Teraźniejsza Prawda nr 165 – 1956 – str. 22
dotyczące ozdoby świątyni. Świątnica, albo większy dom, była zbudowana z trwałych materiałów (dom wielki okrył drzewem jodłowym …cedrowemi, 15; 5). J. opisał tych, którzy byli w Świątnicy, jako owocni (rzezanie na kształt jabłek leśnych – na marginesie podane na kształt dyń – 18;) piękni (kwiecia rozkwitłego), sprawiedliwi (palm, 29, 32; 5) i posiadający Boskie zalety (obił szczerem złomem). J. także opisał ozdoby nowej woli w Boskiej służbie (łańcuszków, 55) oraz różne łaski charakteru, które ozdobiały tych, którzy służyli, jako kapłani w ozdobie świątobliwości (Nakrył też dom kamieniem drogim ozdobnie, ;6; Ps. 29:2); i wszystko, co należało do pozafiguralnej Świątnicy (domu … zewnątrz, 30;) włączając jej główne podpory (balki), jej podstawy (podwoje, raczej progi – A.R.V.), jej władze (ściany) oraz jej wejście przez poświęcenie i spłodzenie z Ducha (drzwi jego), on opisał najcenniejsze rzeczy należące do Boskiej natury (złotem … złoto parwaimskie – wschodnie, drogocenne), pokazując, że nowe stworzenia zatrzymujące korony (epifaniczna Świątnica) powinny być uważane w ich pokrewieństwie do Boskich przymiotów (wyrył Cherubiny na ścianach, 29;7).
J. przedstawił Boskie nauki dotyczące stanu istot Boskich, jako miejsce zamieszkania Prawdy będącej na czasie (Świątnica najświętszą w domu wewnątrz nagotował, aby tam postawiona była skrzynia przymierza … dwadzieścia łokci wdłuż … wszerz … wzwyż [w ten sposób był to doskonały łokieć, o podwójnym rozmiarze w porównaniu do Świątnicy Najświętszej Przybytku], 19,20; 8), przypisując jej Boskie zalety (obił ją złotem szczerem … 600 talentów. Liczba 6 tutaj wskazuje na Boską Prawdę a nie na zło i niedoskonałość, tak jak to ona zazwyczaj przedstawia. Inne użytki liczby 6 o podobnym znaczeniu można widzieć w dwóch stosach pokładnych chlebów – 6 placków w każdym rzędzie – 3Moj. 24:6. Sześćdziesiąt sześć części przybytku przedstawia 66 ksiąg Biblii (E tom 8, str. 68) oraz laska ku rozmierzaniu na 6 łokci – Ezech. 40:3,5; Obj. 11:1 – tj. Prawda Słowa Bożego, którą „Kościół Boży i ci, którzy się modlą w nim” są mierzeni. Te nauki pod liczbą sześć, oprócz tego, że są one głównie dla Maluczkiego Stadka, to jednak są one szczególnie dla dwóch epifanicznych wybranych klas Wielkiego Grona (10) i klasy Młodociane Godnej (10) każda o naturze niższej niż Boska natura). J. również przedstawił konieczność Boskich zarządzeń (gwoździe [używane do przymocowania złota do Lamperii /Lamperia – znaczy wyłożenie dolnej części ścian wewnętrznych pewnym materiałem jak deskami, marmurem itd., a w wypadku Świątyni Salomona złotem – przyp. tłum.] … 50 syklów złota (50 (10 x 5) wskazuje na to, że J. dokonał tego, podczas gdy był w swoim usprawiedliwionym człowieczeństwie (10),
kol. 2
a zatem w niedoskonałej zdolności [5 jest dzielnikiem 10), ; 9) oraz przypisał Boskie zalety wyższym urzędowym funkcjom kapłaństwa (sale [pokoje wyższe, w przekładach angielskich] powlekł złotem).
Pozafiguralny Salomon dalej będzie udzielał Boskich nauk, przypisując Boskie zalety epifanicznej świątyni w jej Świątnicy i Świątnicy Najświętszej aż obie zostaną zupełnie skończone (obłożył Salomon dom on wewnątrz szczerym złotem … wszystek dom obił złotem, 21,22;). Przez śmierć J. wszelkie dalsze wejście do Świątnicy Najświętszej będzie zagrodzone przez Boskie ograniczenia (zaciągnął łańcuchami złotymi przegrodzenia przed [przy wejściu] Świątnicą świętych, 21;). J. dał Boskie nauki na to (które też obłożył złotem); dał on także nauki o członkach Chrystusa dotyczące ich zdolności wzajemnego się pocieszania, zachęcania, ostrzegania i naprawiania wśród ognistych prób (cały ołtarz, który był przed [wprost na przedzie] Świątnicą najświętszą, powlókł złotem, 22;)
WIELKIE CHERUBINY
Pozafiguralny Salomon (J.) pracował w doktrynie nad przymiotami istoty i charakteru Jehowy (szczególnie w E tomie 1), uwydatniając ich niezrównaną piękność oraz dając Boskie nauki o nich (uczynił też w Świątnicy najświętszej dwa Cherubiny z drzewa oliwnego … robotą misterną [rzeźbione i ryte] i oprawił je złotem, 23,25,26,28; 10.Te wielkie cherubiny widocznie stały prosto z każdej strony arki przymierza z jej dwoma mniejszymi cherubinami jako dwóch wartowników pilnujących ją). Te Boskie przymioty obejmują wszystko w swoim ogromie i są wystarczające aby wypełnić wszelkie Boskie wielkie zamiary (skrzydła cherubinów były wzdłuż na [ich cztery skrzydła razem wynosiły] dwadzieścia łokci … dotykało skrzydło jednego jednej ściany a skrzydło cheruba drugiego dotykało się drugiej ściany [dotykając tym sposobem zarówno południową i północną ścianę]; a skrzydła ich [wewnętrzne] w pośród domu dotykały się siebie wespołek, 24, 27; 11, 12). One stały gotowe do błogosławienia drugich, szczególnie tych w pozafiguralnej Świątnicy (stali na nogach swych, a twarze ich były w dom obrócone [a nie na siebie, tak jak twarze cherubów na arce], ; 13 zobacz margines, i A.R.V.).
J. opisywał o śmierci ludzkich ciał klasy Chrystusowej i przedstawił stosowne nauki (Sprawił też zasłonę [praca, którą J. ma dokonać gdy on, jako ostatni członek Chrystusa, przejdzie do Świątnicy Najświętszej, kończąc swą ofiarę w śmierci],; 14). Wiersz 14, z 3 roz. 2Kron. brzmi w angielskim nieco odmiennie od polskiego, a mianowicie: „Sprawił też zasłonę (w kolorach)