Teraźniejsza Prawda nr 200 – 1962 – str. 14

własnym imieniu, ale jako przedstawiciele Ruchu. Przede wszystkim jednak pamiętajcie, że w obecnej pracy jesteście przedstawicielami Pana. Bądźcie więc ostrożni, aby Wasze rady były zachęcające i pomocne, a nie dawane niedbale.

      (5) Podczas Waszych podróży, udając się do różnych domów braci, prosimy poinformujcie ich, że na naszą prośbę macie dowiadywać się czy Niebiańska Manna jest odczytywana przy śniadaniu, obiedzie, kolacji lub o innej porze dnia i czy jest lub nie jest praktykowane rodzinne uwielbianie Boga i składanie dziękczynienia przy stole przed jedzeniem. Zapewniajcie braci, że nasza troska wypływa z pobudek mających na celu ich dobro. Jesteśmy pewni, że modlitwa i rozmyślania o rzeczach duchowych są niezbędne dla rozwoju duchowego i obawiamy się, ze wszyscy bracia, którzy pozwolą, aby interes, przyjemność lub co innego weszło między nich, a Pana, odłączą się od ducha Boskiej społeczności, do> której Pan zachęca. Przypominajcie im także, przy okazji, o wielkim błogosławieństwie otrzymywanym na skutek czytania sześciu tomów Wykładów Pisma Św. corocznie – 10 lub 12 stron dziennie – w dodatku do literatury epifanicznej. Jesteśmy niedoskonałymi naczyniami, stopniowo więc Prawda z nas uchodzi, jeśli nie jesteśmy nią ciągle napełniani. Literatura epifaniczna nie tylko broni Prawdę Paruzyjną, lecz także podaje postępującą Prawdę na okres Epifanii. Zachęcajcie braci, aby nie tylko sami badali literaturę epifaniczną, lecz ażeby także starali się zainteresować nią braci z innych grup lub przesyłali nam ich nazwiska i 'adresy zaznaczając do jakiej grupy należą.

      (6) Jeśli bracia życzą sobie usług pielgrzymów i ewangelistów, poinformujcie ich, ażeby zawiadomili nas o tym lub naszych przedstawicieli w innych krajach, jeśli czas na to pozwoli. Na podstawie tego będziemy wiedzieli co czynicie w sprawie specjalnych zebrań i da nam okazję potwierdzenia naznaczeń. Gdyby czas nie pozwalał na skomunikowanie się z Domem Biblijnym lub naszym Przedstawicielem, możecie usłużyć w zebraniu, informując nas później o rodzaju zebrania i okolicznościach mających z nim związek. Prosimy nie zapominajcie o informowaniu nas lub naszych przedstawicieli o wolnym czasie jakim dysponujecie w celu usłużenia w specjalnych zebraniach. Pielgrzymi i ewangeliści na ogół nie mają prowadzić korespondencji z braćmi, Brat Russell mówił pielgrzymom, że ich odpowiedzialność w stosunku do braci zaczyna się od momentu ich przybycia do Zboru, w celu usługi, a kończy się z chwilą opuszczenia Zboru. Wyjątek stanowi korespondencja w sprawach ściśle osobistych lub dotycząca miejsca i godzin zebrań itd. Nasza choroba nie przeszkadza nam w załatwianiu spraw związanych z pracą Pańską. Inna sprawa: podczas zwyczajnej wizyty pielgrzyma lub ewangelisty, Zbór wyznacza czas, miejsce i rodzaj zebrania zob. E. tom 7, str. 287-288, lecz temat wykładu mówca zazwyczaj wybiera sam z wyjątkiem zebrań publicznych, do których temat
kol. 2
obieramy my lub Zbór. Pielgrzymi i ewangeliści mogą polecić Zborowi pewien rodzaj zebrania, zwłaszcza gdy jest ono jednym z nadmienionych na kartach wysyłanych Zborom.

      (7) Za otrzymane od Was roczne sprawozdania dziękujemy. Zauważyliśmy, że wielu z Was nie podaje w rocznym sprawozdaniu usług wykonanych w Zborach, których jesteście członkami, np. iloma wykładami, zebraniami świadectw i badaniami usłużyliście jako starsi lub diakoni Zborowi. Prosimy wszystkie rodzaje zebrań załączyć do sprawozdań, a nawet nieformalne (nieurzędowe) jeśli sobie tego życzycie. Wydaje mi się, że niektórzy mają trudności w odróżnieniu rozmaitych rodzajów zebrań podawanych na formularzach sprawozdawczych. Myślę, że byłoby na miejscu podanie różnicy pomiędzy zebraniami publicznymi, półpublicznymi i domowymi. Otóż zebrania publiczne są to zebrania prowadzone przede wszystkim na korzyść publiczności, ogłaszane szeroko przez ulotki, gazety i ustnie. Zebrania półpubliczne są to zebrania, na które publiczność jest zapraszana ustnie, jednak nie są szeroko ogłaszane. Większość naszych zebrań, to zebrania domowe (wykłady, badania bereańskie, zebrania świadectw i pytań), prowadzone na korzyść i dla zbudowania braci. Prosimy także wszystkich (Pielgrzymów i Ewangelistów) o przysłanie nam niedawnych zdjęć, z podaniem na odwrocie pełnego nazwiska i adresu, oraz daty mianowania i rodzaju służby (Pielgrzym, Pielgrzym posiłkowy lub Ewangelista).

      Radujemy się z Wami drodzy bracia, że Pan uprzywilejował Was jeszcze przez jeden rok wykonywaniem pnący pielgrzymskiej i ewangelicznej. Służący ludowi Pańskiemu mają specjalną obietnicę, że Pańskie błogosławieństwo będzie z nimi. Możecie więc być pewni, że jeżeli nadal będziecie kontynuować pracę pielgrzymską lub ewangelistyczną, Pan udzieli Warn specjalnego błogosławieństwa i uczyni Was specjalnym błogosławieństwem. Modlimy się dla Was o łaskę, miłosierdzie i Prawdę od Pana w takiej mierze w jakiej Wy staracie się być robotnikami bez nagany, dobrze „rozbierającymi Słowo Prawdy” i broniącymi lud Pański przed sidłami Przeciwnika zastawionymi na ich drodze. Na początku jeszcze jednego Nowego Roku, życzymy Warn, drodzy współpielgrzymi i ewangeliści, szczęścia Bożego i pomyślności w pracy. Niech Pańskie błogosławieństwo towarzysząc Warn, wzbogaca i nagradza Was, nie tylko w życiu przyszłym, lecz także w obecnym czasie, wielką miarą błogosławieństwa i jeżeli byłoby to dla Waszego dobra, aby Pan pozwolił Wam oglądać w pewnym stopniu owoc Waszej pracy.

      Zasyłając Wam moją serdeczną chrześcijańską miłość z zapewnieniem o modlitwach, pozostaję,
Wasz brat i sługa PAWEŁ S. L. JOHNSON
(T. P. 1950. 46)

poprzednia stronanastępna strona