Teraźniejsza Prawda nr 175 – 1957 – str. 93

wybrana klasa (chociaż nie są takową aktualnie). Jego słowa tutaj nie powinny być zrozumiane jako sprzeczność z jego nauką w zgodzie z ustępami Pisma Św. (tak jak to jest widoczne, n.p. w powyżej podanych przykładach) że są tylko aktualnie cztery wybrane klasy.

kol. 2

      (34) W E Tomie 12, str. 730 te dwie grupy niby-wybrańców są opisane jako (1) „Żydzi, którzy zachowali obietnice Abrahamowe i starali się zachować Przymierze Mojżeszowe podczas Wieku Żydowskiego i Wieku Ewangelii” oraz (2) „tych usprawiedliwionych z wiary, którzy chociaż nie poświęceni, to jednak zachowali swe przywiązanie do Okupu i wykonywania sprawiedliwości”.

      (Ciąg dalszy nastąpi)

PYTANIA BEREAŃSKIE

      Paragraf (1) Podaj trzy powody o ponownym wydaniu artykułu o Niby-wybrańcach. Gdzie on się najpierw ukazał? Co obecnie zostało dodane? Aby jaśniej zrozumieć ten przedmiot, jakie trzy rzeczy jest ważnym by zrozumieć z Pisma Św. rozumu i Faktów? Jaką czwartą rzecz mamy mieć w pamięci? Z kogo składa się Obóz epifaniczny? Podczas jakich dwóch okresów wiele pracy dokonano względem niego? Co rozumiemy począwszy od października 1954 w tej łączności?

      (2) Jaka jest najwyższa klasa wśród niby-wybrańców? Gdzie ta. klasa była przedstawiona? Od jakiej daty rozumiemy, że zupełna liczba wybrańców została skompletowana w swych członkach? Chociaż nie skompletowana pod jakim innym względem? Jakie nie jest, a jakie jest stanowisko tych, którzy poświęcają się od tego czasu? Jaka klasa obecnie będzie się coraz więcej wysuwała na czoło? Szczególnie jaka grupa z niej? Dlaczego nasze obecne badanie jest korzystne i na czasie?

      (3) JAKK raczej należy określać myśli biblijne i klasy ludu Bożego? Czy to zawsze jest możebne? Daj przykłady. Jakie jest biblijne określenie odnoszące się do niby-wybrańców na Wiek Tysiąclecia? Gdzie, np. znajduje się to określenie? Wymień dwie inne klasy, które są określone przez ten sam termin. Jak to jest udowodnione? Jak tylko możemy używać terminu „synowie” stosującego się do różnych innych klas tak określonych w Biblii aby jednak jasno odróżniać je? Jaka jest bardziej pożądana procedura? Dlaczego? Kogo naśladujemy, postępując w ten sposób?

      (4) Jakie jest znaczenie łacińskiego przedrostka Quasi? Jak używamy terminu niby-wybrańcy? Na wiele ogólnych grup dzieli się klasa niby-wybrańców?

      (5) Z kogo składa się pierwsza z tych trzech ogólnych grup? Jaką przewagę mają oni nad resztą rodzaju ludzkiego?

      (6) Z kogo składa się druga ogólna grupa niby-wybrańców? Jakiego rodzaju usprawiedliwienie jest tej grupy? Jakie są jej towarzyszące błogosławieństwa? Na co był on zamierzony? Czym jest „ta łaska, w której stoimy” (Rzym. 5:2)? Jakie korzyści otrzymali tymczasowo usprawiedliwieni, którzy nie poświęciło się? Dlaczego uważamy ich prawie jako wybrańców? W jakim znaczeniu wzięli oni łaskę Bożą nadaremno (2Kor.6:l)? Niemniej, jaką przewagę będą oni mieli nad resztą rodzaju ludzkiego w restytucji?

      (7) Jaka jest trzecia ogólna grupa niby-wybrańców? Kiedy oni się poświęcą? Dlaczego nie są oni z wybrańców? Do czego oni dojdą w tym życiu w stosunku do dwóch innych ogólnych niby-wybrańców?

      (8) Do czego będą szczególnie przysposobione te ogólne grupy „synów” restytucji z (Joela 2:28)?

      (9) Jak Pismo św. pokazuje niby-wybrańców? Jak w stosunku do wybrańców? Ile jest wybranych klas? Wymień je.

      (10) Kogo przedstawiają słudzy u Joela 2:28, 29? Służebnice? Starcy? Młodzieńcy? Synowie? Córki? Gdzie są podane szczegóły? Podaj krótkie ich streszczenie.

      (11) Jak są przedstawieni niby-wybrańcy u Izaj. 60:4? Kogo przedstawiają „córki”? W jakie dwa sposoby jest pokazana wyższość niby-wybrańców nad niewybranymi u Izaj. 60:4 i Joela 2:28? jak inaczej zdaje się to być pokazane u Izaj. 60:4? Jak rzucają, światło na tę sprawę list do Żyd. 5:12-14 i 1Piotr.2:2? Kim są „synowie” u Izaj. 60:9? Do kogo odnoszą się „wyspy”? Jakie klasy są opisane w w. 13? Co znaczy Liban? Co jest sławą literalnego libanu? Co przedstawiają drzewa? Jak dowodzi tego Psa. 92: 12, 13? Do kogo odnosi się słowo „ciebie” u Izaj. 60:13? Jedlina? Sosna? Bukszpan? Co przedstawia przyniesienie tych rzeczy do Chrystusa? Jakie światło rzuca na ten przedmiot ustęp 4Moj. 3:6-9 w jego zastosowaniu na Tysiąclecie?

      (12) Gdzie jest podany opis o Noem, jego rodzinie, itd. wchodzącymi do arki?

poprzednia stronanastępna strona