Teraźniejsza Prawda nr 161 – 1955 – str. 53

brata R. (dał w rękę moje obywateli); oraz, że Prawda i jej Duch (tej ziemi) wyzwolona od błędu i jego ducha jest w posiadaniu Pana i Jego ludu (poddana jest….Panu i ludowi jego). Dlatego też wzywał on wodzów, by skierowali swe uczucia, wolę i byty (oddajcie serce swe i duszę, w. 19); ku dobrej pracy trwając w poświęceniu (abyście szukali Pana, Boga waszego). Następnie pobudzał ich, by brali udział w drugim uderzeniu Jordanu i wszelkiej pracy późniejszej, którą Bóg nakaże, co pośrednio oznaczało budowanie Świątyni Epifanii (wstańcie a budujcie świątnicę) i by czynili to, aby dać miejsce, w którym będzie mogła przebywać prawda jak również doktrynalne, zbijające, naprawiające i etyczne prawdy w Świątyni Epifanii (budujcie świątnicę….żebyście tam wnieśli skrzynię przymierza….naczynia święte), gdzie charakter Boga pełen chwały, może być ukazany ku Jego chwale (imieniowi Pańskiemu). Tak więc pod koniec swego kierownictwa (stary i pełen dni, 1Kron. 23:1) brat R. tak zarządził sprawy związane z dalszą pracą, że oddawały one tę pracę, tj. pracę Epifanii, pod kierownictwo J. (postanowił królem Salomona, syna swego), a w ten sposób dawał mu nadzór nad pracą ludu Bożego w czasie Epifanii.

      (8) Ostatnie dnie panowania Dawida były zajęte jego przygotowaniami do budowy świątyni i powoływaniem Kapłanów i Lewitów do służb w świątyni (1Kron. 22-29). Nie jest to samo powiedziane o powołaniu 12 przedniejszych i o ich 12 podziałach. Fakty dowodzą, że tych 12 przedniejszych i ich 12 podziałów istniały na długo przedtem, np. Asael przedniejszy nad armią czwartego podziału został zabity więcej niż 33 lata przed śmiercią Dawida; bo to się zdarzyło zanim Dawid zaczął rządzić w Jerozolimie, gdzie on panował przez 33 lata tzn. kiedyś w ciągu tych siedmiu lat, kiedy on rządził w Hebronie (2Sam. 2:23; 1Kron. 29:27). Zgodnie z tym, zarządzenia dane przez Dawida odnośnie spraw świątyni figurują zarządzenia dane przez br. R. odnośnie spraw dotyczących pozafiguralnych Kapłanów i Lewitów do służby w świątyni Epifanii. W związku z tym na początku wiosny 1916r. pozafiguralne gromadzenie rozpoczęło się między innymi przez sporządzenie przez brata R. spisu braci według ich talentów itd., by zgromadzić ich do drugiego uderzenia Jordanu (zgromadził wszystkich książąt… kapłanów
kol. 2
i lewitów, w. 2; Z’16,141, 4-6). Miało to też miejsce w ich gromadzeniu się na wielu konwencjach, gdzie czyniono przygotowania do uderzenia Jordanu. Pamiętajmy o tym, że ten punkt o kapłanach i lewitach w księgach Samuelowych, Królewskich; Kronikach, i późniejszych księgach Starego Testamentu nie jest punktem widzenia obrazu, przybytku; bo w tych księgach kapłani i lewici są użyci, by figurować odpowiednio wybitnych lub podległych sług Bożych. Podlegli słudzy Boży (Lewici, w. 3) są opisani według ich talentów, doświadczeń, cierpień dla prawdy, tylko o ile są dojrzali (policzono….od trzydziestu lat i wyżej). Te opisy były na kartach, które wysłali oni do br. R. na jego wezwanie, wydane w Z’ 16, 141, 1-7 (poczet ich według głów ich osób). Bardzo wielu braci odpowiedziało na te wezwania (trzydzieści osiem tysięcy). Większość z nich byli to nieoficjalni bracia, którzy mieli służyć nieoficjalnie w świątyni (na posługę domu Pańskiego dwadzieścia cztery tysiące w. 4). Dużą liczbę stanowili mniej wybitni pielgrzymi, posiłkowi pielgrzymi, starsi dający wykłady (przełożonych i sędziów). Niektórzy byli kolporterami, ochotnikami, dziennikarzami i ogłaszającymi publiczne zebrania (odźwiernych, w. 5). Niektórzy byli nauczycielami lekcyj bereańskich, nauczycielami pracy pasterskiej, tłumaczami tekstów biblijnych i wygłaszającymi wykłady (chwalących Pana na instrumentach…nasprawiał Dawid). Brat R. tak zarządził, aby każdy mógł wejść do swej właściwej grupy epifanicznej (i rozdzielił Dawid … synów Lewiego, w. 6).

      (9) Dlatego w czasie podziału w Epifanii utworzyli oni trzy grupy Lewitów: (1) tych, którzy nie zdołali uzyskać kontroli nad trzema korporacjami brata R. (Gerson) (2) tych, którzy uzyskali kontrolę nad trzema korporacjami (Merary), oraz (3) tych, którzy nie posiadają korporacji by kontrolować pracę (Kaat). Dwiema najważniejszymi rodzinami Gersonitów za czasów Dawida, były (1) Laadan (odpowiadający Lobnitom za czasów Mojżesza; Laadan, w.  7), który figuruje nieamerykańskich, pozafiguralnych Gersonitów ale Gersonitów z brytyjskiego Imperium; oraz (2) Semei (odpowiadający Semeitom z czasu Mojżesza; Semei), który figuruje specjalnie amerykańskich pozafiguralnych Gersonitów. Pozafiguralni Laadanici byli podzieleni na trzy główne grupy: (1) Komitet Studentów Biblijnych (Jechijel w. 8) (2) Zwolennicy Starych Dróg (Zetam) i

poprzednia stronanastępna strona