Teraźniejsza Prawda nr 182 – 1959 – str. 24

Logos został przeniesiony z egzystencji bytu duchowego, do egzystencji bytu ludzkiego. Wyrażenie karnacja oznacza proces, a nie produkt procesu, w którym Logos stał się człowiekiem, ponieważ karnacja oznacza dosłownie uczynienie ciałem, której produktem był człowiek Jezus Chrystus.

      Następnie rozważymy wyjątek z listu do Filip. 2:6-8, dowodzący o przedludzkim Logosie przeniesionym z duchowego poziomu istnienia na ludzki poziom. Niewiele tekstów biblijnych zostało tak bardzo zniekształconych przez wczesnych trynitarzy jak ten właśnie. W polskim przekładzie, jak również w angielskim, wiersz 6 jest przez nich błędnie przetłumaczony i wyraża zupełnie przeciwną myśl. Późniejsi angielscy tłumacze poprawili go w następnych dwóch przekładach R.V. i A.R.V. Oprócz tego pierwsza część w. 7 powinna być ostatnią częścią w.6. Najpierw zacytujemy te trzy wiersze wg. ulepszonego przekładu bez komentarzy, a następnie powtórzymy je z komentarzami w nawiasach, tak jak uczyniliśmy z tekstem Jana 1:1-3, 14. „Tego tedy bądźcie o sobie rozumienia, które było i w Chrystusie Jezusie, który będąc w kształcie Bożym, uważał za drapiestwo poczytywanie siebie jako równego Bogu, ale przeciwnie wyniszczył samego siebie. A przyjąwszy kształt niewolnika stał się podobny ludziom. I postawą znaleziony jako człowiek, sam się poniżył, będąc posłusznym aż do śmierci, a to śmierci krzyżowej”. Teraz cytujemy te wiersze z dodanymi w nawiasach komentarzami: „Tego tedy bądźcie o sobie rozumienia” [bądźcie zdecydowani z całego serca] „które” [odnośnie następnego biegu rzeczy, jaki ma być tu opisany] „było i” [i poparty z całego serca] „w Chrystusie Jezusie, który będąc w kształcie Bożym” [w czasie Jego przedludzkiej egzystencji, gdy był istotą duchową egzystował w sposób właściwy dla istot duchowych, podobnie jak Bóg. To zdanie nie zawiera w sobie myśli, że Logos na Boskim poziomie egzystencji był drugą osobą rzekomej trójcy, ale po prostu pokazuje sposób jego egzystencji; a mianowicie, że egzystował jako istota duchowa na sposób egzystencji Boga, który jest Duchem (Jana 4:24), i wszystkich innych istot duchowych (Żyd. 1:14). Tutaj mamy zestawienie wyobrażeń zupełnie przeciwnych pomiędzy

poprzednia stronanastępna strona