Teraźniejsza Prawda nr 175 – 1957 – str. 95
klasy, które otrzymają życie pod pozafiguralną Keturą? Kogo trzeci syn Ketury Madan przedstawia? Jej czwarty syn Midyjan? Jej pięciu synów w ogólności? Kogo przedstawia Hefa? Hefer? Henoch? Abyd? i Elda? Jaki postęp myśli dotyczącej znajomości zdaje się być wskazany w znaczeniach ich imion?
(22) Kogo przedstawia piąty syn Ketury, Jesbok? Jakie jest względne pokrewieństwo tej klasy do Boga? Chociaż nie wyszczególnione w wypadku tej klasy, jakie podobieństwo jest pomiędzy nią a pozafiguralnym Midyjanem? Gdzie wielu było rozwiniętych w pozafiguralnym Jesboku? Co oni nie posiadali tam? Czym inni z tej klasy byli ubłogosławieni? Co to nie oznacza? Co powinno to oznaczać? Na podstawie jakiej zasady” Pisma Św.? Co może wyniknąć w wielu wypadkach, w których była częściowa samowolność? Kogo przedstawia szósty syn Ketury, Suach? Podaj trzy ustępy, w których oni Są wymienieni jako „córki”. Wyjaśnij to.
(23) Co sześciu synów Ketury przedstawiają w ogólności? W szczególności? Za kogo trzech potomków Ketury wymienieni u Izaj. 60:6 stoją? Za kogo Saba tam stoi? Przytocz podobny przykład gdzie część stoi za całość? Kto jest objęty w pozafiguralnym „Midyjanie i Hefie” u Izaj. 60:6 (porównaj Ter. Prawda 35, str. 72, par. 2 linia 35 i 36; E tom 15, str. 682)? Dlaczego? jak to jest udowodnione? Co złoto i kadzidło tutaj przedstawiają? Jaką powinna być nasza reakcja na te część naszego badania?
(24) Co opisują 1Król. 10:1-13; 2Kron. 9:1-12? Kto jest przedstawiony przez królową z Saby? Kto przez jej orszak albo świtę? Co będzie można znaleźć wśród tych, którzy będą stanowili jej orszak?
(25) Co jest ogólnym przedmiotem Psa. 72? Jak symboliczne Jeruzalem odnosi się do niego? Co przedstawiają góry Jeruzalemu? Jego pagórki? Jego części równiny? Jak niby-wybrańcy są przedstawieni? Jak są przedstawieni niewybrani? Co zdaje się być myślą Psa. 72:3? Co pokazuje w. 7?
(26) Jakie dwa zastosowania może mieć „pustynia” i „miejsce leśne” u Izaj.35? Co wyobrażają „wody” i „potoki”? „Miejsce suche”? Jak będzie radować się symboliczna pustynia? Do czego odnosi się tutaj „chwała Libanu”? Kto jest przedstawiony przez górę Karmel? Saron? Wyjaśnij hebrajski paralelizm w w. 2. Jak rzuca światło, 1Tym.2: 4 i Jer.31:34 na symboliczną wodę, która będzie udzielona symbolicznej pustyni? Przez Kogo w pierwszym rzędzie będzie objawiona szczególnie chwała królestwa Bożego i jego sprawiedliwości? W drugim rzędzie? Czego dowodzą zacytowane ustępy? Co pokazują porównawcze wzniesienia góry Karmel i równiny Saronu?
(27) Co przedstawia Obóz Przybytku w zastosowaniu na Tysiąclecie? Jak on będzie podzielony? Kto zdaje się być „książętami”, którzy będą na czele tych pokoleń? Jakie dwa ustępy Pisma św. szczególnie popierają tę myśl? pod jakim względem Starożytno i Młodociano Godni będą stać przed światem? Czy tylko jeden z nich lub więcej będą stać na czele każdego pokolenia? Jak analogia Wieku Ewangelii popiera tę myśl? Czy byli pomocnicy książąt albo hetmanów, którzy służyli jako podwładni książętom znajdującym się na czele pokoleń? Określij ich. Jaki powinniśmy wyciągnąć wniosek z pozafigury? Jakie będą urzędowe funkcje tych podwładnych czyli posiłkowych książąt albo hetmanów w odniesieniu do Starożytno i Młodociano Godnych? W odniesieniu do niewybranych?
(28) Co jest przedstawione w 2Moj. 15:1-21? Kiedy ta pieśń się zaczęła? Co tu przedstawia Mojżesz? Co przedstawiają synowie Izraelscy? Ile duchowych i ile ludzkich klas bierze udział w tej chóralnej pieśni? Co przedstawia tu Maria? Drugie niewiasty? Określij niby-wybrańców i klasę niewybranych. Jakie jest ich pokrewieństwo w chóralnej pieśni? Gdzie są podane szczegóły? Co przedstawia Aaron na Tysiąclecie i Mały Okres? A co Maria, o której jest powiedziane, ze była siostrą Aarona?
(29) Ile pokoleń otrzymało dziedzictwo na wschodniej stronie Jordanu? Wymień je. Jak to jest udowodnione? Jakie klasy one szczególnie przedstawiają? Dlaczego Starożytno Godni są wyłączeni z tego obrazu? Dlaczego Młodociano Godni przedstawieni przez połowę pokolenia Manasesowego, którego dziedzictwo było na wschód od Jordanu? Niemniej jednak co nie powinniśmy wnosić o drugiej połowie pokolenia Manasesowego? Co przedstawia ta druga połowa pokolenia Manasesowego wraz z dziesięcioma pokoleniami, które otrzymały dziedzictwo na zachodniej stronie Jordanu? Jak liczba „dziesięć” potwierdza ten wniosek?
(30) Kogo rozumiemy przedstawia druga połowa pokolenia Manasesowego, która miała swe dziedzictwo na zachodniej stronie Jordanu? Daj cztery powody na ten wniosek. Co pokazuje ta figura odnośnie stanowiska poświęconych epifanicznych Obozowców w stosunku do innych członków klasy restytucyjnej?
(31) Jaki inny obraz jest pomocny w tej łączności? Czym on różni się od obrazu z 4Moj. 32? Czym różni się dziedzictwo wybrańców od dziedzictwa klasy restytucyjnej w każdym wypadku? Ile jest klas wśród pierworodnych Tysiąclecia? Wymień je. Jak są one przedstawione? Jakiej natury będą one ewentualnie? Jak jest to pokazane w 4Moj. 18:20, 23, 24? Kto jest przedstawiony przez innych Izraelitów? Co oni osiągną? Jak jest to pokazane? Co czyni umieszczenie Kapłanów i Lewitów (4Moj. 3:23, 29, 35, 38) jako oddzielne i odrębne od umieszczenia figuralnych Izraelitów? W jakiej grupie niby-wybrańcy znajdują się?
(32) Dlaczego powyższe opisy Pisma św. o niby-wybrańcach są ważne?
(33 Jak niby-wybrańcy są określeni w E tomie 12, str. 186-188? Co można o nich powiedzieć jako o „piątej wybranej klasie”? Czy jest to sprzeczne z tymi ustępami Pisma św., które uczą tylko o czterech wybranych klasach? Dlaczego nie?
(34) Jakie są dwie grupy niepoświęconych z niby-wybranców opisane w E tomie 12, str. 730? Jak są one określone w łączności z epifanicznym Obozem? Daj przykłady.