Teraźniejsza Prawda nr 197 – 1961 – str. 82
(7) Wyjaśnij dwa oświadczenia brata Russella podane na dowód, że pierwsze uderzenie Jordanu w latach 1915 i 1916 było w toku!
(8) Co jest pozaobrazem Jordanu i uderzenia go?
(9) Podaj, udowodnij i zanalizuj pozaobraz płaszcza Eliasza!
(10) Co jest wyobrażone przez zwinięcie płaszcza Eliasza?
(11) Podaj fakty dowodzące tego pozaobrazu! Wykaż jego rozumność!
(12) Wyjaśnij trzy rzeczy w pracy uderzenia i pokaż ich harmonię z Psalmem 149:5—9!
(13) Pokaż ich harmonię z 3 Moj. 16:20, 21!
(14) Kogo wyobrażają Eliasz i Elizeusz podczas pierwszego uderzenia? Jakie próby spowodowały różnicę między ich pozaobrazami?
(15) Co jest wyobrażone przez rozdzielenie wód na dwie części? Przez co i przez jakie Prawdy było to dokonane?
(16) Co jest wyobrażone przez fakt, że prorocy razem przeszli Jordan po suszy?
(17, 18) Podaj cztery przyczyny nauki, że uderzenie Jordanu trwało od jesieni 1914 do jesieni 1916!
(19) Jak możemy zbić zarzut, że praca do publiczności w tych dwóch latach była na zbyt małą skalę, aby mogła być pierwszym uderzeniem Jordanu?
(20) Jak możemy zharmonizować na pozór niejasne wypowiedzi brata Russella w Strażnicach, odnośnie uderzenia Jordanu?
(21) Czego powinniśmy unikać i zgodnie z jakimi zasadami postępować w. wypadkach takich niejasności?
(22) Co autor odpowiada na twierdzenie, jakoby brat Russell pisał, że pierwsze uderzenie Jordanu nastąpi po wojnie?
(23) Jak możemy zharmonizować myśli, że pozaobrazowy Eliasz uderzył Jordan w latach 1914—1916 i że pozaobrazowi Eliasz z Elizeuszem razem szli i rozmawiali za Jordanem w latach 1915—1917?.
(Ciąg. dalszy nastąpi)
(T.P. 1927, 19—22)
kol. 1
PRZEGLĄD FAŁSZYWYCH PRETENSJI
WZGLĘDEM OBJ. 19:8
(P.’52, 34)
Niektórzy spośród tych co roszczą sobie pretensje, że są Kapłanami pozostałymi na ziemi, podają Obj. 19:8 na dowód, że Małe Stadko jest jeszcze w ciele, podczas gdy Wielkie Grono głosi poselstwo z Obj. 19:6-9. Mówią oni, iż tekst ten pokazuje, że „Oblubienicy dano, by się oblekła w bisiór czysty i świetny, albowiem bisiór są usprawiedliwienia (w ang. Biblii „sprawiedliwość” [righteousness]) świętych”. Na podstawie tego twierdzą, że sprawiedliwość świętych w tym tekście jest to szata sprawiedliwości Chrystusowej, która bywa dawana świętym, aby przykryć ich cielesne niedoskonałości. A wobec tego święci muszą być jeszcze w ciele w czasie gdy to poselstwo jest głoszone. W niniejszym artykule dokonamy przeglądu tych pretensji i dowiedziemy, że nie są one zgodne z Biblią, rozsądkiem i faktami. Ci, którzy wiernie trzymają się nauk Posłanników Parusii i Epifanii, nie będą mieli zbyt wielu trudności w zrozumieniu Obj. 19:8. Głos mówiący z tronu (T.P. 1951, 20 odnośniki do wydania francuskiego – przyp. red.) nie pozostawił żadnej kwestii co do czasu, kiedy poselstwo z Obj. 19:5-9 miało być ogłoszone, a mianowicie po śmierci brata Johnsona, czyli po uzupełnieniu Wesela. Brat Johnson wykazał nam, że Wesele miało być uskutecznione przez Pierwsze Zmartwychwstanie (P. 41, 81, 82) i że powołanie lub zaproszenie na wieczerzę Wesela Barankowego nie miało być dane, aż po zaczęciu się niszczenia cielesnego umysłu Wielkiego Grona doświadczeniami Azazela (P. 31, 157; T.P. 1949, 42). Krótko przed śmiercią, Anioł lub Posłannik Epifanii, „twój współsługa i twych braci”, któremu było dane „świadectwo Jezusowe”, zrozumiał, że według Pism
kol. 2
miał być ostatnim Kapłanem, który ma opuścić ziemię (Efez. 4:11-13; T.P. 1950, 27; E. tom 10, 610, 655), że po jego śmierci Jan na Patmos już nie mógł przedstawiać Małego Stadka; i że rozkaz dany wszystkim sługom Bożym, którzy się Go boją, tak małym jak i wielkim (Obj. 19:5) nie był dany Małemu Stadku, lecz Wielkiemu Gronu i klasie Młodocianych Godnych, ponieważ po jego śmierci Małego Stadka już nie było w ciele. Z tej przyczyny powiedział on, że „braćmi pozostałymi na ziemi po jego śmierci będą członkowie Wielkiego Grona i klasy Młodocianych Godnych” (T.P. 1950, 19). Zgodnie z jego wytłumaczeniem, że Jan w Księdze Objawienia „przedstawia lud Pański w czasie wypełniania się rzeczy pokazanych w symbolach” (T. P1934, 21, kol. 1; 1951, 48) i rozumiejąc, że nie będzie członków Małego Stadka na ziemi po jego odejściu, jasno wykazał, iż w Obj. 19:9 Jan przedstawia wielkie Grono i Młodocianych Godnych. Zauważmy, że nie ma żadnego rozporządzenia dla członków Małego Stadka, którzy mieliby być przedstawieni w Janie na Patmos po śmierci brata Johnsona. W swym ostatnim wytłumaczeniu Obj. 19:9 mówi on (T.P. 1951, 19): „I rzekł [Posłannik Epifanii] mi [Wielkiemu Gronu i klasie Młodocianych Godnych], napisz [ogłoś], błogosławieni, którzy są wezwani na wieczerzę Wesela Barankowego. I rzekł [Posłannik Epifanii] mi [Wielkiemu Gronu i Młodocianym Godnym], te słowa Boże są prawdziwe”.
Ci, którzy odrzucają dojrzałą i czystą Prawdę Epifanii łącznie z tą sprawą, na pewno będą mieli różne trudności. Pan dał nam ten zarys Prawdy na czasie, aby utwierdzić nas