Teraźniejsza Prawda nr 188 – 1960 – str. 12

drzwi wejścia do Świątnicy? Czernili ta zmiana nie stała na przeszkodzie i co dalej trwało? Czym była ta zmiana? Jaka zmiana nastąpiła jesienią 1954 odnośnie pozafiguralnego Dziedzińca? Czemu podobnie ta zmiana nie przeszkadzała? Jak się zmieniła sytuacja w obrazie Przybytku? Co nowego tutaj zaszło?

      (29) Co i od kiedy w dwóch wypadkach 'nie (będzie więcej pokazane przy pierwszej Zasłonie i przy bramie Dziedzińca? W jaki sposób jest zobrazowane trwanie przystępu do Boga? Co należy rozumieć w odniesieniu do poświęcenia po 1914 i do tymczasowego usprawiedliwienia po 1954?

      (30) Jak jest a jak nie jest przedstawione obrazowe usprawiedliwienie z wiary dla wierzących w obrazie Epifanii? Co wyobraża biała zasłona otaczająca Dziedziniec? Co jest funkcją pozaobrazowych Lewitów w tym względzie? Jaki będzie rezultat tego? Czym była pozafiguralna zasłona Dziedzińca dla znajdujących się w Obozie podczas Wieku Ewangelii? Dlaczego? Czym ona jest od jesieni 1954 dla wzrastającej liczby wierzących w Obozie? Dla czego? Jaką analogię znajdujemy w wypadku pierwszej Zasłony i poświęconych na Dziedzińcu?

      (31) Co br. Johnson wykazał odnośnie tymczasowego usprawiedliwienia i osób tymczasowo usprawiedliwionych, które nie poświęciły się do jesieni 1954? Co on podał w dodatku do tego? Jaki jest jeden ze stosownych punktów tego świadectwa?-’ 'Kiedy miała się rozpocząć poświadczająca służba Wielkiego Grona? Co ta służba ma poświadczyć? Co przez tą służbę ma być zbudowane? Z jakich dwóch klas? W jaki sposób? Jaka jest długość poświadczającej służby Wielkiego Grona w porównaniu z czasem trwania poświadczającej służby Małego Stadka? Dlaczego poświadczająca służba Małego Stadka była krótsza?

      (32) Jaki dowód odnośnie tymczasowego usprawiedliwienia wypływa z niektórych oświadczeń br. Johnsona dotyczących poświadczającej służby Wielkiego Grona w łączności z nawróceniem Izraela? ;Zacytuj dwa wypadki! Jakie były spodziewania br. Johnsona w tym względzie?

      (33) Jaką podstawową zasadę podał br. Johnson w T.P. 1928 str. 84? Przytocz ten cytat! Co on wykazał odnośnie rozpoczęcia Restytucji w związku z jesienią 1954 i czasem Wyzwolenia wybranych? Udowodnij to cytując jego oświadczenie!

      (34) Co tor. Johnson oświadczył w tym samym czasie, w którym podał myśli przytoczone w paragrafie 33? Co więcej rozpoznał on w tym samym czasie oświadczając, że po roku 1954 nie będzie można stać się członkiem Masy Młodocianych Godnych? Jaką konkluzję można logicznie wyciągnąć biorąc pod uwagę przytoczenia br. Johnsona wraz z powyższymi rozważaniami?

      (35) Co oznacza a czego nie oznacza wypowiedź tor. Johnsona w T. P. 1949 str. 42 w świetle podanych rozważań? Co on jeszcze w łączności z tym podaje? Co on miał na myśli, gdy pisał, że „kiedy poświęcenie dla celów Wieku Ewangelii ustanie, byłoby bezpożytecznym napominać tymczasowo usprawiedliwionych ażeby się poświęcili”?

      (36) Co podaje br. Russell w tym względzie? W jaki sposób br. Russell posunął się nawet o jeden krok dalej w stosunku do tego co wykazuje br. Johnson? Zacytuj jego dwie wypowiedzi na dowód tego!

      (37) W jaki sposób, dla kogo i gdzie działa tymczasowe usprawiedliwienie od jesieni 1954? Dla kogo i do którego momentu będzie ono tak działać? W jaki sposób, gdzie i dla kogo będzie działać tymczasowe usprawiedliwienie po rozpoczęciu się Restytucji? Co tor. Russell i tor. Johnson mówili odnośnie właściwości poświęcenia? W jakim celu potrzebne jest poświęcenie?

      (38) W jakim celu Bóg użył poświęcenia Starożytnych Godnych i jaka będzie ich nagroda? Gdzie w Przybytku nie było zobrazowane ich poświęcenie i stanowisko? Dlaczego nie? Gdzie jest przedstawione ich stanowisko?

      (39) Jak się przedstawia sprawa poświęcenia i stanowiska Młodocianych Godnych? Dlaczego? W jakim stosunku znajdują się oni do ciasnej bramy i wąskiej drogi? Czy oni znajdują się obecnie na drodze świętej? W jaki „sposób powyższe wyrażenia mogą być zastosowane do Młodocianych Godnych, aby odpowiadały ich wejściu do poświęcenia i biegowi wystawionemu przed nimi? W jakim stosunku do szerokiej drogi oni się znajdują? Dlaczego?; Gdzie ich ciasna brama i trudna droga poświęcenia nie są wyobrażone; dlaczego? Jaka myśl w tej łączności jest poważnym błędem?

      (40) Opisz podobieństwo wejść na drogę poświęcenia u Młodocianych Godnych i poświęconych członków Obozu Epifanicznego! Czy ci ostatni mogą znajdować się na drodze świętej? Czy jest właściwym wyrażać się o nich, że weszli przez ciasną bramę i są na wąskiej drodze? Z kim oni nie będą mieli dziedzictwa? Dlaczego nie? Jakie będzie ich stanowisko w stosunku do reszty Niby Wybrańców? Kiedy oni znajdą się na drodze świętej?

      (41) Co br. Johnson wykazał z Pisma Świętego odnośnie poświęconych członków Obozu Epifanicznego?

      (42) Co pokazuje obraz dania dziedzictwa 2½ pokoleniom na wschodniej stronie Jordanu? – Jakie klasy są .pokazane w pokoleniach Rubena, Gada i połowie pokolenia Manasesa? Jakie jest dziedzictwo tych klas? Gdzie było dziedzictwo pozostałych 9½ pokolenia i co ono wyobraża?’ Jakiej klasy nie może wyobrażać połowa pokolenia Manasesa dziedzicząca na zachodniej stronie Jordanu, zgodnie z myślą br. Johnsona? Dlaczego nie? Co wyobraża 9 1/2 pokolenia? Na co wskazuje liczba dziesięć?

      (43) Co w ten sposób br. Johnson jasno dowodzi? Co jest pokazane przez fakt, że te dwie połowy 'pokolenia Manasesa będąc blisko spokrewnione z sobą, otrzymały dziedzictwo po przeciwnych stronach Jordanu? Jaki mamy szczególny powód do wierzenia, że w połowie pokolenia Manasesa mającej dziedzictwo na zachodniej stronie Jordanu, są wyobrażeni poświęceni członkowie Obozu Epifanicznego?

      (44) Przez kogo jeszcze są wyobrażeni poświęceni członkowie Obozu Epifanicznego? Kogo wyobraża królowa z Saby? Kogo przedstawia jej orszak? Co przedstawiają jej dary dla Salomona (szczególnie z rzeczy wonnych)? Kogo przedstawiają słudzy Salomona i Hirarma?

      (Ciąg dalszy nastąpi)

poprzednia stronanastępna strona