Teraźniejsza Prawda nr 161 – 1955 – str. 56

osób, którzy zaniedbali osiągnięcia wysokiego stanu serca, jaki jest koniecznie potrzebny, i którzy ostatecznie, nie będą godni żadnego życia, ale przeciwnie zostaną wytraceni we wtórej śmierci. – Notatka z Cieni Przybytku, w ang. wydaniu, str. 119 odnosi się do str. 136 w polskim wydaniu w tomie V – Przyp. tłum. Eleazar (potężna pomoc) jest figurą na brata R., a Itamar (wyspa palm – jest aluzją do tego, że sfera pracy J. nie zdąża w kierunku korony, lecz trzymających palmy. Obj. 7:9) przedstawia J.; obaj słudzy wypełniający swe liczne urzędy jako kapłani głosiciele w każdym odpowiednim czasie służby, pozafiguralny Eleazar w czasie Paruzji, a pozafiguralny Itamar w czasie Epifanii (odprawowali urząd kapłański). Pozafiguralny Nadab (samowolny) nie pozostawił po sobie grupy Prawdy, aby służyła Panu Prawdą Paruzyjną; również i pozafiguralny Abiju (znaczy on jest mym ojcem) nie pozostawił żadnej grupy Prawdy, by służyła Panu Prawdą epifaniczną (umarli…a synów nie mieli) zanim Jezus złożył swą służbę wieku Ewangelii, służbę Najwyższego Kapłana Kościoła (przed obliczem ojca swego). Brat R. podzielił (podzielił ich Dawid w. 3) bardziej wybitnych usługujących braci (Sadoka z synów Eleazarowych) i mniej wybitnych usługujących braci (Achimelecha z synów Itamarowych) i to zależnie od ich obowiązków jako pielgrzymów i pomocników pielgrzymów ( według urzędu ich), by wypełniali swe służby (w usługach ich). W czasie ostatnich dni brata R. bardziej wybitni pielgrzymi byli liczniejsi od mniej wybitnych pielgrzymów a obie te klasy miały licznych pomocników Eleazarowych więcej przedniejszych mężów niż…Itamarowych, w. 4) Na podstawie obliczenia więcej wybitnych pielgrzymów było szesnastu (z synów…było przedniejszych szesnaście), a mniej wybitnych pielgrzymów było ośmiu (synów Itamarowych osiem).

      (14) Gdy 24 pielgrzymów w ten sposób zostało wyznaczonych, każdy z nich stawał się wodzem grupy swych kapłańskich braci (rozdzieleni są losem jedni od drugich w. 5). W tym charakterze tych 24 pielgrzymów było wodzami Kościoła (przełożonymi nad świątnicą) i wodzami od Boga (przedniejszymi przed Bogiem dosłownie, jak podane w ang. popraw. tłumaczeniu: książętami Bożymi). Menta Sturgeon, który zajmował się wtedy działem pielgrzymów, naznaczył im
kol. 2
cedułę ich pielgrzymskich podróży w Strażnicy (popisał ich Semejasz…pisarz z pokolenia Lewiego, w. 6), a uczynił to publicznie przed bratem R. (królem) i dwunastoma wodzami z pokoleń duchowego Izraela (książętami), przed grupą wybitniejszych sług Prawdy (Sadokiem) oraz przed grupą mniej wybitnych sług Prawdy (Achimelechem), przed głównymi wodzami więcej i mniej wybitnych sług Prawdy (przedniejszymi….kapłanów i lewitów). A było to uczynione osobno dla Eleazarytów i osobno dla Itamarytów (a naznaczono… jeden Eleazarowi, a drugi…Itamarowi). W spisach pielgrzymich angielskiej Strażnicy na lato 1916 r. znajduje się 24 pielgrzymów, którzy byli wodzami 24 grup, oddziałów kapłańskich służb. Następujący pielgrzymi w liczbie 16 są pozafiguralnymi Eleazarytami według ich stopnia wybitności: (1) Russell, (2) Johnson, (3) Rutherford, (4) Mac Milian, (5) Sturgeon, (6) Rockwell, (7) Sexton, (8) (Geo) Draper, (9) Toole, (10) Hersee,. (11) Herr, (12) Mac Pherson, (13) Wisdom, (14) Zink, (15)Thornton, i (16) Thorn. Oni są odpowiednikiem 16 kapłanów wymienionych w w. 7-14. Brat R. jako pozafiguralny Jehojaryb (znaczy walczący o Jehowę) wypełnia swą służbę Epifanii przez swe pisma, a także przez swe pisma należy on do dwóch, którzy zmuszają do ucieczki 10.000 w czasie Epifanii (5 Moj. 32:30). Następująca lista jest listą wodzów mniej wybitnych, pielgrzymów w liczbie 8 spośród 24 pełniących służbę kapłanów: (1) Barber, (2) Riemer (3) Robie, (4) Batterson, (5) Palmer, (6) Meggisoh, (7) Crist, oraz (8) Gillespie. Odpowiada to 8 kapłanom wymienionym w w. 15-18. Tak więc dokładnie jak to możemy określić, wszyscy z tych 24 pielgrzymów wyżej wspomnianych są przedstawieni w porządku odpowiadającym porządkowi ich 24 typów podanych w w. 7-18 (cić są sporządzeni w posługiwaniu swojem, aby wchodzili do domu Pańskiego w przemianach swych w. 19). Było to zarządzenie uczynione przez Jezusa poprzez brata R. (pod rządem Aarona, ojca ich) z polecenia Boga samego (jako mu rozkazał Bóg).

      (15) 1Kron 25 przedstawia nam w trzech grupach 24 innych sług Prawdy, którzy byli podlegli poprzednim 24, gdy chodzi o przywileje kazania i nauczania oraz sposobności. Sług tych w trzech grupach brat R. przy pomocy niektórych z 12 wojowników wodzów wyznaczył do służby (i odłączył Dawid i hetmani, w. 1). Zostali oni ugrupowani jak następuje: (1) czterech posiłkowych

poprzednia stronanastępna strona