Teraźniejsza Prawda nr 179 – 1958 – str. 116
gdyż On przez Boga dla nas jest teraz, a dla świata będzie w Tysiącleciu mądrością, sprawiedliwością, poświeceniem i wybawieniem (1Kor. 1:30). Dlatego też wśród innych tytułów jest On nazwany Słowem Żywota i Słowem Bożym (1Jan 1:1; Obj. 19:13). Zaprawdę Jego przedludzki tytuł Logos – Słowo, pomiędzy innymi rzeczami łączy się z tą myślą tym więcej, że przedstawiony On jest jako Wyraziciel Boga (Jan 1:1-3, 14), a to jest jedno z Jego biblijnych imion (Psalm 45:2; Izaj. 1:20). W związku z tym Prawda jest tylko opisem o Nim co się tyczy Jego osoby, charakteru, nauk, pracy i stosunków, a On jest również Jej Objawicielem. Wynika z tego, że podwójna definicja podana powyżej jest prawidłowa.
(ciąg dalszy nastąpi)
PYTANIA BEREAŃSKIE
(1) O czym była mowa m.in. w rozdz. poświęconym wezwaniom, przesiewaniom i broni ku zabijaniu? Do jakiego innego przesiewania żniwa odnosi się 1Kor. 10:5-14? Do czego jeszcze zastosowaliśmy przesiewania w naszym traktacie? Co pokazało doświadczenie odnośnie występowania tych przesiewań w czasie Epifanii ? Odnośnie ich występowania w Żniwach? W jakich innych dwóch okresach można się spodziewać, że wystąpią? Do jakiego czasu Ap. Paweł stosuje ten wyjątek z 1Kor. 10:5-14, a do którego nie stosuje? Na jakiej podstawie wiemy o tym? Gdzie daje on zastosowanie do Wieku Ewangelii? Czym się różni omawianie ich przez niego w liście do Żydów 3:7-4:3 od omówienia w 1Kor. 10:5-14?
(2) Na jakiej podstawie Św. Paweł zastosowuje 3 rozdz. z Listu do Żydów do Wieku Ewangelii? Jak tego dowodzą cyt. teksty Pisma Świętego? Na co był figurą 40-letni dzień pokuszenia na puszczy wg niego? Czego on tam dowodzi gdy chodzi o figurę i pozafigurę Izraela? Jak tego dowodzą cyt. teksty Pisma Świętego? Jak omawia Św. Paweł tę figurę i pozafigurę? W kontraście z czym? Jakie fakty dowodzą słuszności konkluzji iż było pięć przesiewań pomiędzy Żniwami? Co