Teraźniejsza Prawda nr 156 – 1954 – str. 76

po wytłumaczeniu 3Moj. 12, br. Johnson mówi: „Widzieliśmy już z powyższego badania, że czas na ofiarowanie ofiar na dowód oczyszczenia następował zaraz po skończeniu 40 dni. „Widocznym jest, że wniosek ten jest oparty na 3Moj. 12:6, gdzie czytamy: „A gdy się wypełnią dni oczyszczenia jej po synu albo po córce, przyniesie, itd.” Widocznie nie było tam żadnej zwłoki; a więc jeżeli to się stało natychmiast w wypadku syna to podobnie stanie się i w wypadku córki; ofiarowanie na dowód oczyszczenia rozpocznie się natychmiast („gdy się wypełnią dni oczyszczenia jej”) po skończeniu 80 lat, tj. jesienią 1954.

      (2) W tym samym paragrafie br. Johnson dodaje: „W czasie pozafiguralnego ofiarowania po 80 dniowym oczyszczeniu nastąpi podobny do powyższego okres i podobna praca a ponieważ figuralne ofiary przy końcu 40 i 80 dni są równoległe, dlatego jest rzeczą zupełnie prawdopodobną, że czas zachodzenia Epifanii na Bazyleję (Królestwo) będzie również trwał około dwóch lat i jednego miesiąca, w którym to czasie będzie dokonywana praca przez Wielkie Grono, podobna do charakteru i długości tej jaką dokonywało Małe Stadko od 20 września 1914 do 3 listopada 1916, przez pierwsze uderzenie Jordanu. Praca ta będzie możliwie nawróceniem Izraela przez Wielkie Grono.” Widzimy zatem, że równoległe ofiary wskazują, że ofiara poświadczająca oczyszczonego Wielkiego Grona powinna rozpocząć się jesienią 1954, i powinna włączyć początek pracy ku nawróceniu Izraela, jako jeden z dwu zarysów tej służby.

      (3) Z badania artykułu „Królowa Saby” (P. ’54, str. 41), dowiedzieliśmy się, że „ci tymczasowo usprawiedliwieni, którzy nie poświęcą się przed paźdz. 1954 utracą swe stanowisko na Dziedzińcu Epifanii (Obj. 22:11) a staną się częścią Obozu Epifanii, razem z wieloma innymi, którzy potem przyjmą Jezusa jako swego Zbawiciela i Króla, włączając nawróconego Izraela.” Tymczasowo usprawiedliwieni Wieku Ewangelii byli uważani, że są na Dziedzińcu Przybytku; lecz począwszy z październikiem 1954 ci wszyscy, którzy są usprawiedliwieni z wiary w Chrystusa, a również i ci, którzy poświęcą swe życie Bogu dowiedzą się że ich stanowisko nie jest na Dziedzińcu lecz w Obozie. Nie będzie więcej tymczasowo usprawiedliwionych dla celów Wieku Ewangelii,
kol. 2
ponieważ (Ter. Prawda 1949, str. 42, kol. 2 u dołu) „po roku 1954 już nie będzie można stać się członkiem klasy Młodociano Godnej ani nikt nie będzie mógł dostąpić stanu tymczasowego usprawiedliwienia. Stąd też napomnienie, znajdujące się w Objawieniu 22:11, które podajemy według angielskiego lepszego przekładu: „Kto niesprawiedliwy (tymczasowo usprawiedliwiony, który nie jest aktualnie usprawiedliwiony dlatego niesprawiedliwy), niech jeszcze będzie niesprawiedliwy (niech pozostanie tymczasowo usprawiedliwionym i niepoświęconym); a kto jest plugawy (nie żałujący grzesznicy, którzy nie są czystymi), niech jeszcze będzie plugawy (niech pozostanie w tym stanie); a kto jest sprawiedliwy (Lewici Wielkiego Grona i członkowie klasy Młodociano Godnej, którzy są na Dziedzińcu są sprawiedliwymi) niech jeszcze pozostanie sprawiedliwym; a kto jest świętym (Kapłani są świętymi, ponieważ są w Świątnicy) niech jeszcze pozostanie świętym.” Bo gdy przyjdziemy do czasu kiedy nie będzie więcej poświęcenia dla celów Wieku Ewangelii (po październiku 1954 nowo poświęceni nie będą przyjęcie na prospektywne miejsca pomiędzy wybranych Wieku Ewangelii), byłoby bezpożytecznym napominanie tymczasowo usprawiedliwionych ażeby się poświęcili (jeszcze będą tymczasowo usprawiedliwieni, lecz ich tymczasowe stanowisko będzie w Obozie Epifanii; już nikt nie wyjdzie do stanu tymczasowego usprawiedliwienia dla celów wybrania Wieku Ewangelii, i nikt nie powinien po październiku 1954 być nawoływany do poświęcenia się dla tych celów, albowiem wtedy nie będzie można się poświęcić dla celów (wybrania) Wieku Ewangelii; lecz poświęcenie i zachęta do niego, co zawsze jest godnym pochwały, będzie w dalszym ciągu trwało, lecz dla celów sformowania nowej klasy — Poświęconych Obozowników Epifanii (P. ’54, str. 41, 42); byłoby także bezpożytecznym napominać grzeszników aby pokutowali (dla celów otrzymania miejsca pomiędzy wybranymi Wieku Ewangelii; lecz pokuta za grzech będzie zawsze pożądana jako warunek dla otrzymania łaski Bożej danej na dany czas), albowiem tymczasowo usprawiedliwieni i grzesznicy nie mogliby postąpić wyżej ze swego stanowiska przed Bogiem pod takim warunkiem (tymczasowo usprawiedliwieni jeszcze będą mieli obfitość łaski od Boga i przywilej poświęcenia, lecz

poprzednia stronanastępna strona