Teraźniejsza Prawda nr 119-120 – 1948 – str. 64
1523 Hubmaier, członek gwiezdny, odrzuca chrzest dzieci, a głosi o chrzcie osób poświęconych i dorosłych, który jest znakiem, czyli symbolem ich poświęcenia. |
11/VII – 1919 Johnson karci członków Towarzystwa, którzy połykają nauki „przewodu” bez żadnych dowodów i uczy, że tylko takie nauki powinny być przyjmowane, które są zrozumiane i dowiedzione. |
1528 Spalenie Hubmaiera na stosie przez rzymsko-katolików we Wiedniu za głoszenie Prawdy. |
16/VII – 1919 Zwolennicy Towarzystwa dokuczliwie wyrażają się o Johnsonie za rozsyłanie Nru 6 Teraźn. Prawdy (ang.). |
1531 Servetus, członek gwiezdny, pisze i wydaje książkę pt. „O Błędach Trójcy”. | 19/VII – 1919 Johnson zbiera dowody, że Towarzystwo Strażnicy Biblii i Broszur jako korporacja jest kontrolerem, a Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Biblijnych, i Towarzystwo Kazalnicy Ludowej są jej podległe. |
1532 Servetus pisze i wydaje książkę p.t. „Rozmowy o Trójcy”. | 20/VII – 1919 Johnson w dalszym ciągu zbiera materiał o supremacji Towarzystwa Strażnicy Biblii i Broszur nad MSSB i TKL. |
1533 Cranmer, członek gwiezdny, uczy, że Kościół ma być poddany władzy świeckiej, a nie władza świecka Kościołowi według nauki Rzymu. |
21/VII – 1919 Johnson podaje myśl, że Zarząd powinien mieć kontrolę nad sprawami Towarzystwa, a nie prezes. |
1534 Zorganizowanie Towarzystwa Jezuitów przez siedmiu członków w celu obrony Kościoła rzymskiego i papieża. |
22/VII – 1919 Siedmiu uwolnionych z więzienia wodzów Towarzystwa przyrzeka stać wiernie przy Towarzystwie i zleceniach Rutherforda. |
1537 Luter pisze artykuły szmalkaldzkie* przeciwko papiestwu. One zostały dołączone do luterańskiego Wyznania Wiary, które dzie mówcze ani jako kontroler, a jako takie pomaga ono tylko Lewitom i fałszywym kapłanom w ich ofiarach. |
25/VII – 1919 Johnson kończy pisanie artykułu „Towarzystwo Jako Przewód” do Nru 9 Ter. Prawdy (ang.), który staje się częścią Prawdy epifanicznej wyrażonej przeciwko Towarzystwu. |
1540 Papież Paweł III zatwierdza i legalizuje Jezuitów pod nazwą Zakon Towarzystwa Jezusowego i wprowadza hiszpańską inkwizycję do Włoch. |
28/VII – 1919 Rutherford sankcjonuje grupę siedmiu uwolnionych z więzienia wodzów jako specjalnych pomocników Towarzystwa, a szczególnie pomocników jego i wprowadza system szpiegowski. |
1547 Śmierć Henryka VIII i wyniesienie na tron angielski Edwarda VI daje Kranmerowi więcej wolności rozwijania angielskiego protestantyzmu. |
4/VIII – 1919 Przeszkody zostają usunięte, a powstają sprzyjające stosunki, które pozwalają Johnsonowi na wprowadzenie pewnych reform do pracy pielgrzymskiej. |
kol. 2
1553 Spalenie Servetusa z namowy Kalwina. |
10/VIII – 1919 R.H. Hirsh wypowiada się przeciwko Johnsonowi w niektórych swoich poglądach o pokrewieństwie trzech korporacji Towarzystwa. |
1553-1558 Królowa angielska Maria Tudor, zwana Krwawą Marią, prześladuje angielskich protestantów, wprowadza na powrót katolicyzm; z rozkazu jej spalono, co najmniej 286 protestantów (gdyż spis innych spalonych osób został zgubiony), w tym czterech biskupów, jednego arcybiskupa (Kranmera) i wielu kaznodziei; z jej zezwolenia setki innych pomarło z głodu, wycieńczenia i innych tortur, na jakie byli wystawieni w więzieniach, oraz wieloma innymi sposobami prześladuje innych protestantów, włączając skazanie wielu tysięcy na banicję, czyli wygnanie z kraju. |
10/VIII-15/VIII – 1919 Pielgrzymi Towarzystwa wprowadzają opresję i czyny prześladowcze przeciwko zwolennikom Johnsona, prześladując wielu od najmniejszego do największego z nich, powodując wydalanie ze społeczności tych w Towarzystwie, którzy sympatyzowali z ruchem Epifanii lub czytali jego pisma i wpłynęli na wielu swoich członków, że nie przyjmowali jego pism lub odsyłali je nie otwarte. |
1565-1573 Marcin Chemnitz, jeden z trzech największych teologów luterańskich, pisze dzieło w czterech tomach, p. t. Egzaminacja Dekretów i Kanonów Soboru Trydenckiego, które jest największym dziełem, jakie kiedykolwiek zostało napisane przeciw Rzymowi. To dzieło pod Boskim błogosławieństwem zachowało protestantyzm od działań Jezuitów, dokonywanych w przeciwnym kierunku do reformacji. |
22/VIII-30/VIII – 1919 Podczas podróży pielgrzymskiej Johnson pisze artykuł, pt. Egzaminacja Trzeciego Nowego Poglądu Rotherforda, który jest podzielony na cztery części, tj. zawiera w sobie cztery kierunki myśli; ten artykuł zmusił Rotherforda do porzucenia swego trzeciego poglądu, a przyjęcia nowego poglądu o Eliaszu i Elizeuszu. |
1572 Straszne rzezie Hugonotów są dokonywane po całej Francji. |
29/VIII – 1919 Towarzystwo zdusza wszelką sympatię do zwolenników Johnsona. |
____________________
* Nazwa „szmalkaldzkie” pochodzi od miasteczka Schmalkalden, w którym książęta protestanccy, po sejmie augsburskim, pełni trwogi przed cesarzem i katolikami, zawarli pomiędzy sobą związek, zwany związkiem szmalkaldzkim i przyrzekli sobie wzajemną pomoc na wypadek gdyby ich niepokojono z powodów religijno-kościelnych. – przyp. tłum.
(Ciąg dalszy nastąpi)
ZAWIADOMIENIE
Wiosenne porównanie przypada w Jerozolimie 21 marca 1949 o godzinie 1:10 rano. Według Boskiego liczenia czasu nów księżyca najbliższy wiosennego porównania nastąpi w Jerozolimie w dniu 29 marca o godzinie 5:32 wieczór, co jest tylko 28 minut przed godziną 6-tą wieczór. A zatem w dniu 29 marca o godzinie 6-tej wieczór kończy się pierwszy dzień miesiąca Nisan. Według powyższego obliczenia data Pamiątki Wieczerzy Pańskiej przypada 10 kwietnia 1949 po godzinie 6-tej wieczór. Życzymy błogosławieństwa Bożego wszystkim drogim Braciom i Siostrom w ich przygotowaniu się i uczestniczeniu w tej Pamiątce, jak również w doświadczeniach, jakie po niej nastąpią. Prosimy o natychmiastowe przesłanie nam raportów z zebrań tej Pamiątki, bez względu czy będzie obchodzona przez zgromadzenia czy przez jednostki na odosobnieniu.