Teraźniejsza Prawda nr 178 – 1958 – str. 84

gdzie Bóg obiecał zaszczepić Swój charakter, cześć sławę, urząd, itd. i aby wysłuchał posłannika Epifanii gdy się zgodnie z tym modlił (aby były oczy twoje otworzone nad tym domem we dnie i w nocy O którymeś powiedział – 2Sam. 7:13; 1Kron. 22:10 – że tu przebywać będzie imię twoje; abyś wysłuchał modlitwę, którą się będzie modlił sługa twój na tym miejscu – Salomon był na dziedzińcu zwrócony ku świątyni gdy się modlił – 29; 2Kron 6:20); a tak modlił się, nie tylko za siebie, lecz również za wszystek lud Boży, prosząc za nim o chętne przyjęcie w modlitwie, wraz z Boskim miłosierdziem objawionym w przebaczeniu grzechów (prośbę sługi twego, i ludu twego na tym miejscu; ty wysłuchaj bądź miłościw, 30; 2Kron 6: 21).

SIEDEM SPECJALNYCH PRÓŚB SALOMONA

      (1) To co poprzedza dotyczy ogólnej modlitwy Salomona. Następnie będziemy rozważali jej siedem szczególnych zarysów – specjalne prośby aby otrzymać odpowiedź w różnych wypadkach, w których modlitwy mogą być ofiarowane Bogu w świątyni. W łączności z pierwszą prośbą modlitwy Salomona, nasi czytelnicy dobrze uczynią gdy ponownie zbadają E tom. 11, rozdz. 6, szczególnie zwracając uwagę na str. 356, par. 5. Ta pierwsza prośba odnosi się do stosunku człowieka wobec człowieka (Mar. 12:31; Łuk. 6:31). Podczas Epifanii, niesprawiedliwości wśród ludu Pańskiego w jego wzajemnych stosunkach pomnożyły się tak jak nigdy przedtem (2Tym. 3:1-5), i w wielu wypadkach sprowadziły nader srogie doświadczenia. Te niesprawiedliwości objawiły się szczególnie w każdym z przesiewań, najpierw w Anglii w 1915, a potem w Ameryce: w 1917 z Towarzystwem, w 1918 z P.B.I., itd. Wydanie i rozpowszechnienie artykułu Przesiewania Żniwa przez J.F.R., z jego licznymi kłamstwami i przekręceniami, było jedną z największych niesprawiedliwości. W niektórych wypadkach, takich jak ten, nie mogło być najmniejszej wątpliwości co do winy grzesznika; w innych wypadkach nie było widocznym czy przewinienia w postępowaniu lub doktrynie były całkowicie samowolne czy też częściowo samowolne, albo czy były tylko wynikiem słabości lub ignorancji, czy też kombinacją obu.

poprzednia stronanastępna strona