Teraźniejsza Prawda nr 140 – 1952 – str. 21
którego połowa ciała zepsuta jest. To że w swej prośbie o przebaczenie przeciwstawia swoje i Marii głupotę i grzech z Mojżeszowym dowództwem („panie mój”), pokazuje że był uzdrowiony z zarazy faktycznego roszczenia sobie pretensji do równości z Mojżeszem jako boskim narzędziem mówczym, i jest pokazane jak w pozafigurze to samo stało się w doświadczeniach trzech braci jak wykazaliśmy powyżej. Tak samo pozafiguralny Aaron gorąco modlił się do Pana aby pozafiguralna Maria była uchronioną od wtórej śmierci i była uleczoną z pozafiguralnego trądu, tj. nieczystości Wielkiego Grona. Modlitwa Aarona nasuwa na myśl, że ci co idą na wtórą śmierć są wyrzuceni z żywota Przymierza Sary jako umarli, w czym nowe stworzenie popada takiemu rozkładowi, że na zawsze jest zepsute; albowiem martwy płód, na pół zepsuty, jest martwy na pewien czas przed porodem. Wyrzucenie takich z żywota Przymierza Sary odbywa się zazwyczaj podczas przesiewań wtórej śmierci; a że Maria w tym miejscu przedstawia klasę, wyrzucenie martwego płodu, przedstawiającego tych co idą na wtórą śmierć, jest przedstawione jako rzecz, o którą powinniśmy się modlić. Pozafiguralny Aaron modlił się, modli się i w dalszym ciągu będzie się modlił aby taki straszny los nie dotknął pozafiguralnej Marii; albowiem pozafiguralna Maria jest we wielkim niebezpieczeństwie wtórej śmierci, jak czytamy w Psalmie 107:10: „Którzy siedzą w ciemności (błędzie) i w cieniu śmierci (niebezpieczeństwie wtórej śmierci)”. Pozafiguralny Aaron modlił się, modli się i w dalszym ciągu będzie się modlił za życiem i uleczeniem pozafiguralnej Marii, dlatego, że zna niebezpieczeństwo w jakim ona się znajduje. Ta modlitwa, tak samo jak w obrazie, jest tym bardziej szczera, dlatego że pozafiguralny Aaron zdaje sobie sprawę z tego, że przyczynił się mniej więcej do jej niewłaściwego postępowania, na przykład wodzowie Małego Stadka rozproszeni po grupach lewickich przyczynili się mniej lub więcej do tego, że pozafiguralna Maria zbuntowała się przeciwko Jezusowi w obecnym członku gwiazdy w urzędzie; a gdy się oni dopatrzą prawdziwego stanu rzeczy, gdyż nawet i teraz poznawają bunt pozafiguralnej Marii, tym szczerzej będą się modlić za jej uleczeniem, zwłaszcza że się w pewnej mierze do jej buntu przyczynili.
(56) Mojżesz miał wzgląd na pokorną, miłującą i szczerą modlitwę Aarona (w. 12). Fakt, że według wierszu 13 modlił się do Pana w odpowiedzi na prośbę Aarona podaną we wierszu 12, dowodzi że Mojżesz już przebaczył głupstwo i grzech Aarona i Marii, chociaż nie ma wzmianki dosłownej że to uczynił. Modlitwa Mojżesza podana we wierszu 13 jest bardzo szczerym wstawiennictwem za nich nawet w naszym tłumaczeniu, lecz w hebrajskim języku jest dobitniej wysłowiona, jak pokazuje literalne tłumaczenie: „Tedy zawołał Mojżesz do Pana mówiąc, O Boże! Proszę, proszę uzdrów ją!” Modlitwa ta przewyższa modlitwę Aarona podaną we wierszu 12, i pokazuje Mojżeszowe przebaczenie i jego wielką miłość ku Marii, która więcej złego popełniła aniżeli Aaron. W pozafigurze, ta modlitwa przedstawia wstawienie się naszego Pana ze Swymi członkami gwiazd do Boga za pozafiguralną Marię. Ta modlitwa Mojżesza za Marią była