Teraźniejsza Prawda nr 180 – 1958 – str. 134

      (26) Polecenie dane Mojżeszowi aby zebrał do siebie 70-ciu (w. 16), przedstawia polecenie Boże dane Jezusowi odnośnie Żniwa W. Ewangelii, by zgromadził On pielgrzymów do ogólnej służby, którzy jako tacy byli ogólnymi starszymi. Tych 70-ciu nie obejmuje posiłkowych pielgrzymów, którzy udawali się w podróże od czasu do czasu i przy końcu tygodnia, lecz obejmuje takich braci którzy w praktyce oddawali cały swój czas służbie pielgrzymskiej, lub w połączeniu z nią oddawali resztę lub prawie całą resztę swego czasu jakiejś innej gałęzi pracy Pańskiej, jak np. członkowie paruzyjnego Domu Biblijnego i rodziny w Betel; chociaż mniej wybitni spośród tych ostatnich byli tylko posiłkowymi pielgrzymami. Aby należeć do 70-ciu członek musiał zacząć tę służbę co najmniej na rok – symboliczny dzień – przed październikiem 1914 r. Wszyscy oni jak również posiłkowi pielgrzymi byli naznaczeni przez Pana za pośrednictwem brata Russella. Byli to tacy o których Pan nasz wiedział, iż posiadają kwalifikacje na ogólne starszeństwo a nie na lokalne starszeństwo (których znasz, w. 16). Mieli oni być wybrani spośród starszych ludu Bożego w znaczeniu że byli specjalnie rozwinięci, jak również wybrani spośród wodzów tak jak figuralnych 70-ciu było wybranych spośród tych, którzy w Synaju byli postanowieni sędziami i urzędnikami (starszymi ludu i ich urzędnikami – według ang. przekładu, w. 16). Mojżesz przyprowadzając ich przed namiot zgromadzenia czyli przed drzwi Przybytku i zatrzymując się tam z nimi wyobraża, że Pan nasz przyprowadził tych którzy mieli stać się pielgrzymami wpośród braci i dał im między braćmi specjalne stanowisko z Sobą, stanowisko generalnych starszych. Zauważmy że wzrost ciężaru wraz ze wzrostem ludu i wyborem pielgrzymów nie zdarzył się tylko w związku z przesiewaniem przeciwko Okupowi, lecz miało to także miejsce od czasu do czasu aż do około r. 1913. Namaszczenie brata Russella w pozafiguralnym obozie na paruzyjnego Eldada (w. 26, 27), zaczęło się w r. 1870 zanim zaczęła się Paruzja, ale nie przyszedł on do pozafiguralnego namiotu zgromadzenia czyli Przybytku, tj. do odosobnionej i oczyszczonej Świątnicy aż w 1876 r. Dlaczego więc te rzeczy w figurze są łączone z figurą przesiewania przeciwko Okupowi? Odpowiadamy, że jak to się często zdarza w figurach

poprzednia stronanastępna strona