Teraźniejsza Prawda nr 132 – 1950 – str. 76

Prawdy znacznie szybciej niż czynili to w przeszłości; niewątpliwie częściowo dlatego, ponieważ obecna Prawda może być teraz przedstawiona im konkretniej niż kiedykolwiek przedtem drukowaną stronicą. Leży w interesie klasy prawdziwych panien i Wielkiego Grona oraz Młodocianych świętych, że teraz to piszemy; nie pragniemy budzić ludzi światowych; to kołatanie proroctw zwiastujących obecność Pana nie jest dla nich; poza tym, ludzie światowi śpią tak głęboko, że wymagałoby to strasznego łoskotu obecnych instytucji i wstrząsów trzęsienia ziemi społecznej rewolucji w tym okresie Epifanii, aby zupełnie ich zbudzić do urzeczywistnienia sobie obecności wielkiego Sędziego, Immanuela. Prawdziwi Czuwający przeciwnie, o ile w ogóle śpią, drzemią lekko, będąc w oczekiwaniu i nadziei przyjścia długo oczekiwanego Oblubieńca. Gdy tylko powiemy szeptem do ucha tej klasy ludzi tę jedną wieść „Pan jest obecny” (zarówno w Jego Paruzji i Epifanii), pewni, że wszyscy prawdziwie Czuwający (a sam tylko Pan zna tych, którzy są Jego) zostaną przebudzeni tą wieścią i oporządzą swe lampki (pilnie szukać będą Pisma św.) w tej sprawie.

      Gdy zadane zostanie pytanie: „Jaka część niewątpliwego słowa proroctwa wskazuje że obecność (parousia) naszego Pana rozpoczęła się jesienią 1874, a Jego epiphania jesienią 1914? Odpowiadamy, że jest kilka proroctw, które przeplatają się i wzmacniają wzajemnie w tym świadectwie; lecz jak można oczekiwać, ponieważ cała rzecz miała być ukryta przed światem i „żaden z niezbożnych”, lecz tylko „mądrzy” mają rozumieć (Dan. 12:10) i tylko ci mądrzy maja rozumieć kiedy właściwy czas nadejdzie; z tych przyczyn musi być widoczne dla każdego, że te proroctwa będąc jasnymi, przekonywującymi i stanowczymi, są niemniej nieco zasłonięte. Nie możemy tu usiłować podać całego zrozumiałego wykładu tych proroctw, gdyż to uczynione zostało w tomie II „Nadszedł Czas” i w tomie III „Przyjdź Królestwo Twoje.” Tu podać możemy tylko krótkie streszczenie, pozostawiając prawdziwie Czuwającym aby szukali i znaleźli; aby kołatali jeśli chcą, aby drzwi Boskiego objawienia zostały im otworzone; aby używali kluczy danych przez Boga, jeśli zainteresowani są w wnikaniu w „rzeczy głębokie” Słowa Bożego, obecnie mogące być należycie zrozumiane; aby jedli mięso obecnej Prawdy, „rzeczy nowe i stare” jeśli odczuwają głód i pragnienie sprawiedliwości i prawdziwej wiedzy.

DOWÓD CHRONOLOGICZNY

      (1). Pierwszy argument, który przytaczamy nie podaje dokładnego czasu powrotu naszego Pana na październik 1874, lecz wskazuje na to jako na czas zbliżony. Argument jest ten: Biblia uczy, że królestwo Boże ma być założone w siódmym tysiącletnim
kol. 2
dniu po upadku Adama. Wykazane jest to w proroctwie Izaj. 2:2: „I stanie się w ostatnim z dni (słowo ostatni jest liczbą pojedynczą w hebrajskim i dlatego nie zmienia w hebrajskim słowa w liczbie mnogiej na dni, tak jak jest podane w naszej Biblii, gdyż musiała by być liczba mnoga aby zmienić słowo w liczbie mnogiej w hebrajskim na dni), że góra (Królestwo, Dan. 2:44, 45) domu Pańskiego (Chrystus i Jego Wierni, Żyd. 3:6) założona zostanie na wierzchu gór (zostanie postawiona ponad monarchie absolutne) i wywyższy się ponad pagórki (monarchie i republiki ograniczone) ; i wszystkie narody pójdą do niej”. Wyrażenie „ostatni z dni” zawiera dowód tego co chcemy powiedzieć. Ostatni z dni Bożych, z których każdy byłby okresem tysiąca naszych lat (2 Piotr 3:8) byłby siódmym dniem siódmego okresu tysiącletniego – ; bo podczas gdy człowiek używa systemu dziesiętnego, licząc po dziesięć, Bóg używa systemu siódemkowego, licząc po siedem. Jest to widoczne w wielu wypadkach w używaniu siódemki jako liczby Boskiej całkowitości w Biblii, n. p. siedem dni w tygodniu, siedem dni od 16 – tego Nisan wiodące do Zesłania Ducha św., siedem lat w okresie Sabatu, lub siedem okresów Sabatowych wiodących do Roku Jubileuszowego jak czytamy w Zakonie. W księdze Objawienia czytamy o siedmiu kościołach, siedmiu aniołach, siedmiu świecznikach, siedmiu gwiazdach, siedmiu światłach, siedmiu oczach, siedmiu duchach Bożych, siedmiu rogach, siedmiu pieczęciach, siedmiu trąbach, siedmiu czaszach, itd. Stąd więc tak jak człowiek liczy od dziesięciu i potem znowu zaczyna na nowo aby dojść do wielokrotności dziesięciu, tak Bóg liczy od siedmiu i potem znowu zaczyna na nowo aby dojść do wielokrotności siedmiu. To jest tym faktem, który dowodzi, że wyrażenie „ostatni z dni oznacza siódmy dzień tygodnia. Ale tydzień dni Bożych jest równy 7000 lat naszego czasu. Dlatego ustęp ten dowodzi, że królestwo Boże dla założenia którego Chrystus wraca (Dzi.Ap. 3:19-21, 15:14-19), będzie założone po wszystkiej ziemi w czasie siódmego dnia tysiącletniego, że ten tysiącletni dzień jest siódmym od upadku Adama i przekleństwa, Bóg zaznaczył przez ustanowienie dnia Sabatu, który nastąpił po sześciu dniach pracy i dany był Izraelowi aby go święcił spoczynkiem po pracy,, sześciu dni. Ludzkość w grzechu i przekleństwie mozoliła się i była obciążona podczas tych pozaobrazowych sześciu dni (Mat. 11:28, Rzym. 8:20-22). To dane jest do zrozumienia przez sześć dni pracy, każdy dzień obrazujący okres tysiąca lat. Lecz dzień spoczynku od przekleństwa, wielki Sabat, tysiąclecie, nadchodzi po sześciu tysiącletnich dniach utrapienia i w tym czasie ludzkość wypoczywać będzie od grzechu, błędu i śmierci z ich odziedziczeniem boleści. – Herald, 1950, 25.

      (Ciąg dalszy nastąpi)

SPIS RZECZY W TERAŹNIEJSZEJ PRAWDZIE

(Od roku 1923 – 1950)

AARON, Pojednanie za jego osobiste grzechy ’35, 64.
ABRAHAM, Ofiary,’23,40;’27,79; Przymierza, ’30, 46.
ACHAB i BENADAD, ’23, 90; ’28, 58.
ALLELUJA, a dym jej wstępuje, ’24, 52.
AMBASADORZY Boga, ’25, 50; ’31, 18; ’39, 34.
AMRAMICI pozafig. w Wieku Ewangielii,’28,40.
ANIOŁOWIE, Czterech, ’23, 35; ’27, 75; Źli, niedosko. w ciele czy w charak. ’26, 32; ’29, 93; ’33, 31; Powrót do jedności z Bogiem? ’27, 101; ’32, 31; ’35, 14; Wyrok?.’27, 101; ’32, 31; Aniołowie siedmiu kościołów, kto są? ’24, 31; ’29, 30; ’37, 30; Usługiwanie aniołów, ’39, 13.
ARCYKAPŁAN w szatach ofiarniczych, ’27, 20; ’31, 20; ’35, 84.
ARKA NOEGO i osiem osób, kogo wyob.? ’31, 63.
ARMAGEDON, ’31, 15; Ochrona przed? ’33, 45, 46; Przepowiednie o Godz. i Armag., czy nie mylne? ’32, 80; Spisek, czy jest częścią? ’32, 95; Zaopatrzenie? ’30, 62; Czy będzie krwawy? ’39, 31.
AZAZELA Kozieł, zob. Kozieł.
BADANIE Bereańskie, a rozwijanie prawd epifanicznych? ’27, 14.
BADANIE Biblii, ’24, 55; bereańskie metody, ’24, 58; biblia nie jest podręcznikiem, ’24, 56; podręcznik dla starszych. ’24, 52; przedmiotowe a ustępowe badanie, ’24, 55; rozwijanie pamięci, ’24, 59; wartość badania Pisma Św., ’25, 36; zbory nie mające starszych, ’24, 61
BARANIE skóry, ’28, 84. BĄDŹCIE Świętymi, ’36, 66.
BENADAD i Syryjczycy? '24,16; 28,64; ’30, 98; zob. Achab.
BEREJCZYCY zacniejsi, ’47, 7.
BEZPIECZEŃSTWO przeciw obrażeniom, ’24, 50.
BIBLIA, czy Bóg kieruje palcem i oczyma? 28, 78.
BICIE podwładnych, bicie równych, ’26, 10.
BLIŹNI, ’50, 55, 58.
BŁĄD i prawda jako próby,’31,78; ’37, 70.
BŁĄDZENIE w doktrynie, lecz serce w praw. stanie? ’25, 48; ’30, 98

poprzednia stronanastępna strona