Teraźniejsza Prawda nr 180 – 1958 – str. 140

Zauważmy teraz jak to jest pokazane we wszystkich trzech zastosowaniach. Liczba 30 jest rezultatem pomnożenia 5 przez 6. Jak wiemy 6 jest liczbą zła czyli niedoskonałości. W tym wypadku są ukazane błąd grzech i zło. Pięć przesiewań każde osobno i wszystkie razem były złem, a zatem ich trwanie może być dobrze przedstawione przez liczbę symbolizującą pięciokrotne zło. Tak więc symboliczna myśl 30 dni w czasie Żniw i w okresie między Żniwami jest, że zły pokarm czyli błąd będzie przyjmowany w czasie pięciu złych okresów, okresów pięciu przesiewań. Liczba 30 jako dotykająca wszystkich pięciu okresów przesiewania, według hebrajskiego wyrażenia obejmuje w sobie całość pięciu przesiewawczych okresów we wszystkich zastosowaniach.

      (33) Ten fakt przesiewania przeciwko okupowi trwa we wszystkich trzech zastosowaniach przez całe pięć przesiewawczych okresów nie kończąc się wraz z okresem w którym ono się rozpoczęło. Dlatego przesiewanie to jest czymś równoczesnym w sprawach biblijnych, jak na to wskazują następujące fakty. Przesiewanie niedowiarstwa nie przestało działać gdy okres (godzina) jego rozpoczęcia zakończył się, lecz trwało dalej wśród podległych jego wpływom ludzi przez całe następne trzy okresy przesiewawcze jak tego dowodzą fakty. Tak samo przesiewanie kombinacjonizmu nie przestało działać gdy okres (godzina) jego rozpoczęcia zakończył się, lecz trwało dalej wśród przesianych przez całe następne dwa okresy. Także przesiewanie reformizmu nie ustało gdy okres (godzina) jego rozpoczęcia skończył się, lecz trwało dalej przez cały okres następnego przesiewania. To samo dotyczy przesiewań w epokach Wieku Ewangelii. Każde z nich nie przestało działać podczas okresów następnych po okresie swego rozpoczęcia. Ta sama zasada jest widoczna w działaniu siedem plag z Obj. 16; każda plaga działała w okresie do niej należącym lecz nie przestawała działać z chwilą rozpoczęcia działalności przez następną plagę. Oznacza to że każdy z tomów trwał w zadawaniu plag poprzez okresy czynienia tego przez następne tomy. To pozwala nam zauważyć błąd W. E. VanAmburgha, który sprzeciwiał się naszemu poglądowi co do 70-ciu z 4Moj. 11, przedstawiających 70-ciu pielgrzymów w Żniwie W. Ewangelii,

poprzednia stronanastępna strona