Teraźniejsza Prawda nr 147 – 1953 – str. 23
objawy, stwierdzające brak sprawiedliwości w dziedzinie państwowej. Zepsucie znamionuje w niemniejszym stopniu sfery arystokratyczne i kapitalistyczne. Oszustwa finansowe, obchodzenie i gwałcenie prawa, szkodliwe matactwa, nieuczciwa konkurencja i propaganda, eksploatacja świata pracy i wynoszenie się nad biednymi i słabymi, defraudacje i rażące trwonienie funduszy publicznych, nieuczciwość w interesach, nielegalny użytek czyniony z pieniądza, szeroko rozpowszechniona korupcja urzędnicza, powszechne uchylanie się od podatków, wreszcie rosnąca orgia finansowej anarchii – są dowodem, że w kołach finansowych, przemysłowych i handlowych panuje daleko idąca niesprawiedliwość. W świecie pracy mamy też pełno dowodów na to, że przeważyła tam niesprawiedliwość. Zamieszki, strajki, akcja prowokatorska, bojkot, antagonizm klasowy, nadmierne żądanie podwyżki płac, częściowa odpowiedzialność za wysokie koszta utrzymania, lekceważenie prawa, nakazów oraz interesów publicznych w zakresie strajków i podwyżki uposażeń oraz częste bezprawne rozruchy są
kol. 2
bolesnymi przejawami niesprawiedliwości wśród świata pracy. W dziedzinie religijnej niesprawiedliwość skierowana przeciwko Bogu i człowiekowi przejawia się m. in. w fałszywych wierzeniach, praktykach i obrządkach religijnych, ateizmie, deizmie, materializmie, panteizmie, racjonalizmie, infidelizmie, ewolucjonizmie, wyższym krytycyzmie, modernizmie, klerykalizmie, przesadach, rządach kleru, formalizmie, sekciarstwie, tradycjonalizmie, fideizmie i indyferentyźmie. A i w dziedzinie społecznej niesprawiedliwość przeważa. Objawia się ona w świadomości i ekskluzywności klasowej, wrogim wzajemnym nastawieniu klas, we wzniesieniu barier socjalnych, w kontraście między położeniem ludzi biednych i bogatych, w istnieniu klasy przestępczej, w stworzeniu klanów i kast, w niewolnictwie, poliandrii, poligamii, alkoholizmie, narkotyzowaniu, prostytucji i grach hazardowych.
(ciąg dalszy nastąpi)
kol. 1
RÓWNOLEGŁOŚCI EPIFANICZNE
BRATA RUSSELLA
P ’52, 9 (ciąg dalszy)
Wiele znaczącym i zgodnym z tą równoległością jest to, że Brat Johnson w Ter. P. 1949, str. 16 wykazuje, że w równoległościach Parousji i Epifanii sześć tomów parousyjnych Wykładów Pisma Św. mają swą równoległość w Herald of the Epiphany (Zwiastunie Epifanii) a Strażnice mają swą równoległość w Present Truth (Ter. Prawdzie). A więc zmiana okładek sześciu tomów, lecz nie poselstwa, ma swą równoległość w zmianie kliszy Heralda, lecz nie jego poselstwa. Ta bardzo znamienna równoległość zdaje się udzielać pochwały w zmianie kliszy Heralda; albowiem jeżeli Pan pochwalał brata Russella za dokonanie zmiany, w tomach, co wskazuje, że także będzie pochwalał równoległe czynności podczas Epifanii 40 lat później. Brat Johnson, podaje względem równoległości zasadę, że czynności łaski mają swą równoległość w czynnościach łaski a czynności gniewu mają swą równoległość w czynnościach gniewu. Ponieważ Bóg pochwalał jedno, niezawodnie objawi także swej, pochwałę drugiego.
Można zauważyć wiele innych równoległości, jak np., nadzwyczaj długie sprawozdanie podane w Strażnicy przez brata Russella (Strażnica 1911, str. 371-378), pod nagłówkiem,
kol. 2
„Widoki Naszej Najlepszej Konwencji”, która miała swą równoległość w najdłuższym sprawozdaniu konwencji epifanicznej podanej przez brata Jolly’ego w listopadowym (1951) numerze Present Truth, gdzie cały numer był poświęcony tej sprawie, itd., lecz tę sprawę tu pominę a poruszę później.
RÓWNOLEGŁOŚĆ POZAFIGURALNEGO ELEAZARA
W (ang. ep.) Tomie 9, str. 387-394 znajduje się wytłumaczenie 4Moj. 16:36-40, pokazujące jak brat Russell, wyobrażony przez Eleazara, działał względem przesiewaczy podczas przesiewania szemrania i kontradykcjonizmu w latach 1908-1911. Dodatkowe myśli odnoszące się do tego przesiewania są podane w Ter. Prawdzie z r. 1931, str. 89, par. 46-50. Niektóre działalności brata Russella podczas tego przesiewania miały swe równoległości 40 lat później w podobnych działalnościach brata Johnsona przed jego śmiercią a brata Jolly’ego po tym.
Jak mamy pokazane w (ang. ep.) Tomie 9, str. 388, 389, kadzielnice Korego i jego roty (4 Moj. 16:1-7) przedstawiają teksty biblijne, które oni używali przeciwko Prawdzie. Obcy ogień Korego i jego roty wyobraża fałszywą