Teraźniejsza Prawda nr 119-120 – 1948 – str. 57
1090 Normanowie kończą, podbój Sycylii spod muzułmanów. Wodzowie muzułmańscy w północnej Afryce pobudzają swoich zwolenników do dalszej wojny przeciw Chrześcijaństwu. |
4/V – 1918 Rutherford kończy dawanie legalnego odporu oskarżeniom rządowym. Komitet Senatu St. Zj. otrzymuje raport, że w głównej kwaterze Towarzystwa są ukrywani szpiedzy niemieccy, a to staje się pobudką do większej opozycji przeciw ludowi Prawdy. |
1094 Raporty o prześladowaniach pielgrzymów w Ziemi Św. pobudzają do walki Zachodnie Chrześcijaństwo. |
8/V – 1918 Ośmiu członków Betel w Brooklynie zostaje aresztowanych przez rząd Stanów Zjednoczonych. Raport o powyższym aresztowaniu i o innych prześladowaniach jest powodem wielkiego i powszechnego poruszenia ludu Prawdy. |
1095 Papież Urban II, na soborze w Clermont, Francji, wzywa Zachodnie Chrześcijaństwo do odbicia Ziemi św. od muzułmanów. |
9/V – 1918 McGee pobudza stronników Komitetu, w pierwszej miniaturowej krucjacie, do podjęcia starań o odzyskanie prawa od prześladowczych rządowych władz. |
1096 Książę Gotfryd z Bouillon i inni książęta rozpoczynają pierwszą wojnę krzyżową w celu uwolnienia Ziemi Św. i grobu świętego spod muzułmanów. |
10/V – 1918 Johnson i inni członkowie Komitetu – szczególnie Hirsh i McGee rozpoczynają badanie argumentów, przez które można by podtrzymać prawo propagandy ludu Bożego, oraz prawo, ażeby bez przeszkód można to uczynić. Hirsh, po porozumieniu się z Johnsonem i Mc Gee w sprawie argumentów, stara się o usunięcie oskarżenia rządowego przeciwko sobie w Washingtonie. |
1097 Wskutek wyłaniania się dwóch odmiennych poglądów odnośnie władzy papieskiej i cesarskiej, powstały dwa średniowieczne stronnictwa polityczne, które we Włoszech nazywano Gwelfami i Gibellinami na oznaczenie dwu stronnictw walczących, tj. Gibellinów jako zwolenników przewagi cesarskiej, a Gwelfów jako wrogów cesarstwa, a stronników przewagi papieskiej. |
11/V – 1918 R.G. Jolly raportuje Komitetowi o dokumencie opiekuństwa, lecz McGee domaga się zmiany tego wyrażenia na artykuły korporacyjne; Jolly, Hirsh i Johnson sprzeciwiają się takiej zmianie, podając na to biblijne argumenty. Z powodu chęci wprowadzenia korporacji Komitet dzieli się odtąd na dwie grupy. |
1099 Pierwsi krzyżowcy zdobywają Jerozolimę i ustanawiają chrześcijańskie królestwo jerozolimskie. |
13/V – 1918 W. Holister, Hoskins, Hirsh i Johnson udają się do prokuratora St. Zj. w sprawie poborowej. Johnson zbija dowody prokuratora i staje w obronie ośmiu aresztowanych. |
1101 Piotr Abelard zakłada dwie szkoły we Francji, w których naucza, jedną w Melun, drugą w Corbeil. |
15/V – 1918 Johnson na podstawie typu wozu Lewitów i organizacji Kościoła, buduje swoją coraz więcej stanowczą opozycję względem planu zainkorporowania Pasterskiej Biblijnej Instytucji. |
kol. 2
1106 Piotr z Bruys zaczyna głosić przeciw hierarchijnej organizacji – rzymskiego Kościoła, jako o korupcji organizacyjnej w Kościele. |
20/V – 1918 Johnson zaczyna więcej czynną opozycję przeciw organizowaniu w PBI korporacji, która jest korupcyjną organizacją Kościoła. |
1107 Maurowie wybijają w pień kwiat szlachty kastylskiej w krwawej walce pod Ucles. |
21/V – 1918 pozycja rządowa staje się silną porażką dla kolporterów. |
1113 Abelard rozpoczyna wykładanie teologii w katedrze w Paryżu; wykłady jego zmierzają do podkopania podległości dla rzymskich zasad i praktyk. |
27/V – 1918 (Wieczór 26-go.) Johnson w swym wykładzie o Eliaszu i Elizeuszu w Wilmington, Del., wykłada niektóre zasady, które podkopują niektóre teorie i czyny grupy Komitetu. |
1118 Alfons I odbiera Maurom Saragossę. |
1/VI – 1918 Rutherford zgadza się na ustępstwa w sprawie poboru wojskowego z przekonań sumienia (o czym jest wzmianka w Strażnicy angielskiej z 1 czerwca 1918, lub w Przedrukach, str. 6268 szp. 1, par. 2), a to daje przewagę kolporterom. |
1120-1138 Saraceni podburzają świat muzułmański do zaatakowania i obalenia królestwa chrześcijańskiego w Jerozolimie i jego podległe królestwa na Wschodzie, dowodząc, iż one są winne agresji Islamu. |
3/VI-21/VI – 1918 Sąd Stanów Zjednoczonych sądzi 8-miu członków Towarzystwa w Brooklynie na podstawie czterech oskarżeń, a o godz. 10:30 wieczorem 20-go czerwca wszyscy są uznani winnymi. |
1121 Abelard jest zmuszony do spalenia swego dzieła o trójcy przez sobór w Soissons. |
4/VI – 1918 Johnson jest zmuszony do ustąpienia w debacie o pokrewieństwie trzech korporacji Towarzystwa. |
1125 Lotariusz II zostaje cesarzem świętego cesarstwa rzymskiego narodu niemieckiego; Niemcy są rozdwojone z powodu wojen, jakie prowadzili ze sobą książęta Fryderyk ze Szwabii i Konrad z Frankonii. |
8/VI – 1918 Grupa popierająca korporację w Komitecie ściera się na tym punkcie z grupą przeciwną korporacji; McGee i R.G. Jolly są naznaczeni do ustawienia artykułów dla korporacji, z którą ostatni nie zgadza się. |
1126 Spalenie na stosie Piotra z Bruys; Henryk z Lozanny zostaje jego następcą. Wiele dyskusji powstaje z powodu zaburzeń w cesarstwie, które są powodem, iż papież przechyla się na stronę cesarza, grożąc swoim oponentom niesławą i ekskomuniką. |
9/VI – 1918 Hoskins i Margeson potępiają Johnsona za napominanie Hoskinsa za jego złe uczynki. Po zadecydowaniu zwołania konwencji, McGee i jego poplecznicy mówią, że na konwencji zostaną przedstawione różnice, jakie są w Komitecie. |
1139 Papież Innocenty II zwołuje drugi (powszechny) sobór laterański dla uleczenia ran Kościoła. Papież poddaje się wymaganiom Rogera, króla Sycylii, oddając mu pożądane ziemie we Włoszech. |
22/VI – 1918 Komitet zbiera się i zgodnie z wnioskiem Johnsona zgadza się na wydawanie pisma Sztandar Biblijny przed konwencją, wybiera Hirsha zarządzającym redaktorem, wyznacza wysokość pensji dla niego i Hoskinsa i zezwala na wynajęcie biura. McGee zgadza się na te wszystkie propozycje Johnsona. |