Teraźniejsza Prawda nr 155 – 1954 – str. 50

i dowiedzą się jak w nich Boskie przymioty są objawione (a – dosłownie, odnosząc się do imienia Pańskiego), to wtedy przybliżą się do J. i pism Prawdy aby je doświadczyć (1 Tes. 5:21) wieloma trudnymi pytaniami w sferze Johnsonowego służenia Prawdzie (przyjechała do Jeruzalem, aby doświadczyła Salomona w zagadkach” – w. 1, 2; 1). Oni przyniosą z sobą wielką liczbę zwolenników nie poświęconych lecz pragnących zbadania Prawdy (z wielkim bardzo pocztem); tak samo organizacje (z wielbłądami), wyborne ludzkie władze, które są składnikami łask (wonne rzeczy), obfitość Boskiego materiału (złota bardzo wiele), oraz łaski charakteru (i kamienia drogiego). Gdy przyjdą do J, czy to do niego osobiście czy też do pism Prawdy (przyszedłszy do Salomona”), przez takie styczności będą oni wspólnie zasięgać rady odnośnie każdej fazy Prawdy, o której będą pragnęli się dowiedzieć (mówiła do niego o wszystkim, co miała w sercu swoim) z tym wynikiem, że nawet na ich najbardziej pogmatwane pytania odnośnie przedmiotów będących na czasie do zrozumienia, otrzymają oni zadowalające odpowiedzi dla siebie (ale jej odpowiedział Salomon na jej wszystkie słowa; nie było nic skrytego… na coby jej nie odpowiedział, 3; 2).

WYNIKI BADANIA PRAWDY

      Gdy ci z epifanicznego obozu, już poświęceni albo zamierzający się poświęcić, będą stopniowo przychodzić do znajomości i wyrozumienia Prawdy, tak jak jest ona podana przez J i zawarta w pismach Prawdy (przeto widząc królowa… wszystką mądrość Salomona.., w. 4; 3) epifaniczny lud Boży mający układ zborowy, spełniający pracę epifaniczną i założoną przez J sferę wykonawczą (i dom – mogło to być odniesione albo do Świątyni, albo do pałacu Salomona – który był zbudował); rodzaj, obfitość i różnorodność (zobacz 1Król. 4:22, 23) duchowego pokarmu, który on przygotował (potrawy stołu jego, w. 5; 4); zarządzenia dla sług jego (siadania – wyznaczone miejsca – sług jego); służbę jego zagranicznych przedstawicieli, pielgrzymów, itd. (stawania służących mu), i ich urzędowy autorytet (szaty ich); jego głównych obrońców (podczasze) i ich urzędowy autorytet (szaty ich); jak i rodzaj życia J. jako sługi Bożego (wschody jego – piękne schody – po których
kol. 2
wstępował do domu Pańskiego – chociaż nie dopuszczona do świątyni, królowa z Saby niewątpliwie widziała ją z zewnątrz, co pokazuje pozafiguralnie, że chociaż nie dopuszczeni do stanowisk Maluczkiego Stadka, Wielkiego Grona albo klasy Młodociano Godnej, to jednak poświęceni epifaniczni obozowcy z powodu ich poświęcenia będą mieli głębszą ocenę rzeczy odnoszących się do tych wyższych stanowisk od jakiegokolwiek innego członka obozu); gdy oni będą wyrozumiewać wszystkie te rzeczy, to wtedy ich reakcje będą następujące:

      (1) Oni będą wprowadzeni w zdumienie i przejęci zdziwieniem (zdumiała się bardzo);

      (2) Oni potwierdzą prawdziwość wieści, jaką w swej własnej sferze działalności otrzymali dotyczącą pracy J i Prawdy (i rzekła… prawdziwa to mowa, którąm słyszała w ziemi mojej o sprawach twoich, i o mądrości twojej,  6; 5) oświadczając, że nie można zrozumieć, uwierzyć i ocenić Prawdy przez samo słuchanie drugich, mówiących o niej, że wpierw muszą oni sami wejść w bezpośrednią styczność z nią, oraz badać i pojmować ją dla siebie (alem nie wierzyła powieściom onym, ażem sama przyjechawszy oglądała to oczyma swymi, 7; 6) i że nawet połowy głębokości, piękności i wielkości nie widzieli w niej aż gdy po ich osobistym badaniu została ona im wyjaśniona (ale mi tego nie powiedziano i połowy). Oni przyznają się, że wspaniałe rozwinięcia Prawdy będące na czasie a dane przez J i jego pisma (o wielkiej mądrości twojej), oraz obfite błogosławieństwa Ducha (dobroć), daleko przewyższały wszelkie wieści, które o nich słyszeli (niżeli sława, którąm słyszała).

      (3) Oni rozpoznają błogosławiony stan braci z Maluczkiego Stadka (błogosławieni mężowie twoi 8; 7), oraz braci z Wielkiego Grona i klasy Młodociano Godnej (słudzy twoi), którzy służą wiernie i będą służyli w zgodzie z Prawdą będącą na czasie i jej Duchem oraz jej zarządzeniami pod J. (którzy zawsze przed tobą stoją) i którzy mają przywilej otrzymywania Prawdy na czasie przez jego służbę (i słuchają mądrości twojej).

      (4) W wdzięczności i miłości za otrzymane błogosławieństwa, szczególnie za swój powiększony wgląd w Boskie wielkie przymioty, tak jak są objawione w Prawdzie będącej na czasie, przypiszą oni wszelkie

poprzednia stronanastępna strona