Teraźniejsza Prawda nr 160 – 1955 – str. 36
osiągnąć życie wieczne. Ew. Jana 6:27-58 pokazuje, że doskonałe człowieczeństwo naszego Pana, złożone w śmierci, chleb złamany za nas, jest nie tylko wystarczającym, dla zmazania grzechów Adamowych Kościoła i świata (1Jana 2:2), ale także daje życie wieczne temu, który przystosuje to co On złożył, tj. Jego człowieczeństwo i Jego prawo do życia i prawa życiowe. W tych wierszach Jego ciało przedstawia Jego człowieczeństwo a Jego krew przedstawia Jego ludzkie prawo do życia i ludzkie prawa życiowe. We wierszu 27 Jezus mówi nam abyśmy „nie sprawowali pokarm, który ginie, ale pokarm, który trwa ku żywotowi wiecznemu, który wam da Syn człowieczy.” Pokarmem w tym wierszu jest Jego ciało. We wierszu 33 On pokazuje, że to jest Jego człowieczeństwo, i że ono daje żywot światu. Wiersz 50 pokazuje, że gdy Jego człowieczeństwo jest przyswojone przez osobę, powstrzyma ją od śmierci, uwolni od wyroku i utrzyma ją wolną od niego. Wiersz 51 pokazuje, że Jego człowieczeństwo jest tym, które On daje za żywot świata, tj. że życie wieczne będzie dane temu, który to Jego człowieczeństwo przyjmie (będzie jadł).
WIECZERZA PAŃSKA
Ta sama myśl jest pokazana we Wieczerzy Pańskiej. Nasze jedzenie chleba przedstawia nie tylko to, że przyswajamy sobie przebaczenie, lecz także to, że przyswajamy sobie to czym On był – doskonałą ludzką istotą z prawem do życia i prawami życiowymi „To jest (przedstawia) ciało moje, które jest złamane za was.” Tym sposobem jesteśmy, usprawiedliwieni przed Bogiem wiarą” przyswajając sobie zasługę Jezusowego okupu – nie to, że jesteśmy aktualnie usprawiedliwionymi lub udoskonalonymi jako istoty ludzkie, ale to, że jesteśmy poczytani jako doskonali przez przypisanie nam zasługi Jezusowej. W naszym usprawiedliwieniu (1) Bóg nam przebacza i (2) sprawiedliwość Chrystusowa jest nam przypisana jako nasza sprawiedliwość (Rzym. 3:21, 22; 10:4; 1Kor. 1:30; 2 Kor. 5:21; Gal. 2:16; 3:22; Filip. 3:9). A więc zasługa Jezusowa nie tylko wymazuje wyrok, ale także daje doskonałe człowieczeństwo ze stosownymi prawami przystosowanymi przypisalnie Kościołowi a aktualnie światu.
Dowiadujemy, się z E Tomu 6, str. 690 i P. 1949, str. 39, kol. 2, z ;Ew. Mat. 26:28
kol. 2
i Ew. Marka 14:24, jak ich skład słów pokazuje podają nam obraz usprawiedliwienia przez wiarę jako symbolicznie przypisujące Kościołowi wszystkie błogosławieństwa, które Nowe Przymierze aktualnie da światu w Tysiącleciu i Małym okresie. W tych dwóch wierszach Jezus odwołuje się do wina symbolizującego Jego krew Nowego Przymierza. Jeżeli bylibyśmy rzeczywiście pokropieni krwią Nowego Przymierza nasze usprawiedliwienie, byłoby aktualnym a nie przypisanym; ale gdy nasze usprawiedliwienie jest przypisane, krew Jezusowa, oprócz Nowego Przymierza jest tylko poczytalnie pokropiona na nas (1Piotra 1:2; Rzym. 3:24-28; Filip. 3:9).
W 1Kor. 10:16, 17 Apostoł tłumaczy, że chleb przedstawia także człowieczeństwo Kościoła, a kielich śmierć Kościoła z naszym Panem jako część (nie Jego ceny okupu, Jego równoważnej ceny za doskonałego człowieka Adama, który utracił swe życie przez nieposłuszeństwo), lecz Jego ofiary za grzech. Nasz Pan podaje tę samą myśl w Ew. Łuk. 22:20 podług poprawnego tłumaczenia. (E Tom 6. str. 690, 691).
Gdy wchodzimy w okres pamiątkowy radujmy się więcej aniżeli przed tym w naszym usprawiedliwieniu, które posiadamy przez udział w ciele Jezusowym – będąc usprawiedliwieni przez ofiarowanie Jego człowieczeństwa – w naszym przyswajaniu naszego udziału usprawiedliwienia człowieczego. Radujmy się także dlatego, że wkrótce cały świat będzie miał przywilej jedzenia tego ciała – przyjęcia łaski Bożej w wymazaniu ich ludzkich grzechów i słabości i zrozumieniu, że wszystkie te błogosławieństwa czasów restytucji, błogosławieństwa Tysiąclecia będą im dane ponieważ Chrystus umarł za ich grzechy, dając im jeść Swe ciało. Będzie to pierwsza sposobność w okresie Bazylei jaką poświęcony lud Boży będzie miał w obchodzeniu pamiątki złamanego ciała Chrystusowego i wylanej krwi za nas i za świat cały, a myśl ta robi na nas silne wrażenie (1Jana 2:2; 1Tym. 4:10). Oby nasze rozmyślania pociągnęły nas bliżej do naszego Ojca Niebieskiego i naszego drogiego Pana i Zbawiciela! W dodatku do tego artykułu, radzimy aby nasi drodzy czytelnicy przeczytali sobie, jeden lub więcej artykułów Pamiątkowych z dawniejszych lat w związku z ich pamiątkowym rozmyślaniem. Zazwyczaj one znajdują się w marcowych numerach naszego pisma.
Zgodnie ze zwyczajem, Zbór Filadelfijski będzie obchodził Pamiątkę naszego Pana w