Teraźniejsza Prawda nr 117 – 1948 – str. 29
Bóg ma prawo naznaczać na ten urząd. Według naszego przekonania posłaniec epifaniczny będzie ostatnim kapłanem na ziemi i dlatego jego następca jako opiekun wykonawczy R.Ś.M.E., nie musi być z konieczności kapłanem. Następstwo byłoby tak zarządzone, ażeby opiekunem wykonawczym mógł być dobry Lewita, któryby sprawował urząd dla dobrych Lewitów i Młodocianych świętych, tj. tych, którzy stanowią R.Ś.M.E. Jako dało religijne. !Wierzymy, że w księdze Ezdrasza 2:2 Pan wskazał kto ma być takim następcą, ponieważ w tym cytacie Zorobabel reprezentuje posłańca epifanicznego, jako opiekuna wykonawczego R.Ś.M.E., a Jezus reprezentuje go jako generalnego pastora i nauczyciela R.Ś.M.E. Osiem następnych imion przedstawia ośmiu wodzów z ośmiu grup lewickich: tj. czterech wodzów z czterech grup Kaatytów, dwóch wodzów z dwóch grup Merarytów, i dwóch wodzów z dwóch grup Gersonitów. Następne imię Baana (w hebraj. znaczy żałujący – zasmucony) przedstawia wodza „dobrych Lewitów” i Młodocianych świętych, którzy stanowią ciało religijne zwane R.Ś.M.E. Wierzymy, iż ten wódz pod figurą Baana ma być następnym Pańskim wybranym opiekunem wykonawczym R.Ś.M.E., ale nie następcą generalnego pastora i nauczyciela, tj. nie następnym posłańcem epifanicznym. Wybór na opiekuna wykonawczego jako naszego następcę będzie gwarancją, że majątek nieruchomy, książki prawo przedruku i pieniądze jako własność R.Ś.M.E. pozostaną nadal własnością tegoż ruchu pod zarżą dcm opiekuna wykonawczego i nie staną się własnością naturalnych spadkobierców posłańca epifanicznego, z których żaden nie ma zainteresowania t Prawdzie, a tym mniej w Prawdzie Epifanii. To będzie gwarancją, że wszelka własność R.Ś.M.E. pozostanie własnością tegoż ruchu pod zarządem opiekuna wykonawczego i z tego powodu czynimy zarządzenie w tej sprawie, o której będzie zadecydowane na konwencji w Detroit, jak już było podane n zawiadomieniu w Present Truth z lutego. Nie powinno być żadnej wątpliwości, kto ma być tym opiekunem wykonawczym, ponieważ wszyscy wiemy kto jest wodzem „dobrych Lewitów” i dobrych Młodocianych świętych, gdyż o tym fakcie było już mówione w Present Truth, jako też i słownie było mówione w różnych zborach. Czujemy się zupełnie bezpieczni radząc za przyjęciem go na opiekuna wykonawczego, ponieważ jest on od Pana naznaczonym wodzem dla dobrych Lewitów i dobrych Młodocianych świętych, którzy będą stanowili członkostwo R.Ś.M.E. po naszej śmierci. Słowo mądremu wystarczy.
INTERESUJĄCE PYTANIA
Pytanie: Czym jest Ruch Świecko Misjonarski Epifanii w znaczeniu grupy religijnej?
Odpowiedź: Ruch Świecko Misjonarski Epifanii jako Kościół jest prawie wszechświatowym stowarzyszeniem, składającym się od 295 do 300 kościołów czyli zborów, którego członkowie wyznają i starają się o wykonywanie zupełnego poświęcenia się Bogu, i z jednostek tego samego wyznania i celów, a które to kościoły (zbory) i jednostki żyją w społeczności, rozwijając się w biblijnej znajomości, charakterze I usłudze, a jako czułe dzieci Boże starają się wspólnie zgromadzać i dopomagać sobie do rozwinięcia w powyżej nadmienionych kierunkach, oraz przyjmują l używają pastora Pawła S. L. Johnsona jako swego specjalnego wyraziciela nauk biblijnych, opiekuna i dyrektora ich funduszów, majątku, interesu i spraw Organizacyjnych, jako odrębnych od ich lokalnych prac, funduszów, interesów i spraw zborowych i jednostkowych.
Pytanie: – Czym jest Ruch Świecko Misjonarski Epifanii w znaczeniu fundacji czyli funduszu na pracę Pańską?
Odpowiedź: Ruch Świecko Misjonarski Epifanii jako fundacja jest organizacją, przez którą R.Ś.M.E. jako Kościół ma w swoim posiadaniu fundusze i inne posiadłości organizacyjne i zarządza całym interesem i sprawami organizacyjnymi przez Pawła S. L. Johnsona, który jest pastorem i opiekunem organizacyjnym tegoż ruchu, a jako opiekun ma pod swoim zarządem wszystkie fundusze i inne posiadłości organizacyjne, a także interes i sprawy.
Pytanie: Co znaczy wyrażenie zgromadzenia domowe (home gatherings)?
Odpowiedź: Jest to nazwa, jaką bracia brytyjscy używają na oznaczenie pracy ewangelicznej, jaka bywa zarządzana przez zbór (eklezję) i przeprowadzana w pośród swoich lub sąsiedztwa. Wyrażenie zgromadzenie domowe nasuwa myśl, że są niektórzy co opuścili sferę Prawdy, jako ich symboliczny dom; głównym celem tych zgromadzeń domowych jest, aby takich braci napowrót sprowadzić do sfery Prawdy, jako symbolicznego domu. Nie są to konwencje, ponieważ żaden zbór nie ma prawa zwoływania konwencji. Konwencja, pomiędzy nami, może być zwoływana tylko przez posłańca epifanicznego, albo przez jego przedstawiciela, po uprzednimi porozumieniu się z posłańcem. Zgromadzenia domowe zawierają w sobie dużą dozę tego, cośmy za czasów brata Russella nazywali pracą pozamiejscową (extension work), lecz teraz wysiłki zgromadzeń domowych mają na celu, oprócz przyprowadzania braci napowrót do sfery Prawdy jako ich domu, również pozyskiwanie ludzi poza Prawdą, naprzód przyprowadzania ich do Prawdy w formie parousyjnej, a później do Prawdy w formie epifanicznej.
Pytanie: Kto ma prawo urządzać zgromadzenia domowe (home gatherings)?
Odpowiedź: Najpierw to prawo należy do zboru, który może zarządzić na zgromadzenie domowe, zapraszając ewangelistów, którzy zostali naznaczeni przez Ruch Świecko Misjonarski Epifanii, ażeby przemawiali na takich zgromadzeniach. Lecz jeśliby zbór zażądał, ażeby posłaniec epifaniczny albo jeden z jego przedstawicieli zarządził na zgromadzenie domowe, w takim razie posłaniec epifaniczny albo jego przedstawiciel miałby prawo wysłać zaproszenie na urządzenia takiego zgromadzenia i ułożyć program mówców z pośród oficjalnie naznaczonych ewangelistów R.Ś.M.E. Ani posłaniec epifaniczny ani żaden z jego przedstawicieli nie miałby prawa zwoływania zgromadzeń domowych, gdyby zbór nie zażądał od nich takiego zwołania; ponieważ zbór jest gospodarzem u siebie i w swojej pracy pozamiejscowej. Ani posłaniec parousyjny nie miał prawa urządzać takich zebrań i naznaczać mówców bez wyraźnego zaproszenia od danych zborów. Radzimy braciom, ażeby nikogo nie zapraszali do przemawiania na zgromadzeniach domowych, gdy kto nie ma oficjalnego naznaczenia jako ewangelista R.Ś.M.E. Zbory mogą jednak naznaczyć któregokolwiek ze swoich zdolnych starszych do przemawiania na pozamiejscowych zebraniach, które są przeznaczone dla publiczności.
Pytanie: Czy zbór ma prawo do zaproszenia jakiegokolwiek brata, którego uważa za zdolnego do przemawiania, by przemawiał w zborze, lub czy taka mowa musi być zarządzona tylko przez posłańca i epifanicznego lub jego przedstawiciela?