Teraźniejsza Prawda nr 186 – 1959 – str. 126
(2) utwierdzenie się w swym własnym zakresie pracy, jako Pański wykonawca w Epifanii (i dom swój).
(3) wzmocnienie fortyfikacji Prawdy parusyjnej (Mello, wał, cytadela, 1Król. 9:24).
(4) umocnienie Prawdy epifanicznej oraz jej zarządzeń w odniesieniu do sfery jego służby Prawdzie (mury Jeruzalemskie).
(5) utwierdzenie Prawdy i jej zarządzeń w miejscu zbitych doktrynalnych i etycznych błędów sekciarzy, szczególnie sekt Wielkiej Kompanii w małym Babilonie (Hasor, miejsce zamknięte, wioska).
(6) podobne czynności w wypadku członków wtórej śmierci (Magieddo, zniszczenie).
(7) ugruntowanie się w zakresie tej części świeckiej znajomości, która jest potrzebna do użytku w służbie Pańskiej (Gazer, odciąć, część). Na początku Epifanii najbardziej wykształceni ludzie świata doszli do większych osiągnięć w stosownych dziedzinach nauki niż ich poprzednicy, zdobywając ogrom wiedzy w odnośnej dziedzinie (Faraon bowiem, król Egipski, wyciągnął był, i wziął Gazer, 16). W ścisłości i prawdziwości swych
kol. 2
odkryć, oczyścili tę dziedzinę z błędu, zniszczyli wiele fałszywych teorii, jak np. przedstawienie przez Mendela naukowych odkryć usunięto błędną teorię Darwina o ewolucji – Z. 4859; archeologiczne odkrycia zbiły wiele bezwyznaniowych teorii, itd. (i popalił je ogniem), zwyciężyli tych nieprzyjaciół Prawdy, którzy wprowadzali ducha samolubnych i światowych układów (Chananejczyka – kupcy – który mieszkał w tym mieście wymordował). Tę oczyszczoną sferę oni przedstawili w swych pismach, jako dar, który miał być dodany do mocy naukowego wykształcenia J. (dał je… córce swej, żonie Salomona), wskazując, że J. ugruntował się w tej sferze. E tom 2 (a tak zbudował Salomon Gazer, 17).
(8) Przez Prawdę o rozdzieleniu kościoła i państwa on zbudował i utwierdził rząd świecki, klasy społeczne, tajne towarzystwa, itd., w ich właściwej opozycji w stosunku do błędnych nauk i praktyk (zbudował Beteron, pieczarę, dom, 17; 5 ), zarówno te grupy, które miały trochę światła Prawdy wypływającego ze Słowa Bożego (wyższe Bereton), jak i te, które były w wielkiej ciemności,