Teraźniejsza Prawda nr 148 – 1953 – str. 44
pozafiguralnego Cielca była im przypisana, lecz tak aktualnie nie jest. Jak Ojcowie Święci „bez nas (bez usługi tysiącletniej Chrystusa [Głowy i Ciała], który zastosuje zasługę Pańską w krwi pozafiguralnego Kozła za nich, i obudzi ich ze snu śmierci) nie stali się doskonałymi” (Żyd. 11:40). Związek pokrewieństwa Klasy Młodociano Godnej względem Boga jest obecnie taki sam jaki był Ojców Świętych we wszystkich ważnych zarysach takich jak (1) pokuta, (2) wiara, (3) usprawiedliwienie, (4) poświęcenie, (5) wierność w srogich doświadczeniach wiary i posłuszeństwa oprócz próby życia, (6) warunki niesprzyjające sprawiedliwości a sprzyjające grzechowi, (7) zadośćuczynienie Sprawiedliwości, (8) wyrok Adamowy, (9) ziemskie zarysy Przymierza z przysięgą, (10) łaskawa miłość Boża, (11) zasługa Chrystusowa, (12) Nowe Przymierze, (13) próby życia, (14) niemożliwość wejścia do Wysokiego Powołania z powodu nieotwartych drzwi, bez żadnej ich winy. Fakt, że jedna klasa żyła, kiedy było za wcześnie by sprawiedliwość Boża mogła być zadowolona za nich na podstawie przypisanej zasługi, i fakt, że druga klasa żyje za późno by sprawiedliwość Boża mogła być zadowolona za nich na podstawie przypisanej zasługi, przez którą przystęp do wysokiego powołania jest możliwy, a faktami zrównoważonymi przed sądem sprawiedliwości i Okupu, mając na uwadze iż obie klasy żyły w czasie gdy zasługa nie mogła być dla nich zastosowana na zadowolenie Boskiej Sprawiedliwości (E 4, str. 350, 35l).
Podczas gdy Jezus nie staje się aktualnie ich Orędownikiem przed sądem Sprawiedliwości, to jednak tymczasowo przypisuje im i za nich Swoją zasługę, stając się ich poręczycielem przed Bogiem, co też może uczynić na podstawie Jego ludzkiej zasługi życiowej uzyskanej na Kalwarii (gdzie dokończył wylewania na śmierć duszy Swej), która to zasługa będzie ewentualnie użyta na wykupienie Adama i jego rodzaju. Tak więc Klasa Młodociano Godna ma i potrzebuje Boskiej miłości, i miłosierdzia, okazanych im z powodu ich wiary, liczonej im za sprawiedliwość. Jak Ojcowie Święci, tak i oni są aktualnie pod wyrokiem Adamowym, lecz Bóg obchodzi się z nimi jak gdyby oni nie byli pod tym wyrokiem; a jeżeli będą wierni aż do śmierci, to umrą w łasce Bożej pomimo wyroku Adamowego, który na nich ciąży i wymaga ich śmierci; lecz ich śmierć jest tak przyjemna
kol. 2
Panu jak była śmierć Ojców Świętych (Żyd. 11:4-6, 13, 16, 39, 40; Ter. Prawda nr 47 i 67).
Pytanie: Czy byłoby właściwym powiedzieć, że członkowie Klasy Młodociano Godnej są przykryci tymczasowo przypisaną zasługą Jezusa, i że ta-zasługa nie będzie użyta dla świata ludzkości aż po zakończeniu się ziemskiej wędrówki Klasy Młodociano Godnej?
Odpowiedź: Tak. Posłannik Epifanii przedstawił tę sprawę jak następuje (P ’46, str. 104): „Co do Boga to zastosuje On okupową zasługę natychmiastowo po zupełnym wymarciu Wielkiego Grona i Klasy Młodociano Godnej, z których pierwsi są przykryci ożywioną, a drudzy tymczasową przypisaną zasługą”. Widzimy więc, że Klasa Młodociano Godna musi zupełnie wymrzeć zanim zasługa okupu może być zastosowana za świat, którą oni przedtem są tymczasowo przykryci. W styczniowym (1946) wydaniu Heralda, str. 6, mamy podane: „Zauważmy, że mądrość Boża uplanowała każdy krok w zbawieniu czterech wybranych klas, że miłość Boska przygotowała wszystkie ofiary włączając ofiarę okupu do ich zwycięstwa, i że moc Boska wykonała każdy krok tego planu na podstawie przypisanego użycia okupu. Zauważmy jak mądrze mądrość Boska uplanowała przypisane (poczytane) a nie aktualne kupienie przez okup klas wybranych.” Oczywiście, że członkowie Klasy Młodociano Godnej potrzebują przypisania, chociażby tymczasowego, z zasługi okupu Chrystusa jako przykrycia w ich sprzymierzonym pokrewieństwie z Bogiem przez cały czas swej ziemskiej wędrówki i na pewno, że Bóg, który ich zaprosił do tego wysokiego przywileju poświęcenia, nie odmówi im ich stanowiska pod tymczasowo przypisaną zasługą okupu dopóki jest sposobność do zapewnienia ich powołania i wyboru. Nie byłoby logicznym mniemać, że Jehowa, który jest Bogiem porządku, zacząłby zbawienie niewybranych przed całkowitym zakończeniem zbawienia klas wybranych, i opuszczenia ziemi przez ostatnią klasę, tj. przez wymarcie wszystkich z Klasy Młodociano Godnej. W .styczniowym (1946) wydaniu Heralda, str. 6, czytamy: „Po opuszczeniu ziemi przez wszystkie obecne trzy klasy wybrane które już nie będą potrzebowały przypisanej zasługi okupu Chrystusa, będzie ona