Teraźniejsza Prawda nr 160 – 1955 – str. 46
dwóch stuleciach? Co to wszystko sprawiło? Czyniąc to, co oni przez to wyobrażali? Kogo oni pociągnęli jako zwolenników? W czym oni łączyli się? Co oni. potem czynili? Jak byli oni przedstawieni w figurze przez rozpoczęcie swej działalności? Przez jej kontynuację? Wypełnienie? Czego oni dokonali, jeśli chodzi o Bożą Miłość? Gdzie można znaleźć więcej szczegółów o tym? Czym jest wiersz 28 w stosunku do wierszy 11-27? Gdzie jest podobne streszczenie?
(58) Kiedy miał miejsce epizod opisany w wierszach 29-32? Jakie cztery powody wskazuje, że takie umieszczenie w czasie tego epizodu jest słuszne? Kiedy nastąpiło wyruszenie z pozaobrazowego Synaju? Co jest przedstawione przez wyruszenie z Synaju? Kiedy zgodnie z tym musiała pozafigura epizodu z wierszy 29-32 mieć miejsce? Co się zgadza z takim poglądem? Co znaczy słowo Eobab? Co znaczy pozafiguralnie? Jakie było jego pokrewieństwo z Mojżeszem? Jak na to wskazują cytowane teksty? W jaki sposób nieakuratność tłumaczenia przyczyniła się do nieporozumienia na ten temat? W jaki sposób Jetro, Reuel i Raguel są zidentyfikowani? Jaką uwagę w związku z tym należy uczynić? Co wyobraża Mojżesz przez proszenie Hobaba, by towarzyszył Izraelowi? Jakiemi dwoma sposobami pozafiguralna prośba została uczyniona? W jaki sposób pozafiguralny Izrael jest szwagrem Pana naszego? W jaki sposób Kościół jako „córka Jehowy (klasa), figuruje w tym? Gdzie to jest częściowo powiedziane? Czego pragnął dokonać w stosunku do Izraela Pan nasz poprzez swą pracę i naukę, gdy był jeszcze w ciele? W jakich słowach streścił On odpowiednio Swą naukę i pracę? Jak tego dowodzą cytowane teksty? Przez co starał się On o nawrócenie Żydów? Dlaczego On ograniczył Swą pracę do Izraela? Jakie dobro im ukazał wprost? Jak cytowane teksty tego dowodzą? W jaki inny jeszcze sposób starał się On o nawrócenie Izraela? Jak tego dowodzą cytowane teksty Pisma Świętego? Co wyobraża, przedstawienie przez Niego i przez nich wysokiego, powołania Izraelowi?
(59) Co wyobraża Hobaba odmowa? Jakimi dwoma sposobami pozaobrazowa odmowa się wyraziła? Jak ta odmowa przejawiła się w czynie? Jak w słowie? Gdzie są podane szczegóły na ten temat przez świętego Pawła? W jakim stosunku są te fakty do typu? Co jest przedstawione przez powiedzenie Hobaba, że chce on odejść do swej ziemi i do rodziny swojej? Jakie fakty dowodzą, że tak właśnie się stało? Czego Żydzi doświadczali w czasie takiego postępowania?
(60) Bez czego nie było dozwolone Żydom postępować po niekorzystnej drodze? Jakimi dwoma sposobami były czynione te napomnienia i nawoływania? W jakich dwóch okresach? Gdzie są one wyrażone w typie? Jak były one najpierw wyrażone w typie? Jakie słowa przypominają nam to typowe wyrażenie? Jakie specjalnie? Jakie inne? Gdzie były one wyrażone? Dlaczego Mojżesz zaofiarował Hobabowi zaszczytną rolę przewodnika? Co to wyobraża? Co przedstawia Hobab przez swą znajomość puszczy? Do jakich pomocy dla Kościoła były podobne pomoce, które Izrael mógł ofiarować Duchowemu Izraelowi? Dlaczego tego rodzaju zaproszenie zostało ofiarowane? Czego dowodzi odpowiedź? Gdzie jest typowy sugestywny apel? Po czym można poznać intensywność tego apelu? Co to wyobraża? Dlaczego Jezus i głosiciele Jego Prawdy czynili takie apele? Co jest przedstawione przez ofiarowanie przez Mojżesza Hobabowi tego samego traktowania, jakie otrzyma Izrael po Hobaba odmowie? Co jest z wszelką pewnością pozaobrazem obietnicy z wiersza 32? Co jest wyobrażone przez smutek Mojżesza spowodowany odmową Hobaba? Pomimo ich upadku z czego powinniśmy się cieszyć? Czego jeszcze potwierdzeniem jest Hobaba epizod?
(61) Co zrobiliśmy już w związku z wierszem 33? Pod jakimi względami? Czego to jest gwarancją? W jaki sposób uwagi te odnoszą się do wiersza 34? Czego dowodzi fakt, że nie słup ognisty ale obłok był nad Izraelem w momencie wyruszenia z puszczy Synaj? Jakie jeszcze inne rozważania tego dowodzą? Jakie poglądy na pozaobrazowe marsze i obozowania są potwierdzone przez modlitwy Mojżesza z wierszy 35 i 36? Wśród czego postęp jest głównie czyniony? Jak to się łączy pozafiguralnie z modlitwą Mojżesza z wiersza 35? Jakich dwóch rzeczy dotyczy ta modlitwa pozaobrazowo? O jakie dwie rzeczy modli się Jezus w pozaobrazowej modlitwie z wiersza 35? Co jest defensywną częścią wojowania