Teraźniejsza Prawda nr 177 – 1958 – str. 53

      Nie powinniśmy zapominać, że budowa tego domu – epifanicznej świątyni – dla Boga, było organizowanie Kościoła w Jego różnych częściach, tj. doglądanie pracy zarządzania ludem Bożem w jego oddzielnych klasach i w jego epifanicznej pracy (E tom 14, str. 269-270; Ter. Prawda ’55, str. 51, par. 5), oraz dostarczenie miejsca pobytu dla Prawdy będącej na czasie i miejsca pracy dla Boga wśród Jego ludu (E tom 14, str. 295; Ter. Prawda ’55, str. 76, par. 29). J. zrozumiał, że Bóg nie pragnął aby ta praca była dokonaną podczas Parusji, pod bratem R. jako Pańskim wykonawcą, albowiem misją brata R. było prowadzić lud Boży w zewnętrznych kontrowersjach (1Kron. 22:6-10), przeto rozdział Kościoła na Jego różne klasy nie mógł być dokonany w czasie przed Epifanią (E tom 4, str. 126-128; Ter. Prawda ’35, str. 89, par. 38). Boskie przyjęcie Świątyni epifanicznej, jako miejsca Jego przebywania, gromadzenia i błogosławienia epifanicznego ludu Bożego, jak również Boskie przyjęcie stosownej pracy J., było objawione przez cudne rozwinięcie głębokiej Prawdy (chociaż poświęcenie Świątyni tym sposobem poprzedziło jej ukończenie). W ten sposób proroctwo: „On zbuduje dom imieniowi memu, a Ja utwierdzę stolicę królestwa jego aż na wieki” (2Sam. 7:13; 1Kron. 17:11-14), było wypełnione; czyż jest więc dziwnym, że serce J. było napełnione radością? Nie tylko radował się z tego że był użyty przez Pana do przygotowania epifanicznej Świątyni, jako miejsca Boskiego pobytu, zgromadzania i błogosławienia epifanicznego ludu Pańskiego (miejsce, abyś tam przebywał na wieki – 1Król. 8:13; 2Kron 6:2), lecz również z faktu iż mógł tym sposobem przez łaskę Bożą dostarczyć składu na zachowanie Prawdy, która była dana przez 49 członków gwiezdnych w ciągu Wieku Ewangelii, a szczególnie dla Prawdy parusyjnej i epifanicznej.

WYGŁOSZONE BŁOGOSŁAWIEŃSTWO SALOMONA

      Nie tylko J. służył Bogu w łączności z poświęceniem Świątyni epifanicznej, lecz również zwrócił swoją uwagę na wszystkich członków ludu Bożego, którym błogosławił gdy odpowiedzieli na Prawdę parusyjną i epifaniczną oraz Jej Ducha, przez przyjęcie i służbę („…obrócił król oblicze swoje i błogosławił wszystkiemu zgromadzeniu Izraelskiemu;

poprzednia stronanastępna strona