Teraźniejsza Prawda nr 142 – 1952 – str. 59

Paruzji jest dany do zrozumienia w wyrażeniu wiersza 6, „Oto Oblubieniec!” tj. Patrzcie na Niego, poznajcie że jest obecny; podczas gdy okres Epifanii jest mniej więcej określony w w. 10: „A gdy odeszły kupować, przyszedł Oblubieniec, a te, które były gotowe, weszły z nim na wesele; i zamknione są drzwi”. Zauważmy w jakim znaczeniu słowo „drzwi” jest użyte w powyższym cytacie. To wyrażenie jest użyte w przynajmniej trzech znaczeniach w Piśmie, przy tym w dwóch znaczeniach ukazuje się w naszym tekście: (a) Drzwi przedstawiają wejście do poświęcenia i spłodzenia z ducha w celu wysokiego powołania. W tym sensie one są podobne bramie przy wejściu na wąską drogę (Mat. 7:13, 14). Mądre jak i głupie panny, jak wzmiankowaliśmy powyżej, aby były pannami, muszą być ludem poświęconym, spłodzonym z Ducha Św. Stąd „drzwi” tej przypowieści nie mogą przedstawiać wejścia do poświecenia i spłodzenia z ducha, albowiem wszystkie panny przeszły już przez te drzwi. (b) Drzwi przedstawiają wejście do cierpień z Chrystusem za głoszenie o poselstwie Żniwa na czasie (Jan 9:4). W tym znaczeniu drzwi te były otwarte od początku okresu Epifanii. Mądre panny skorzystały ze sposobności wejścia tymi drzwiami, ale głupie tego nie uczyniły. Kiedy ciemna noc (czas ucisku) rozpoczęła się, nie było już dalszej sposobności wejścia tymi drzwiami, czyli wykonywania pracy żęcia, podług Jana 9:4. Inni chcieli wejść tymi drzwiami później, lecz nie mogli. Stąd „drzwi” przypowieści mogą przedstawiać zamknięcie przywileju cierpienia z Chrystusem za głoszenie poselstwa Żniwa na czasie. (c) Drzwi mogą również przedstawiać wejście do ostatecznej chwały Królestwa, Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem, które są wyłącznie dla Ciała Chrystusowego, Kościoła w chwale. Jak wzmiankowaliśmy powyżej, podczas gdy głupie panny poszły nabyć oleju (ducha wyrozumienia) Oblubieniec przyszedł, a te które były gotowe weszły z nim na wesele, a drzwi w tym trzecim znaczeniu zostały zamknięte; albowiem jest to podczas okresu Epifanii że wybawienie ostatnich członków ma miejsce (1 Kor. 3:13, 14; 4:5; Mal. 3:2, 3; Kol. 3:4; 1Tes. 4:17). Zaraz po wejściu ostatniego członka do przywilei Królestwa, tj. Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem, drzwi wejścia do chwalebnych przywilei zachowanych dla tej klasy zamknęły się na zawsze. Inni będący na zewnątrz zamkniętych drzwi nigdy nimi nie wejdą, tj. nie osiągną Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem, które jest tym trzecim znaczeniem przejścia przez drzwi.

      Te trzy powyżej wymienione znaczenia „drzwi” użyte w Piśmie Św. były wymienione we wielu miejscach w pismach obu Posłanników. Na przykład, w Ter. Prawdzie 1938, str. 52, wszystkie trzy znaczenia są tam wymienione: w Tomie III, str. 410 (w dodatku Brata Johnsona), (a) i (b) są wymienione. W Ter. Prawdzie 1929, na str. 54, znaczenie (b) jest podane łącznie z tą przypowieścią. Znajdujemy znaczenie (c) także w P ’24 str. 172.

      W znaczeniu (b) „Pan przez wiele lat przemawiał do głupich panien przez poselstwo Epifanii, że drzwi są zamknięte, i że On nie uważa ich za Swoich wiernych” (Tom III, str. 410). Teraz gdy drzwi są zamknięte w znaczeniu (c), wielu z klasy głupich panien

poprzednia stronanastępna strona