Teraźniejsza Prawda nr 189 – 1960 – str. 44

temu winna, albowiem Jehowa, Dawid i Paweł są w tej sprawie jednomyślni. Ten ostatni powiedział: „Bodajże i odjęci byli, którzy wam niepokój czynią” (Gal. 5: 12), tzn. niechaj pomrą; Jehowa zaś mówi: „Przetożem je zniósł, jako mi się zdało” (Ezech. 16:50). Kluczem do zrozumienia tego jest fakt, że Wiek na próbę świata ma dopiero przyjść; wtedy wszyscy poznają Boga i Jego Prawdę pod sprzyjającymi warunkami (Izaj. 11:9; Jer. 31:34; Miche. 4:1, 2; 1Tym. 2:4, 6; Ps. 136:1-26).
(B. S.’52, 15)

      Pytanie: Czy Wielkie Grono i klasa Młodocianych Godnych gdy umierają, zasypiają w Chrystusie czy też w Jezusie?

      Odpowiedź: Do tych którzy „śpią w Jezusie” (1Tes. 4:14) włącza się cały rodzaj ludzki. Brat Russell w 5 tomie str. 384, 385 pisze: „Apostoł Paweł odnosi się tu do całego świata, jako śpiącego odtąd w Jezusie”. Zaś w angielskiej Strażnicy str. 2197 podaje: „Od czasu złożenia okupu na Kalwarii i objawienia przyjęcia tegoż podczas Zielonych Świątek, było właściwym uważać cały świat jako nie umarły – nie zupełnie odcięty od życia – ale jako śpiący, czekający na powrót Odkupiciela, Wzbudziciela, Ożywiciela i Życiodawcy. W tym znaczeniu słowa, cała ludzkość odkupiona drogocenną krwią może być określona jako śpiąca w Jezusie… Wszyscy byli odkupieni przez Jezusa, który dał swe życie na okup za wszystkich; a fakt, że ich wyrok śmierci był zniesiony – spłacony przez Jezusa – czyni właściwym wyrażenie, że oni śpią w Jezusie zamiast być umarłymi w Adamie. Bardzo widocznym jest, że Apostoł łącznie ze słowami „którzy zasnęli w Jezusie” nie odnosi się tylko do świętych”.

      Z tego widzimy, że myśl brata Russella w tym względzie była, iż całe potomstwo Adama jako całość, spoczywające w grobach, ma być uważane jako śpiące w Jezusie. To włącza Wielkie Grono i klasę Młodocianych Godnych a nawet Małe Stadko, chociaż jest widocznym, że Apostoł łącznie ze słowami „którzy zasnęli w Jezusie” nie odnosi się tylko do świętych (lecz także do innych – podkreślenie nasze). A jeżeli Małe Stadko jest włączone do tych, którzy „zasnęli w Jezusie” to z pewnością Wielkie Grono i klasa Młodocianych Godnych też byłyby włączone. Brat Russell czyni tę myśl jeszcze jaśniejszą w Bibie Student Monthly, Tom IV, str. 3. Pod nagłówkiem „Ci Którzy Śpią w Jezusie” pisze on jak następuje: „Nie myślimy, że Apostoł odnosi się tylko do Kościoła w tym wypadku, albowiem mówiąc o zmartwychwstaniu z umarłych, odnosi się on do Kościoła i świata jako „zmartwychwstania sprawiedliwych i niesprawiedliwych”. Tak i w tym wypadku on odnosi się widocznie zarazem do Kościoła jak i do świata jako „śpiących w Jezusie”. Zauważmy, że to wyrażenie jest odmienne od wyrażenia „śpią w Chrystusie”, które odnosi się do Kościoła jako członków Ciała Chrystusowego. Lecz mówiąc o tych, którzy śpią w Jezusie, on widocznie odnosi się do całego rodzaju ludzkiego”.

kol. 2

      Przychodzimy więc do wniosku, że Posłannik Paruzji wielokrotnie nauczał odnośnie wyrażenia „ci którzy zasnęli w Jezusie”, iż ono odnosi się „do Kościoła i świata”, zatem musi równocześnie obejmować Wielkie Grono i klasę Młodocianych Godnych. Lecz „zmarli w Chrystusie” (1Tes. 4:16) nie mogą być z Wielkiego Grona lub Młodocianych Godnych, albowiem oni nie są w Chrystusie, nie są członkami Jego Ciała, a wiec członkami Pomazańca. Wyrażenie „zmarli w Chrystusie” odnosi się tylko do wybranego Kościoła, który ma udział w Pierwszym Zmartwychwstaniu. Wielkie Grono nie spoczywa w grobach w takim samym stanie jak rodzaj ludzki pod potępieniem Adamowym, albowiem jego członkowie byli spłodzeni z Ducha Św. i są Nowymi. Stworzeniami; kładąc zaś swe ludzkie ciała na śmierć w tym życiu, oczekują nowych ciał duchowych. A więc chociaż oni śpią w Jezusie, to ich stan jest odmienny zarówno od stanu Małego Stadka jak i świata ludzkości, która będzie wzbudzona ze snu przez Jezusa i otrzyma życie od Niego pod Nowym Przymierzem.
(P.’51 185)

      Pytanie: Pod jakim przymierzem powstanie klasa Starożytnych Godnych?

      Odpowiedź: Starożytni Godni powstaną pod pewnymi ziemskimi zarysami Przymierza Związanego Przysięgą przez zasługę krwi Nowego Przymierza. W Przymierzu Związanym Przysięgą obiecane jest im Lepsze Zmartwychwstanie; jednak obietnica ta zostanie dla nich wypełniona przez krew Nowego Przymierza. W związku z tym wkrótce po ich Zmartwychwstaniu, znajdą się pod Nowym Przymierzem, które nieco później zostanie uczynione z Żydami. Ta ostatnia rzecz ma mieć miejsce wkrótce po zaprowadzeniu ziemskiej fazy Królestwa, gdyż Starożytni i Młodociani Godni będą pierwszymi, którzy przyjdą pod warunki Nowego Przymierza i to właśnie przed ustanowieniem ziemskiej fazy Królestwa nad Żydami. Tym sposobem obydwie te klasy będą w Tysiącleciu pod dwoma przymierzami. Staną się one ziemską fazą Królestwa pod Przymierzem Związanym Przysięgą natychmiast gdy wejdą pod Nowe Przymierze.
(P 1950, 15)

      Pytanie: Czy pozafiguralna Maria została dotychczas zebrana i czy połączyła się z ludem w podróży (E. tom 9, str. 155, 156)?

      Odpowiedź: Aby lepiej zrozumieć te sprawę zacytujemy 4Moj. 12:15: „a lud się nie ruszył, aż Maria była przyjęta (literalnie zebrana)”. Z wymarszów Izraelitów dowiadujemy się, że ich podróże po puszczy przedstawiają nowe doświadczenia odnoszące się do wzrostu w łasce, znajomości i służbie. Myśl, że pozafiguralny Izrael nie ruszył się aż Maria była zebrana do obozu zdaje się mieć następujące znaczenie: Czysty lud Pański w Epifanii nie będzie miał żadnych nowych doświadczeń odnośnie swego wzrostu w łasce, znajomości i służbie połączonych z inną formą pracy, oprócz czynności z Kozłem Azazela i to dotąd aż

poprzednia stronanastępna strona