Teraźniejsza Prawda nr 147 – 1953 – str. 29

albo innego miejsca zebrań. Aczkolwiek czasami urządzamy zebrania Zgromadzenia Domowego w prywatnych domach, jak również w publicznych miejscach, to jednak nie używamy tego określenia w powyższym znaczeniu, ale używamy go raczej do określenia rodzaju ewangelistycznych zebrań, które zbory urządzają wpośród swoich lub sąsiedztwa, i to w szczególnym celu. Wyrażenie Zgromadzenie Domowe pokazuje bardzo jasno cel tych zebrań.

      Wyrażenie Zgromadzenie Domowe nasuwa myśl, że są tacy, co opuścili sferę Prawdy, będącej ich symbolicznym domem. Zebrania Zgromadzenia Domowego są głównie zamierzone, aby sprowadzić takich braci na powrót do sfery Prawdy i jej Ducha, jako ich symbolicznego domu, najpierw w formie Prawdy paruzyjnej, a następnie w formie epifanicznej. Naszym celem w urządzaniu Zgromadzeń Domowych nie jest aby połączyć wszystkie grupy Prawdy w jedną, ponieważ Bóg wskazał, że miało być 60 grup albo ruchów Lewitów tak w figurze jak i w pozafigurze. Mamy powiedziane, że „każda grupa będzie miała niewątpliwie swoją szczególną pracę po jej oczyszczeniu” (E. tom 9, str. 157; P ’51, str. 125). Raczej celem naszym jest im dopomóc do powrócenia do sfery Prawdy, najpierw w formie paruzyjnej, a następnie w formie epifanicznej, która jest logicznym wynikiem paruzyjnej formy, tak aby mogli być lepiej przysposobieni do ich szczególnej pracy w miarę ich oczyszczania się. Wynikiem Zgromadzeń Domowych może być to, że niektórzy z innych grup mogą uczestniczyć w naszych zebraniach regularnie i dopomagać w naszej pracy; lecz nie bądźmy rozczarowani, jeżeli oni tego nie będą czynić. Możemy raczej spodziewać się wzrostu liczby od tych, którzy są związani w Babilonie i świecie.

      Lokalne zbory ludu Pańskiego, które wiernie i z radością pozostają w sferze Prawdy i jej Duchu, i które pragną wyciągnąć pomocną rękę ku ich zbłądzonym braciom, dobrze uczynią urządzając zebrania Zgromadzenia Domowego, jako ewangelistyczną pracę, która powinna być wykonywaną wśród swoich lub sąsiedztwa. Urządzając takie zebrania Zgromadzenia Domowego (które nie powinny być mieszane z konwencjami – T.P. 1948, str. 30), lokalny zbór może opracować swój własny program (aczkolwiek jesteśmy gotowi w tym dopomóc jeżeli nas o to poproszą), zapraszając urzędowo mianowanych ewangelistów Ruchu Świecko Misyjnego Epifania do przemawiania. Ma się rozumieć, że pielgrzymi również mogą być
kol. 2
zaproszeni do brania udziału w Zebraniach Zgromadzenia Domowego. Brat Johnson pisał w T.P. 1950, str. 46, 2 kol., jak następuje: „Nie zapominajcie również o pracy względem braci będących w różnych grupach. Mamy im dopomóc do przyjęcia nauk i zarządzeń paruzyjnych i do zrozumienia nauk i zarządzeń epifanicznych i to w każdym razie tam, gdzie nadarza się do tego sposobność. Zachęcajcie zbory do urządzania Zgromadzeń Domowych (o rodzaju tych zgromadzeń zob. T.P. 1948, str. 29), gdziekolwiek i kiedykolwiek jest to możliwe. Chociaż w powyżej wymienionej Ter. Prawdzie jest nadmienione, że tylko ewangeliści powinni usługiwać na Zgromadzeniach Domowych, to jednak wierzymy, że byłoby właściwym dla pielgrzymów i posiłkowych pielgrzymów, by też usługiwali na takich zgromadzeniach przy sposobności”. On również powiedział, że gdy Zgromadzenie Domowe jest urządzane w czasie wizyty pielgrzyma, to pielgrzym powinien mieć główną część w programie, aczkolwiek jeżeli jest pożyteczne jeden lub więcej ewangelistów mogłoby również być zaproszonych do udziału w programie (zobacz P ’50, str. 96, kol. 2; T.P. 1948, str. 29). Jeżeli to jest możliwe, to nie byłoby rozsądną rzeczą przedstawiać za każdym razem tego samego lub tych samych mówców. Jeżeli jest to możliwe, używajcie pielgrzymów i ewangelistów z sąsiednich okolic.

JAK PRZEPROWADZAĆ ZEBRANIA ZGROMADZENIA DOMOWEGO

      Pomimo opozycji poprzedniego brytyjskiego przedstawiciela, nasz drogi pielgrzym brat Armstrong oraz z innymi wiernymi braćmi w Brytanii, osiągnął wyśmienite wyniki w usłudze Zgromadzenia Domowego, o których on pisze częściowo jak następuje:

      „Dom Zgromadzenia Domowego jest sferą Prawdy i jej Ducha. Te zbory, które już posiadają sale zebrań z większą ilością miejsc niż potrzebują, mogą zrobić zupełny użytek z ich sali dla Zgromadzeń Domowych. Tam gdzie siedzenia i inne dogodności są ograniczone to byłoby korzystniej wynająć inną salę znajdującą się o ile możliwe w centrum. (Tam gdzie jest to możliwe do uczynienia, to byłoby pożytecznym postarać się o ciepłe lub zimne napoje między zebraniami oraz wszyscy powinni być zachęceni do przyniesienia ze sobą jedzenia.

poprzednia strona – następna strona