Teraźniejsza Prawda nr 145 – 1952 – str. 91

odnosi się „do Kościoła i świata”, to musi ono równocześnie włączać Wielkie Grono i Klasę Młodociano-Godną. Lecz „zmarli w Chrystusie” (1 Tes. 4:16) nie mogą być z Wielkiego Grona lub klasy Młodociano-Godnej, albowiem oni nie są w Chrystusie, nie są członkami Jego Ciała, nie są w „Namazańcu”. Wyrażenie „zmarli w Chrystusie” odnosi się tylko do wybranego Kościoła, którzy mają udział w pierwszym zmartwychwstaniu. Lecz Wielkie Grono nie spoczywa w grobach w tym samym stanie co rodzaj ludzki pod potępieniem Adamowych, albowiem oni byli spłodzeni z Ducha św. i są nowymi stworzeniami; a kładąc swe ludzkie ciała na śmierć, oczekują nowe ciała duchowe. A wiec, chociaż oni śpią w Jezusie, ich stan jest odmienny od Małego Stadka i świata ludzkości, którzy będą zbudzeni ze snu przez Jezusa i otrzymają życie od Niego pod Nowym Przymierzem. P '51,185.

      Pytanie: Gdy klasa Starożytno-Godna zmartwychwstanie, to pod jakim ona powstanie przymierzem?

      Odpowiedź: Oni powstaną pod pewnymi ziemskimi zarysami Przymierza uczynionego pod przysięgą przez zasługę krwi Nowego Przymierza. Bo gdy zaprzysiężone Przymierze obiecało im lepsze zmartwychwstanie, to Bóg tę obietnicę dla nich wypełni przez krew Nowego Przymierza. Tedy wkrótce po ich zmartwychwstaniu oni przyjdą pod Nowe Przymierze, które nieco później zostanie uczynione z Żydami. Ta ostatnia rzecz ma być wkrótce po zaprowadzeniu ziemskiej fazy Królestwa; ponieważ Klasy Starożytno i Młodociano Godne będą pierwszymi, które przyjdą pod warunki Nowego Przymierza i to właśnie przed ustanowieniem ziemskiej fazy Królestwa nad Żydami. Tym sposobem te dwie klasy będą w Tysiącleciu pod dwoma przymierzami. Oni będą ziemską fazą Królestwa pod zaprzysiężonym Przymierzem natychmiast gdy wejdą pod Nowe Przymierze. – P '1950, 15.

      Pytanie: Czy pozafiguralna Maria (tom IX, str. 155, 156) została dotychczas zebrana i czy połączyła się z ludem w podróży?

      Odpowiedź: Aby lepiej zrozumieć daną sprawę cytujemy z 4 Moj. 12:15, „a lud się nie ruszył, aż Maria była przyjęta (literalnie, zebrana). „Z wyruszeń Izraelskich dowiadujemy się, że podróże jego po puszczy przedstawiają nowe doświadczenia, odnoszące się do wzrastania w łasce, znajomości i służbie. Myśl ta, że Izrael pozafiguralny nie ruszył się aż Maria była zebrana do obozu, zdaje się mieć następujące znaczenie: Czysty lud Pański w Epifanii nie będzie miał żadnych nowych doświadczeń odnośnie swego wzrastania w łasce, znajomości i służbie połączonych z inną formą pracy, oprócz czynności z Kozłem Azazela, aż ta praca skończy się, a Wielkie Grono zajmie swoje właściwe miejsce i pracę między ludem Bożym; albowiem połączenie się Marii z ludem w podróżowaniu wyobraża Wielkie Grono szczególnie w jego wodzach, spełniające czystą pracę, która po ich oczyszczeniu będzie ich dziełem budowania Obozu epifanicznego, po pierwsze z pomiędzy wyznawców Kościoła nominalnego, gdy ten Kościół zostanie zniszczony i po drugie z pomiędzy cielesnego Izraela, gdy będą patrzeć na Tego, którego przebodli i będą płakać nad tym uczynkiem (Zach. 12:10). Literalne tłumaczenie zebrana zamiast przyjęta nie ma być przeoczone, ponieważ nasuwa ono myśl, że pozafiguralna

poprzednia stronanastępna strona