Teraźniejsza Prawda nr 118 – 1948 – str. 35
ROZDZIAŁ I Równoległości Bocznych Dni. Miniaturowe Wieki Ewangelii – Mały, średni i Wielki. Małe Miniaturowe Tysiąclecie. Osiem Małych Cudownych Dni. Osiem Wielkich Cudownych Dni. Dni Oczekiwania Za Ofiarą Chlebów Na Obracanie. Równoległość Paruzji i Epifanii. ROZDZIAŁ II Jeden i Dwaj z Piątej Księgi Moj. 32:30. Anioł z Obj. 19:9, 10; 22:10, 11. Osiem Książąt z Micheasza 5:5. Medad, Jonatan, Eleazar, Jedajasz, Jakub, Aaron, Itamar, Zachariasz. ROZDZIAŁ III Wielka Pozafigura. Żal Nad Zniszczeniem Jeruzalemu. Zlecenie Nehemiaszowe. Inspekcja. Budowa Muru. Opozycja. Opresja. Intrygi. Dozorowanie Pracy. Różne Kazania. Doświadczenia i Usługi w Przybytku. Doświadczenia i Wydarzenia w Betel. ROZDZIAŁ IV Zlecenie. Sześćdziesiąt Grup Wielkiej Kompanii. Ołtarz i Fundament. Powstrzymanie Budowy. Wznowienie i Dokończenie Budowy. Obsługi świątyni. Zlecenie Ezdraszowe. Jego Współpodróżnicy i Podróż… Jego Stanowisko i Działalność Względem Grzeszących. ROZDZIAŁ V Dwie Publiczne Uczty. Dwa Powołania. Niegodziwy Plan. Zapobiegawcze Wysiłki. Dwie Prywatne Uczty. Obalenie Konspiracji. Ostateczna Walka. Po Walce. ROZDZIAŁ VI Uwagi Ogólne. Wcześniejsi Królowie Izraela. Wcześniejsi Królowie Judy. Późniejsi Królowie Judy. Ostatni Królowie Izraela. Ostatni Królowie Judy. Mały Jeremiasz. |
ROZDZIAŁ VII Uwagi Ogólne. Otonijel. Aod. Samgar. Debora i Barak. Gedeon. Abimelech. Jefte. Samson. Michas. Lewici i Danici. ROZDZIAŁ VIII Preludium. Dwanaście Mów Jobowyh. Trzy Mowy Elifasowe. Trzy Mowy Bildadowe. Dwie Mowy Sofarowe. Mowa Elihu. Trzy Mowy Jehowy. Epilog. ROZDZIAŁ IX Uwaga Wstępna. Józefowe Upokorzenie. Józefowe Wywyższenie Przed Głodem. Józefowe Postępowanie ze Swoimi Braćmi i Ojcem w Czasie Głodu. Józefowe Ostateczne Postępowanie ze Swoim Ojcem, Włącznie z Ojcowskim Pożegnaniem Swoich Synów. Ostatnie Sceny. ROZDZIAŁ X Uwagi Ogólne o Innych Figurach. Właściwy Pogląd z Grzesznych Uczynków Przeszłości. Napomnienia Na Przyszłość. Chwalebny Widok. SKRÓCENIA STB&B – Strażnica Towarzystwo Biblii i Broszur – Watch Tower Bibie and Tract Society. |
ROZDZIAŁ I
OKRESY EPIFANICZNE
Równoległość Rocznych Dni. Miniaturowe Wlekł Ewangelii – Mały, Średni ł Wielki. Małe Miniaturowe Tysiąclecie. Osiem Małych Cudownych Dni. Osiem Wielkich Cudownych Dni. Dni Oczekiwania za Ofiarą Chlebów na Obracanie. Równoległość Farousji i Epifanii.
Apostoł Paweł w 1Tym. 6:14, 15 wskazuje, że Epifania jako okres jest podzielona na różne mniejsze okresy, gdy mówi: „Abyś zachował to przykazanie, będąc bez zmazy, bez nagany aż do objawienia (Epifanii) Pana naszego Jezusa Chrystusa, które czasów (okresów) swoich okaże, On błogosławiony i sam możny Król królujacych i Pan panujących.” Że Epifania jest okresem czasu, jest jasne nie tylko z podanego powyżej cytatu Pisma św., zawierającego w sobie słowo „czasy” (okresy), lecz również jasno jest pokazane w 2 Tym. 4:1 – „Ja tedy oświadczam się przed Bogiem i Panem Jezusem Chrystusem, który ma sadzić żywych (upadłych aniołów i nowe stworzenie) i umarłych (upadły rodzaj Adama) w sławnym przyjściu (Epifanii) swoim i w królestwie (Bazylei).” Według tego wyjątku Pisma św. upadły rodzaj ludziki będzie sądzony podczas Tysiąclecia, Królestwa, a upadli aniołowie i nowe stworzenie podczas Epifanii. W czterech innych miejscach w Nowym Testamencie, gdzie słowo greckie „epifaneia” zdarza się, jest ono użyte, w znaczeniu czynności jasnego świecenia, tzn. objawienia osób, zasad i rzeczy przez jasne przyświecanie Prawdy. Taka czynność może mieć miejsce w każdym czasie, np. w żniwie Żydowskim (2Tym. 1:10), podczas Epifanii jako okresie (2 Tesal. 2:8), lub podczas całego okresu wtórej obecności Pańskiej tj. podczas Parousii, Epifanii i Bazylei (2Tym. 4:8; Tyt. 2:13). Pismo św. wskazuje, że co się tyczy świata, to Epifania dzieli się na cztery różne okresy: (1) Wojnę i jej następstwa; (2) Rewolucję, lub Armagedon i jej następstwa; (3) Anarchię i jej następstwa; (4) Ucisk Jakuba i jego następstwa. Lecz co się tyczy ludu Bożego, to Epifania dzieli się na dwa okresy: (1) Czas, w którym Kapłaństwo ma do czynienia z Kozłem Azazela, i (2) czas, w którym Kapłaństwo ma do czynienia w o czyszczeniu Lewitów. Z punktu zapatrywania na ich stosunek do ludu Bożego, traktować będziemy naprzód tylko te dwa okresy w tym rozdziale. Biblia i wypełnione fakty dowodzą, że w tym pierwszym okresie znajduje się co najmniej siedem mniejszych okresów, które mniej więcej zachodzą albo stykają się, według danej sprawy, jeden ż drugim.
Pierwszy z tych okresów, nad którym możemy się zastanowić, może być dobrze nazwany równoległością rocznych dni. Autor zauważył ten okres gdy się zastanawiał nad pewnymi wypełnionymi faktami. Mając do czynienia z różnymi lewickimi wodzami, zauważył, że gdy jaki wódz lewicki w jednej z trzech grup Lewitów – pozafiguralnych Gersonitów, Merarytów i Kaatów – popełni jaki czyn rewolucyjny, to wódz lewicki z drugiej grupy lewickiej popełnił podobny czyn rewolucyjny akurat jeden rok co do dnia później. Np. gdy pewne czyny rewolucyjne popełnili H.J. Shearn i W. Crawford (wodzowie Lewitów Lobni – Gersonitów), akurat rok później J.F. Rutherford i J. Hemery (wodzowie Lewitów Maheli – Merarytów) popełnili podobne czyny rewolucyjne. Tedy akurat rok po popełnieniu przez tych ostatnich pewnych czynów rewolucyjnych, I. P. Hoskins i I. I. Margeson (wodzowie Lewitów Semei – Gersomitów) popełnili podobne czyny rewolucyjne. I tak samo rok później C.E. Heard i W.M. Wisdom (wodzowie Lewitów Muzy – Merarytów) popełnili podobne czyny rewolucyjne. Zauważmy, że pierwszego roku (w częściach 1915 i 1916), gdy wodzowie Lewitów Lobni Gersonitów popełnili rewolucyjne czyny, to akurat dwa lata później (w częściach roku 1917 i 1918) wodzowie Lewitów Semei – Gersonitów popełnili podobne czyny rewolucyjne.