Teraźniejsza Prawda nr 117 – 1948 – str. 28

sformowania tych organizacji? Ile wozów Faraon wziął ze sobą do ścigania Izraela? Dlaczego powinniśmy rozumieć, że wyrażanie wozy wyborne znaczy wozy cenniejsze? Co potwierdza to tłumaczenie? Z jakich dwóch liczb wielokrotnych składa się liczba 600? Go liczba 6 przedstawia? Co liczba 10? Dlaczego 6 nie symbolizuje tutaj niedoskonałości? Co jest przedstawione tu przez dziesięćkrotne pomnożenie liczb 6 i 10? Jakie jest pozafiguralne znaczenie 600 wozów? Do jakiej doskonałości tu się nie odnosi? Do jakiej się odnosi? Co więc te 600 wozów nie oznaczają w pozafigurze? Czego nie powinniśmy się domyślać? Dlaczego nie? Kiedy wierni dowiedzą się o tym? Kogo przedstawiają przełożeni nad wozami Faraonowymi? Jak się różnią pozafiguralni przełożeni?

        (6) Co zatwardziło serce Faraona? Co zatwardzi serce szatana? Jak nie ma być rozumiane zatwardzanie serca w każdym wypadku? W jakich kierunkach Bóg nie przeszkodzi szatanowi lecz da mu wolność? Jaki skutek będzie to miało na szatana? Jak Bóg zatwardza serce szatana, a jak je szatan zatwardza? Co przedstawia pogoń Faraonowa za Izraelem? Jak szatan postąpi w kuszeniu całej ludzkości? Co będzie pozafigurą Faraonowego gonienia za Izaelem? Ile razy trafia się ostatnie zdanie w. 8?

        (7) Przez ile przesiewali rozciąga się jeden akt kuszenia w Małym Okresie? Dlaczego jeden akt kuszenia rozciąga się przez wszystkie przesiewania? Co przedstawia Faraonowe dogonienie Izraela,? Co jest zobrazowane przez wszystkie konie Faraonowe, wozy, jezdnych i wojsko? Co możemy wnioskować z ataku zwolenników szatana na miasto umiłowane i obóz świętych, jabo szczególny grzech tego czasu? Jaka obietnica będzie w Tysiącleciu aatia ludzkości aby zachęcić ich do zwycięstwa? Jakim sposobem szatan użyje tę doktrynę oszukańczo? Jakie myśli będzie on nasuwał sercom ludzkim, gdy czas będzie mijał?

        (8) Z czyim szatan będzie chciał połączyć i tę doktrynę? Czy znamy szczegóły jak on to wszystko uczyni? Co jemu uda się uczynić pomięozy paź., 2874 i kwietniem 2874? Co on uczyni z woozów tak pozyskanych? Co wyniknie z agitowania tej sprawy jako łagoanej kwestii? Co możliwie stanowić będzie zapieranie Me okupu? Ile, lub jaka proporcja bezbożnych z ludzkości będzie pozyskana przez przesiewanie, w którym zapierać będą się okupu? Jak długo będzie trwał ten stan rzeczy? Jakiego rodzaju zaprzeczenia uęuą możliwie poczynione z powodu toczącego się oskarżenia w pokuszeniu? Jak te zaprzeczenia, przyczynią się do przesiewania niedowiarstwa? Co z szatańskiego wytworu będzie czynne w pierwszym przesiewaniu? Jak te z drugiego przesiewania bęoą się z mmi równały? Jaki będzie wynik tego? Co oni k.ęaą stanowić? Jakie formy obłudy będą oKazywać wodzowie przesiewan i ich zwolennicy? Dlaczego? Na co zamienią łagodnie nasuwającą się kwestię w Małym Okresie?

        9) Jak sprawy pójdą pomiędzy paź. 2884 a czerwcem 2891? Co poteinu bęozie trwało przez około trzy lata? Co będzie głównym kierunkiem agitapjii w tym przesiewaniu? Z jakim ruchem będzie połączone? Jaki będzie zewnętrzny charakter tej agitacji? Co szatan uczyni z jego organizacjami podczas przesiewania kombinacji? Według naturalnego porównania, czy wielka będzie liczba przesiewek w trzecim przesiewaniu? Co stanowić będą ci, co będą złymi w sercu? Co wielce się powiększy od tego czasu? jak cUugo pomyślność złego oddziała na szatana? Do jakiego stopnia uojazie ta agitacja? Co nastąpi pomiędzy paź. 2894 i czerwcem 2901? Dlaczego? Wkrótce potem co nastąpi? Do jakiego stopnia ta agitacja wtedy możliwie postąpi? Co będzie przedstawione za rzekomą pobudkę do takiego protestu i żądania? Jaka mysi będzie, się zawierała w agitacji względem Starożytnych i Młodocianych św.? Która strona będzie aktualnie grzeszącą? Co to udowodnią? Co szatan pozyska w tym przesiewaniu?

        (.10) Co wtedy nastąpi? Na jak długo? Co szatan będzie wtedy czynił? Co nastąpi po tym spokojnym okresie? Na jaki czas? Jaki błąd będzie nadal głoszony? Co będzie połączone z przesiewaniem kontradycji sprzeciwiania)? Około jakiego kierunku myśli? Co szatan pozyska w tym przesiewaniu? Hę w porównaniu? Jaka będzie liczba idących za szatanem i narzędzi przy końcu tego przelewania? Co będzie zaznaczone przy końca piątego przesiewania? Jakim sposobem szatan stopniowo powiększy grzeszne działalności tych, których pozyska od pierwszego do (piątego przesiewania? Jakie będzie tych przesianych umysłowe usposobienie w sprawie, o którą będzie się rozchodziło pomiędzy nimi a Starożytnymi i Młodocianymi św.? W jakim kierunku do tego czasu oni będą ściśle zdecydowani? Pod jaką zwodniczą pretensją? Do czego to ich przygotuje? Do czego szatan ich pobudzi? Jakiego rodzaju atak może nastąpić, a do jakiej myśli się skłaniamy? Jaki jest powód do takiej myśli? Czy Bóg mógłby ich w cudowny posób uśmiercić? Dlaczego nie przyjmujemy tej myśli? Jeżeli źli wykonają to zło, to co im będzie przez to udowodnione? Pomimo wyniku takiego rozumowania, co jednak nie należy stanowczo twierdzić? Jakim jesdtae sposobem mogliby oni być objawieni jako udowodnieni grzesznicy?

        (11) Gdzie Faraon dogonił Izraelitów? Gdzie pozafigurą tej sytuacji była wyjaśniona? Co nasze wyjaśnienie w. 9 udowodnią o tej pozafigurze? Co jest określone w w. 10? Jak jego przybliżanie się zauważyli Izaelici? Co będzie pozafigurą tegoż? W jakich rzeczach pozafiguralne zbliżanie się nastąpi? Jakie agencje rozgłoszą pokusy szatana w tych pięciu przesiewaniach? Oo jest zobrazowane przez podniesienie oczu przez synów Izraelskich? Co przedstawia zobaczenie wojsk Faraonowych? Ich wielka obawa? Co daje możność pojęcia wielkiej bojaźni i roztargnienia wiernej klasy restytucyjnej ? Jakie nawiasowe uwagi są uczynione o tych pięciu przesiewaniach z punktu Biblii i Piramidy? Co przedstawiają wołania Izraelskie do Pana o ratunek?

        (12) Co jest zobrazowane w narzekaniu Izraela do Mojżesza? Jak pozafiguralne narzekania będą uczynione? Do kogo? Od jakiego czasu Mojżesz był obrazem na Chrystusa — Głowę i Ciało — w tej opowieści? Co pomoże Jezusowi i Kościołowi nie stawianie zarzutów, lecz współczucie w tym narzekaniu? Co Mojżeszowe zachęcenie Izraelitów przedstawiało? Co przedstawia rozkaz Mojżesza dany Izraelitom żeby stał spokojnie? Jaką charakterystykę będzie miał pozafiguralny rozkaz? Dlaczego? Kiedy jest takie postępowanie konieczne, jakie będzie rozkazane pozafiguralnie? Jakie przykłady udowodniają to?

        (13) Co było zobrazowane w Izraelowym przestrzeganiu dzieła wybawienia Pańskiego? Co jest zobrazowane w tym, ze wybawienie Pańskie miało być dokonane w onym dniu? Co Jest zobrazowane przez zapewnienie Mojżeszowe, że Izraelici nie oglądają więcej Egipcjan aż do wieku? Jak figuralne, i jak pozafiguralne wybawienie będzie dokonane? Co za wielką pociechę Mojżesz dał Izraelowi? Pozafiguralnie wiernej klasie restytucyjnej? Jaką dobrą radę nasuwa nam ta pozafigura w naszych pokuszeniach?

        (14) Jakie mylne tłumaczenie jest podane w wier. 15? Jak Rotherham poprawnie tłumaczy to zdanie? Co to zdanie, poprawione w ten sposób, znaczy figuralnie? Pozafiguralnie? Czym było pytanie Boże w figurze i w pozafigurze, według mylnie podanej formy zdania w naszej Biblii? Czym było pytanie Boże w figurze i pozafigurze? Za czym Bóg nie czekał w figurze? Co to przedstawia? Co Bóg natomiast uczynił w figurze? Co to przedstawia?

        (15) Co przedstawia rozkaz Boży dany Mojżeszowi, żeby podniósł laskę swoją? Żeby wyciągnął rękę swoją? Co jest zobrazowane przez to, że te akty były dokonane nad morzem Czerwonym? Co przedstawia Mojżeszowe rozdzielenie morza Czerwonego? Co przedstawia Boskie oznajmienie, że Izrael przejdzie przez morze suchą nogą? Co jest zobrazowane przez Boskie oznajmienie, że On zatwardzi serca Egipcjan, ażeby szli za Izraelem w morze? Co jest zobrazowane przez Boskie oznajmienie, że On będzie uczczony od Faraona i od wszystkiego wojska jego, jego wozów i jego jezdnych? Co jest zobrazowane przez Boskie oznajmienie, że Egipcjanie uznają Go jako Jehowę? W jakich czynach chwała Boża okaże się? Jak to przyczyni się ku chwale Bożej? (ciąg dalszy nastąpi)

NIEKTÓRE WAŻNE FAKTY DO ROZPATRZENIA DLA BRACI

        Bracia wiedzą o tym, że jest naszym przekonaniem, iż posłaniec epifaniczny dokończy swojej pracy w jesieni 1956 r., lecz są niektórzy wątpliwi bracia, którzy myślą, że posłaniec epifaniczny nie dożyje do tego czasu. Ażeby uspokoić wątpliwych, zamierzamy przedstawić niektóre fakty dla braci do rozpatrzenia, które mają łączność z tym co było wspomniane w zawiadomieniu w Prezent Truth (Ter. Pr. ang.) z lutego, że na konwencji w Detroit ima być naznaczony opiekun wykonawczy Ruchu Świecko-Misjonarskiego Epifanii, lecz nie generalny pastor i nauczyciel. Na jednym z zebrań konwencyjnych zamierzamy dać braciom propozycję, że w razie nasze] śmierci by jeden brat mógł być naznaczony, nie n» generalnego pastora i nauczyciela, na który to urząd tylko Bóg może naznaczać, ale na opiekuna wykonawczego, któryby zarządzał finansami i prawem własności Ruchu Świecko Misjonarskiego Epifanii. Zadowoleni jesteśmy z wiadomości, że znaczna większość członków R.Ś.M.E. wierzy, że posłaniec epifaniczny dokończy służby 40-letniej, jaką Pan powierzył jemu do wykonania, o czym było wielokrotnie wspominane braciom. Pomimo tego wątpliwi pragną, ażebyśmy zrobili całkowite zarządzenie, a w razie naszej śmierci by następstwo mogło przejść na brata wybranego Jako naszego następcę, któryby był opiekunem wykonawczym R.Ś.M.E. Powtarzamy, że takie następstwo nie zawiera w sobie następstwa generalnego pastora i nauczyciela ożyli następstwa posłańca epifanicznego; bo jak już było zaznaczone powyżej, tylko

poprzednia stronanastępna strona