Teraźniejsza Prawda nr 184 – 1959 – str. 65

ona wzywa miłość tak jak jest napisane (1Jan 4:19) „My go miłujemy, iż on nas pierwej umiłował”. Ta wielka miłość Boża, w miarę jak ją coraz więcej oceniamy, staje się zmuszającą, pociągającą mocą wywierającą wpływ na nasze serce i życie.

GRZECHY PRZEBACZONE A JEDNAK UKARANE

      Istnieje wiele błędnych poglądów dotyczących przebaczenia grzechów oraz razów, które niekiedy następują po ich przebaczeniu. Doświadczenia króla Dawida wykazują prawdę na ten temat. Po jego zgrzeszeniu był okres, w którym on zdawał się oceniać fakty i ich okropność. Wtedy z całą siłą nastąpiło przebudzenie, uniżenie się, skrucha serca i upokorzenie się przed Panem w uznaniu grzechu, w przyznaniu się do przestępstwa przed Nim. Wówczas, w odpowiedni sposób, nastąpiło Boskie przebaczenie i stopniowe ocenienie przez Dawida faktu, że grzech został mu odpuszczony, a w wyniku tego nastąpiło przywrócenie mu radości z doświadczeń życia. Jednak można zauważyć, że to nie był koniec. Po wielu latach z Boskiego dozwolenia przyszły na Dawida i jego rodzinę bardzo srogie doświadczenia i kara (2Sam. 12:10-12). Bunt Absaloma przeciwko ojcu, oraz cały szereg przykrych doświadczeń następujących jako częściowa kara Boża za popełnione przestępstwa, były przyjęte przez Dawida jako kara z dozwolenia Bożego za przestępstwa, które były mu przebaczone (2Sam. 16:11).

      Jak to można zrozumieć? Jak grzech może być odpuszczony, a kara wymierzona tak późno? Właściwa odpowiedź na to pytanie jest następująca: Boskie przebaczenie oznacza, że Bóg zaprzestaje albo rezygnuje ze Swego oburzenia na grzech i grzesznika z punktu widzenia łaski. Sprawiedliwość jednak nie zna przebaczenia. Ona żąda całkowitej zapłaty w myśl zasady: „oko za oko, ząb za ząb”, itd. (2Moj. 21:24; 3Moj. 24:20; 5Moj. 19:21).

      Stosując tę zasadę do nas, do chrześcijan Wieku Ewangelii, widzimy, że sprawiedliwości było uczynione zadość za „wierzących” przez śmierć naszego Pana Jezusa. Jego zasługa została nam przypisana. Czy jest to jedyne żądanie sprawiedliwości? Odpowiadamy, że ona przykrywała wszystkie nasze złe czyny i braki nie popełnione dobrowolnie. Jednym słowem,

poprzednia stronanastępna strona