 21 marca o godz. 4 min. 51. Nów księżyca następujący po tym porównaniu rozpoczyna się w Jerozolimie dnia 4 kwietnia o godz. 22 min. 6, czyli 14 dni, 17 godzin i 15 minut potem, a nów księżyca poprzedzający to wiosenne porównanie rozpoczyna się w Jerozolimie 6 marca o godzinie 12 min. 52, czyli 14 dni, 15 godzin i 59 minut przedtem. Przeto ten nów księżyca, najbliższy wiosennego porównania dnia z nocą, poprzedzający je, rozpoczyna się w Jerozolimie 6 marca o godz. 12 min. 52. 6 marca jest więc dniem pierwszym miesiąca Nisan według biblijnego sposobu liczenia (zob. dyskusje na ten przedmiot w P.’52, 25-28; należy zauważyć, że nie obliczamy według kalendarza żydowskiego i jego nieścisłości w tej sprawie). W związku z tym pierwszy dzień miesiąca Nisan rozpoczyna się 5 marca o godz. 18.00 i trwa do godz. 18.00 6 marca. Natomiast 14 Nisan wypada 13 dni później, tj. od godziny 18.00 18 marca do godziny 18.00 19 marca. Pamiątkowa Wieczerzę należy zatem obchodzić w niedziele 18 marca po godzinie 18.00. Niechaj Pan błogosławi Swój wszystek poświęcony lud w odpowiednim przy gotowaniu się do obchodu Wieczerzy Pańskiej i Jego wielkiej ofiary złożonej za nas (1Kor. 5:7, 8).

      Uwaga: Sekretarzy Zborów prosimy o niezwłoczne przesłanie sprawozdań z obchodzenia Pamiątki Wieczerzy Pańskiej, zawierających liczbę uczestników.

PROGRAM GENERALNYCH KONWENCJI
ŚWIECKIEGO RUCHU MISYJNEGO „EPIFANIA” W POLSCE

MIEJSCOWOŚCI I TERMINY KONWENCJI

1. Poznań – 2, 3 VI. 1962r
2. Janowo – 5, 6 VI. 1962r
3. Pabianice – 9, 10 VI. 1962r
4. Dominów – 12, 13 VI. 1962r
5. Paary – 16, 17, 18 VI. 1962r
6. Leżachów – 20, 21, 22 VI. 1962r
7. Katowice – 23, 24 VI. 1962r
8. Kraków – 26 VI. 1962r
9. Warszawa  28, 29 1962r

PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE

1. POZNAŃ
2. VI. 1962 r.
9.00- 9.15 otwarcie: W. Stachowiak
9.15-10.30 wykład: E. Grodziński
10.45-12.00 wykład: M. Caron
12.00-14.00 przerwa
14.00-15.15 wykład: St. Roguski
15.30-17.00 wykład: M. Caron

3. VI 1962 r.
9.00-10.30 zebranie świadectw: T. Sadowski
10.45-12.00 wykład: M. Caron
12.00-14.00 przerwa
14.00-15.15 wykład: P. Woźnicki
15.30-17.00 wykład: M. Caron
17.00-17.10 zamknięcie: W. Stachowiak

2. JANOWO
5. VI. 1962 r.
9.00- 9.15 otwarcie: W. Stachowiak
9.15-10.30 wykład: A. Borda
10.45-12.00 wykład: M. Caron
12.00-14.00 przerwa
14.00-15.15 wykład: Wł. Konieczny
15.30-17.00 wykład M. Caron
6. VI. 1962 r.
9.00-10.30 zebr. świadectw: F. Kordylewski
10.45-12.00 wykład: M. Caron
12.00-13.00 przerwa
13.00-14.00 wykład: H. Hoffmann
14.15-15.15 wykład: M. Caron
15.15-15.30 zamknięcie: W. Stachowiak

poprzednia stronanastępna strona