Teraźniejsza Prawda nr 161 – 1955 – str. 60
Również inni rozdawcy literatury zajmowali tę samą pozycję (Hozie…na zachód). Praca ich specjalnie była korzystną dla tych sług prawdy, którzy dopomagali wyrzutkom z Babilonu (brama Zallechet – znaczy wyrzucić), gdy ci z Babilonu wznosili się w górę do Prawdy i jej ludu (ścieżce idącej ku górze).
(22) Sześć z siedmiu podróżujących kompanii pracowników Foto-Dramy Stworzenia miało pozycję, gdzie specjalnie działała łaska mocy. (Na wschód słońca było Lewitów sześć w. 17; porównać z wierszem 2,3). Siódma kompania (Zacharjasz) z pozafiguralnych synów Meselemijasza, która miała pozycję gdzie działała miłość, posiadała cztery stałe pokazy Foto-Dramy Stworzenia, z których trzy były w Nowym Yorku, Filadelphii i Pittsburgu, a czwarty był prawdopodobnie w Chicago (na dzień czterech). Pasterscy pracownicy byli czterech klas: (1) ci, którzy przygotowywali wykłady z Planu Wieków, (2) ci, którzy wygłaszali te wykłady, (3) ci, którzy gromadzili zainteresowanych w kółka do badania tomu 1 oraz (4) wodzowie takich badań (na południe na dzień czterech). Te same cztery grupy miały pieczę nad tomem I jako depozytem skarbów Prawdy dla takiej pracy (a przy domu skarbów dwóch a dwóch). Powyżej wzmiankowane cztery grupy rozdawców literatury miały swe miejsce, gdzie łaska sprawiedliwości była specjalnie aktywna (na zachód… na drodze sypanej, w. 18). Miały one specjalnie pracować by ułatwić dojście do prawdy ludziom zainteresowanym (przy stronie zewnętrznej – otwarte portyki prowadzące do komór świątyni). Są jeszcze dwie inne grupy, które nie zostały powyżej wspomniane; (1) lokalni mówcy udzielający wykładów z Planu Wieków nie należący do pracy pasterskiej oraz (2) pracownicy poza miejscowi, którzy wygłaszali zarówno wykłady z Planu Wieków jak i inne przemówienia pod egidą urzędu zwanego wówczas Świecko Domowy Ruch Misjonarski (dwóch przy stronie zewnętrznej). W paragrafach (20)-(22) były wskazane różne zarządzenia, które Bóg za pośrednictwem Pastora naszego poczynił, by przyprowadzić obcych ludzi do prawdy do świątyni Epifanii (oddźwiernych… z synów Korego…Merarego, w. 19).
(23) Niektórzy inni podlegli pracownicy (Lewici w. 20) budzą naszą uwagę (w. 20-32). Pierwszymi z nich są ci, którzy mieli pieczę nad skarbami Prawdy z pod pióra
kol. 2
br. Russella (Achyjasz…nad skarbami) oraz skarbami innych pisarzy (skarbami rzeczy poświęconych) w Betel i w filiach zagranicznych. To przypadło w udziale Gersonitów, specjalnie z grupy Laadana, a stało się to, ponieważ filie, wszystkie poza Ameryką, pociągały za sobą większą odpowiedzialność niż ci w Betel (synowie Laadanowi, którzy byli z synów Gersonickich, w. 21). Pierwszym pod-oddziałem tych troszczących się o Prawdę byli strażnicy literatury Prawdy, ci którzy mieli w swej pieczy literaturę Prawdy (Jehyjel). Niektórzy z nich opiekowali się książkami i pamfletami (Zetam, w. 22), a inni kazaniami w gazetach i w Miesięczniku Studentów Biblijnych włączając w to i dwa inne pisma, pt. Gazeta Dla Wszystkich i Kazalnicę Ludową (Joel, brat jego) – byli oni strażnikami literatury (nad skarbami domu). Byli poza tym ci, którzy byli kandydatami na członków czterech grup niezorganizowanych Lewitów (Amramczycy, Husyjelczycy, w. 23). R.H. Hirsh jako należący do przywodzącej grupy Gersonickich Amramczyków (Sebuel, w. 24) miał pieczę nad literaturą Prawdy, gdy szła ona do druku tzn. poprawiał on i robił korektę stronic Strażnicy, broszur, kazań i innych pism (przełożony nad skarbami). Drugą klasę przyszłych pozafiguralnych Amramczyków (Eleazar, w. 25) stanowiło pięciu korektorów manuskryptów, z których najważniejszymi były trzy siostry: Hamilton, James i Wright. Do tej klasy należało też pięciu przyszłych redaktorów Strażnicy, wymienionych w testamencie brata R. bracia (1) Rutherford (Rechabijasz), (2) Van Araburgh (Jesajasz), (3) Rockwell (Joram), (4) Robison (Zychry) oraz (5) Hirsh (Salomit). Ostatni z nich (Salomit w. 26) i jego koledzy redaktorzy itd. (bracia) mieli pieczę nad produktami (poświęcone rzeczy) wychodzącymi z pod pióra brata R. (które poświęcił Dawid) oraz najważniejszych braci (przedniejsi z domów ojcowskich), wodzów wojowników (pułkowników, rotmistrzów i hetmanów) Gdy jaką prawdę zdobyli, jako nagrodę ich walki o prawdy, czy to nowe czy stare rzeczy, które bez spekulacji zrozumieli jako nauczeni w Piśmie wyćwiczeni w królestwie, posyłali je do brata R. jako trofea (z wojen i łupów poświęcali…na poprawę domu w. 27; Mateusz 13:52). Prawdy te obejmowały kontrowersyjne pisma wodzów Wieku Ewangelii z Maluczkiego Stadka (Samuel w. 28), tracących korony wodzów 12 denominacji (Saul), głównych