Teraźniejsza Prawda nr 179 – 1958 – str. 109
(3) Ta myśl jest poparta specjalnie przez trzy wypełnione fakty: (1) W najmniejszym Miniaturowym Wieku Ewangelii okres pomiędzy jego Żniwami jak i same Żniwa miały pięć przesiewań na bardzo małą skalę. (2) W mniejszym Miniaturowym Wieku Ewangelii pięć przesiewań miało miejsce. (3) Okres ponad 1800 lat pomiędzy dwoma Żniwami miał pięć epok zwanych: Smyrna, Pergamos, Tyjatyra, Sardes i Filadelfia, a w każdej z nich było przesiewanie na wielką skalę, obejmujące wiele wieków. Przesiewania te odpowiadają pod względem charakteru i rodzaju pięciu przesiewaniom Żniw: Przeciwko Okupowi, Niedowiarstwo, Kombinacjonizm, Reformizm i szemrzący Kontradykcjonizm. Te rozważania przygotowują nas do zrozumienia naszego tematu. Przesiewanie przeciwko Okupowi Wieku Ewangelii, podobnie jak pierwsze z przesiewań Żniw było tym, które odpowiednio miało miejsce w pierwszej epoce Kościoła pomiędzy Żniwami – w okresie smyrneńskim. To przesiewanie, podobnie jak jego odpowiedniki w czasie Żniw i w czasie Epifanii, jest figurowane w 4Moj. 11:1-35. Zostanie ono przedstawione w figurze i pozafigurze w tym artykule przy ciągłym odwoływaniu się do jego odpowiednika w Żniwie W. Ewangelii. Większa znajomość tego ostatniego u czytelników ułatwi im zrozumienie naszej interpretacji przesiewania przeciwko Okupowi w Wieku Ewangelii.
(4) Rozdział ten nie tylko figuruje właściwe przesiewanie przeciwko Okupowi, lecz również wydarzenia poprzedzające je, które były mniej więcej przyczynowo związane z tym przesiewaniem. Prawdziwe to jest również we wszystkich jego zastosowaniach. Zaprawdę mniejsze przesiewania które bezpośrednio poprzedziły i doprowadziły do przesiewań przeciwko Okupowi są figurowane w w. 1-3. Jak było powiedziane wyżej, w naszych przedstawieniach będziemy podawali zastosowanie tej figury ze Żniwa W. Ewangelii, by wyjaśnić jego zastosowania do wieku Ewangelii, które stanowią nasz specjalny temat. „Lud szemrzący był wstrętny w uszach Jehowy, itd. (Imp. Ver.). Te trzy wiersze przedstawiają na czas Żniwa W. Ewangelii przesiewanie, które miało miejsce na Wielkanoc r. 1875 jako równoległość pierwszego oczyszczania świątyni przez Jezusa (Jan 2:13-25). Niektórzy niezadowoleni adwentyści zostali w tym czasie przesiani spośród klasy oczyszczonej Świątnicy.