Teraźniejsza Prawda nr 135 – 1951 – str. 31
mając pokorę odczuwamy nasze braki i potrzebę Boga, Chrystusa, Biblii i nauk członków gwiazd. Cichość jest potrzebna dlatego, że dostarcza nauki dla umysłu i poddaństwo serca, co czyni nas otwartymi i gotowymi do przyjęcia właściwej nauki. Łaknienie Prawdy i Sprawiedliwości jest potrzebne, by uczynić naszą miłość dość silną do przezwyciężenia wszelkiego rodzaju przeszkód stojących na drodze do osiągnięcia Prawdy, Uczciwość umysłu i serca jest potrzebną da przyjęcia Prawdy, albowiem nieuczciwe serce jest z natury przeciwne Prawdzie, podczas gdy szczere serce ma pociąg do niej. Część dla Boga jest potrzebna, albowiem Bóg wynagradza ją Prawdą, czego jednak nie czyni gdy tej czci nie ma. Na koniec dobroć serca jest potrzebna, ponieważ rzeczy podobne sobie mają do siebie pociąg. Prawda, będąc wyrażeniem dobroci, jest ceniona przez tych, którzy są dobrego serca. Te zalety są potrzebne abyśmy mogli otrzymać błogosławieństwo z boskiej zaleconej metody badania Biblii. I nie tylko że takie serce jest potrzebne do otrzymania początkowej Prawdy, ale także do otrzymania Prawdy progresyjnej i do utrzymania ich. Przyczyna, dla której ludzie utracili ją, jest ta, że utracili te zalety serca. Lecz jeżeli w dalszym ciągu trzymają te zalety, są prawdziwymi beriańskimi badaczami Biblii.
(36) Wiemy, że niemało ludzi w Prawdzie i niemal wszyscy protestanci nie przyjmą tego poglądu, jaki podaliśmy powyżej względem badania Biblii, ale będą w dalszym ciągu badali Biblię jako podręcznik. Lecz nasz pogląd jest biblijny (Dz. 8:27-35; 17:11), a ich potępiony przez Biblię, bo ten kto tak czyni jest spekulantem a ktokolwiek spekuluje czyni to co jest zakazane od Boga. Bóg przewidział, że będzie wiele spekulacji podczas Paruzji i Epifanii i dlatego daje nam specjalne napomnienie przeciwko temu w 2Moj. 19:21-25. W obrazie tekst ten odnosi się do czasu zaraz przed daniem Prawa Zakonu. św. Paweł odwołuje się do tego – w figurze i pozafigurze – w liście do Żydów 12:18-29, gdzie pozafigura odnosi się do końca obecnego Wieku, tj. do Paruzji i Epifanii. To jest także wykazane w wyrażeniu „trzeciego dnia z rana” (2 Moj. 19:16). To że Epifania jest tu włączona jest widoczne z wyrażenia „gęsty obłok nad górą” (w. 16), „ogień na górze” (wielki ucisk 1914-1954, w. 18), „trzęsienie ziemi (armageddon, w. 18), „głos trąby (siódmej, w. 19) rozlegał się, im dalej tym bardziej” (przynajmniej podczas Paruzji i Epifanii). Faktem jest, że siódma trąba rozpoczęła rozlegać się w 1874 i będzie trąbić aż do 2874. Z tego wiemy, że scena tu przedstawiona jest paruzyjna i epifaniczna. Granice jakie ustanowił Mojżesz (w. 12, 23) odpowiadają (1) pozafiguralnej zasłonie, która zasłania miejsce święte od pozafiguralnego dziedzińca; (2) pozafiguralnej pierwszej zasłonie, która zasłania widok Świątnicy przed tymi, którzy znajdują się na pozafiguralnym Dziedzińcu; i (3) pozafiguralnej wtórej zasłonie, która zasłania pozafiguralne miejsce najświętsze od miejsca świętego. Wiersz 21 wyobraża rozkaz Boski na czas Paruzji i Epifanii przeciwko przestępowaniu przez te pozafiguralne granice, czyli przeciwko wpatrywaniu się, tj. spekulowaniu. Łaciński wyraz speculare, z którego pochodzi nasze słowo spekulować, znaczy wpatrywać się oczami umysłowymi; a spekulować w znaczeniu religijnym znaczy wpatrywanie się oczami umysłowymi w rzeczy nieznane i zabronione. Pozafigura tego napomnienia danego ludowi Pańskiemu jest łatwo widoczna w ostrzeżeniach Pana danych ludowi Bożemu w Paruzji i Epifanii. Sam Bóg dał to napomnienie Jezusowi, który ogłosił je przez posłannika Paruzji i posłannika Epifanii, a drudzy otrzymali od nich te napomnienia i w ten sposób rozgłaszają je.
PYTANIA BERIAŃSKIE
(30) Co teraz gotowi jesteśmy zrozumieć? Jakie dwie rzeczy są wykazane przez pierwszą część odpowiedzi? Dlaczego tak jest? Jakie jest zsumowanie tej myśli? Co znaczy, że Bóg przemawia przez Biblię, swoje usta, do ust Jezusowych? Co to znaczył Co to znaczy w innych słowach? Kto jest wyłączony z tego przywileju? W jaki sposób słudzy Prawdy, którzy nie są członkami gwiazd, otrzymują „nowe rzeczy”? Co znaczyłoby ich usiłowanie rozmawiania „usty do ust” z Bogiem? Dlaczego nie mogą w ten sposób rozmawiać z Bogiem? Dlaczego mogą to czynić tylko ci, którzy są ustami Jezusa? Jaki jest ich w tym przywilej?
(31) Jakie zapatrywanie przeważa i pomiędzy jakimi ludźmi? Jak oni obchodzą się z Biblią? Jak nie obchodzą się z ni ą? Dlaczego Biblia nie ma być uważana jako podręcznik? Co to jest podręcznik? Jak to ilustruje arytmetyka? Jak nie jest Biblia ułożoną? Czego nie można znaleźć w Biblii? Ale raczej, jak Biblia traktuje swoje przedmioty? Gdy weźmiemy pod uwagę którykolwiek z jej przedmiotów to, co zobaczymy? Jak one znajdują się w Biblii? Jaką jest Biblia dla badacza, który nie otrzymuje pomocy od członków gwiazd? Jaką jest Biblia, w porównaniu do tysiąca zagadek chińskich? Dlaczego jest zrobione to porównanie? W jaki sposób mówimy to o Biblii? Co wynika z tej dyskusji?
(32) Z jakich dwóch źródeł widzimy, iż to jest prawdą? Jaki pierwszy fakt tego dowodzi? Drugi? Trzeci? Czwarty? Piąty? Co powyższe fakty dowodzą? Oprócz faktów, jak inaczej może to samo być udowodnione? Jak jest to udowodnione w l liście do Koryntów 13:12? 1 do Koryntów 2:7? Mat. 13:35? Iz. 28:10-13? Jakie są dwie przyczyny, podług w. 9, 10, i 13, że Biblia jest tak ułożona? Jakie świadectwo jest podane w liście do Rzym. 11:9, 10? Ogólnie mówiąc, dlaczego Biblia jest tak ułożona? Dlaczego to wyjdzie na dobro Kościoła? Dlaczego na dobro świata? Co dowodzą te myśli odnośnie stosownych dzieł Bożych? Jakie dwa wnioski możemy wyciągnąć z omówienia tej sprawy?
(33) Dlaczego Biblia nie ma być badana jak podręcznik? Jeśli jest tak używana, jaki z tego będzie wynik? Dlaczego? Mając na uwadze fakt, że badanie Biblii jak podręcznika jest szkodliwe, co nie mamy z tego wnioskować? Jakie dwie myśli biblijne dowodzą, że Biblia ma być badana? Jak dowodzą tego podane cytaty? Podług podanych cytatów, jak ma być Biblia uważana i badana? W jaki sposób powinno się ją badać? Co to znaczy, że Biblia ma być badana jako księga tekstów? Jakich dwóch sposobów używali Berejczycy do jej badania? Jakie trzy rzeczy są potrzebne do beriańskiego badania Biblii, które podobają się Bogu? Dlaczego ta metoda jest właściwa? Co jest najpierw potrzebne do badania Biblii? Jakie dwa sposoby mogą być użyte do wykonania tego? Jak działa drugi sposób? W jakich trzech sposobach? Przez co jest główna styczność utrzymana?
(34) W jakich okresach możemy poznać te trzy sposoby? Jakie były główne punkty styczności podczas tych okresów? Jak mają być używane ich pisma? Czym są ich pisma przepełnione? Czemu mają być ich pisma poddane? Jak mają być badane ich pisma i pisma innych członków gwiazd? Mając co na myśli? Jakim jest takie badanie? Jaki przyniesie owoc? Co mamy z tego wnioskować? Jakie inne przyczyny mogą być podane przeciwko używaniu Biblii za podręcznik? Tylko dla kogo jest bezpośrednie badanie Biblii błogosławieństwem? Dlaczego? Jaki jest skutek z badania Biblii przez drugich, jako podręcznika? Jak powinni oni badać Biblię? Z powodu, że Biblia jest badana, jacy ludzie powstali w Kościele? Jakie doświadczenia dowodzą tego? Co to wykazuje w czasie obecnym?
(35) Co jest niezbędnym aby badacze Biblii czynili? W jaki sposób? Jaki będzie wynik, jeśli to nie będzie czynione? Jakie sześć zalet stanowią gotowość umysłu? Jak dowodzą tego podane cytaty? Dlaczego jest pokora potrzebną do owocnego badania Biblii? Cichość? Łaknienie? Dobroć? Cześć dla Boga? Co jest potrzebne do otrzymania początkowej Prawdy? Prawdy progresyjnej? I do utrzymania ich? Dlaczego ludzie tracą Prawdę? Gdy te zalety są zatrzymane do czego one dopomogą?
(36) Co czynią niektórzy bracia w Prawdzie i niemal wszyscy protestanci co się tyczy tego poglądu badania Biblii? Na co będą oni nalegali? Co czyni Biblia względem tych przeciwnych sobie poglądów? Dlaczego ona potępia ich pogląd? Co Bóg przewidział względem spekulacji podczas Paruzji i Epifanii? Do czego to Go skłoniło? Gdzie jest ta przestroga dana? Jakie były w tym obrazowe i chronologiczne okoliczności? Co to dowodzi, że św. Paweł odwołuje się do tego w liście do Żydów 12:18-29? Jak jest to pokazane w obrazie? Jakie