Teraźniejsza Prawda nr 180 – 1958 – str. 124

podawając im przykazanie za przykazaniem, przepis za przepisem (Izaj. 28:10, 13). Padanie przez całą noc manny na rosę wskazuje na stopniowy rozwój Prawdy (Przyp. 4:18). Manna padała przez cały czas wędrówki Izraela po puszczy. Tak też bywało w pozafigurze od Jordanu do czasów obecnych, Prawda na czasie przychodziła na Prawdę jaka już była podawana w czasie minionym dla ludu Bożego (pozafiguralny obóz). Nadchodzący postęp Prawdy bynajmniej nie odsuwa na bok Prawdy poprzednio otrzymanej, jak nauczają niektórzy fałszywi nauczyciele. Ci z nas którzy w czasie Paruzji widzieli te szczególne cechy Prawdy – Jej przychodzenie w właściwym czasie, gdy potrzeby, okoliczności i doświadczenia ludu Bożego jej wymagają, i którzy widzieli Jej właściwy czas w Epifanii wiedzą, że taka jest prawdziwa zasada w praktyce. Ta sama szczególna cecha Prawdy była widoczna w czasie pięciu epok kościoła pomiędzy Żniwami. (Psalm 23:5; 81:16, 17; 100:3; 103:5).

      (16) Te same uwagi stosują się w związku z padaniem manny na rosę jako symbolizującym opatrzność Boga względem Swego ludu poprzez cały wiek. Prawda podawana we właściwym czasie, przychodziła do ludu Bożego dostosowana do jego różnych potrzeb, okoliczności i doświadczeń; albowiem Słowo Swoje tak Bóg uformował, aby było dostosowano nie tylko do potrzeb ludu Bożego w ogólności, lecz również jest dostosowane do indywidualnych potrzeb wśród różnych okoliczności i doświadczeń. To okazuje praktyczność Boga i Jego Prawdy. Że Bóg tak urządził Swe Słowo by można je było zastosować do ogólnych potrzeb jego ludu, jest widoczne z Amosa 3:7: „Zaiste nic nie czyni panujący Pan [w wykonywaniu swego planu], chyba że by objawił tajemnicę swoją sługom swoim prorokom”. Te działania są czasem objawiane w proroctwach a czasem w figurach Słowa Bożego, które podają szczegółowo wszystkie rozwinięcia planu Bożego gdy nadejdzie właściwa pora. To zaś że Bóg dostosował Swe Słowo do poszczególnych potrzeb indywidualnych członków Swego ludu w ich różnych okolicznościach i doświadczeniach jest widoczne z wielu tekstów (1Moj. 49:24; 2Moj. 23:22; 5Moj. 10:18; Psalm 23:4; 34:8, 11; 37:25, 34; 40:6; 44:2-4; 68:7; 105:16-22; 146:8-10, etc. etc.).

poprzednia stronanastępna strona